//

Problemen na IOS 11.03

Problemen na IOS 11.03 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden, Sinds IOS 11 heb ik veel last van bugs op mijn iPhone 6s, maar sinds 11.03 is dit tot een hoogtepunt gekomen. Mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-10-17, 00:22
RBrands RBrands is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2017
Berichten: 4
Standaard Problemen na IOS 11.03

Beste forumleden,

Sinds IOS 11 heb ik veel last van bugs op mijn iPhone 6s, maar sinds 11.03 is dit tot een hoogtepunt gekomen.

Mijn telefoon loopt zeker elk half uur vast, crasht of heeft andere kuren.

Het is niet specifiek bij het gebruik van een bepaalde app, het gebeurd bij elke app.

Waar heb ik last van:
- vastlopen, wat tot zeker 5 minuten kan duren.
- de telefoon start zichzelf opnieuw op, wat tevens erg lang duurt.
- Whatsapp is compleet in de war, tekstbalk midden in de chat.
- Spotify niet te gebruiken indien het scherm vergrendeld is (tevens is volume ook niet aan te passen dan)
- Kleine bugs zoals geen tijd ed op achtergrond.
- Bij uitgaande telefonie (bellen) hoor ik de telefoon niet overgaan. Het is compleet stil.

De frequentie dat deze problemen zich voordoen wordt naar mijn idee ook steeds groter.

Zijn hier oplossingen voor?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-10-17, 09:07
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Heb je de telefoon al eens compleet opnieuw ingesteld?
En zonder een backup terug te zetten?
  #3  
Oud 16-10-17, 10:20
RBrands RBrands is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2017
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gonus Bekijk bericht
Heb je de telefoon al eens compleet opnieuw ingesteld?
En zonder een backup terug te zetten?
Nee dat heb ik nog niet gedaan.
Wat ik me afvraag is in hoeverre dit kan werken, omdat ik uiteindelijk toch weer IOS 11 zal moeten installeren...
  #4  
Oud 16-10-17, 10:34
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RBrands Bekijk bericht
Nee dat heb ik nog niet gedaan.
Wat ik me afvraag is in hoeverre dit kan werken, omdat ik uiteindelijk toch weer IOS 11 zal moeten installeren...
Ik kan me voorstellen dat resten an oude back-ups i.c.m. iOS 11 voor problemen kunnen zorgen.
  #5  
Oud 16-10-17, 11:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RBrands Bekijk bericht
Nee dat heb ik nog niet gedaan.
Wat ik me afvraag is in hoeverre dit kan werken, omdat ik uiteindelijk toch weer IOS 11 zal moeten installeren...
Er zijn meerdere topics over zulke problemen. Mijn vrouw en ik hebben die problemen zelf niet op een iPhone 7 Plus met iOS 11.0.3 en op een iPhone SE en iPhone 8 met iOS 11.1 Beta 2.

Ik heb ook met mijn vrienden gesproken die een iPhone 5s, SE, 6, 6 Plus, 6s, 7 en 8 Plus hebben. Niemand heeft genoemde problemen. Als het bugs zouden zijn moet iedereen die problemen hebben.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat deze problemen zijn ontstaan na een eindeloze serie van OTA Δ-updates en het eindeloos meeslepen van backups (misschien zelfs met jailbreak restanten). Om één en ander uit te sluiten raad ik aan om het toestel te herstellen met iTunes (niet op het toestel zelf want dat is geen "echt" herstel!). Zet voorlopig geen backup terug en test of alle standaard apps en functies naar behoren werken.

Kijk ook in de Analytics ( Instellingen -> Privacy -> Analyse -> Analysegegevens). Kijk of daar Kernel Panics staan of crashlogs van apps. Als er crashlogs van apps staan is niet iOS de schuldige maar de app. Als er Kernel Panics staan is er een hardware probleem.
  #6  
Oud 16-10-17, 11:32
RBrands RBrands is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2017
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Er zijn meerdere topics over zulke problemen. Mijn vrouw en ik hebben die problemen zelf niet op een iPhone 7 Plus met iOS 11.0.3 en op een iPhone SE en iPhone 8 met iOS 11.1 Beta 2.

Ik heb ook met mijn vrienden gesproken die een iPhone 5s, SE, 6, 6 Plus, 6s, 7 en 8 Plus hebben. Niemand heeft genoemde problemen. Als het bugs zouden zijn moet iedereen die problemen hebben.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat deze problemen zijn ontstaan na een eindeloze serie van OTA Δ-updates en het eindeloos meeslepen van backups (misschien zelfs met jailbreak restanten). Om één en ander uit te sluiten raad ik aan om het toestel te herstellen met iTunes (niet op het toestel zelf want dat is geen "echt" herstel!). Zet voorlopig geen backup terug en test of alle standaard apps en functies naar behoren werken.

Kijk ook in de Analytics ( Instellingen -> Privacy -> Analyse -> Analysegegevens). Kijk of daar Kernel Panics staan of crashlogs van apps. Als er crashlogs van apps staan is niet iOS de schuldige maar de app. Als er Kernel Panics staan is er een hardware probleem.
Hi, dank voor je reply.

Ik heb net eens gekeken in de analytics. Geen Kernel panics gevonden, wel veel crash reports.
Facebook, LinkedIn, Whatsapp, Snapchat, Instagram, Youtube, Nu.nl al deze apps hebben crash reports. Ik zou het uiterst merkwaardig vinden als toevallig al deze apps problemen hebben. Ik denk eerder dat er dan in de software een issue zit waardoor er een communicatiefout ontstaat tussen de OS en de app zelf.

Mijn kennis over OTA updates is wat beperkt. Zover als ik weet zijn dit de updates die je niet via een kabel binnenhaalt. Tevens heb ik nooit, op geen enkel toestel van Apple ooit een jailbreak gehad. Mijn backups staan in iTunes, niet op mijn toestel.
  #7  
Oud 16-10-17, 11:36
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RBrands Bekijk bericht
Hi, dank voor je reply.

Ik heb net eens gekeken in de analytics. Geen Kernel panics gevonden, wel veel crash reports.
Facebook, LinkedIn, Whatsapp, Snapchat, Instagram, Youtube, Nu.nl al deze apps hebben crash reports. Ik zou het uiterst merkwaardig vinden als toevallig al deze apps problemen hebben. Ik denk eerder dat er dan in de software een issue zit waardoor er een communicatiefout ontstaat tussen de OS en de app zelf.

Mijn kennis over OTA updates is wat beperkt. Zover als ik weet zijn dit de updates die je niet via een kabel binnenhaalt. Tevens heb ik nooit, op geen enkel toestel van Apple ooit een jailbreak gehad. Mijn backups staan in iTunes, niet op mijn toestel.
Goed lezen wat @Timosha zegt...
  #8  
Oud 16-10-17, 11:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RBrands Bekijk bericht
Ik zou het uiterst merkwaardig vinden als toevallig al deze apps problemen hebben. Ik denk eerder dat er dan in de software een issue zit waardoor er een communicatiefout ontstaat tussen de OS en de app zelf.
Mij oprechte excuses dat mijn analyse niet aan jouw verwachtingen voldoet.

Kan je misschien ook uitleggen welke "communicatiefouten" dat dan zijn? En waarom miljoenen gebruikers die "communicatiefouten" niet hebben?

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 16-10-17 om 11:54. Reden: Schreifvauten
  #9  
Oud 16-10-17, 11:55
RBrands RBrands is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2017
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Mij oprechte excuses dat mijn analyse niet aan jouw verwachtingen voldoet.

Kan je misschien ook uitleggen welke "communicatiefouten" dat dan zijn? Een waarom miljoenen gebruikers die "communicatiefouten" niet hebben?
Ik sluit niks uit, je kan best gelijk hebben. Ik probeer alleen mee te denken.

Ik ben het ermee eens dat er ook gebruikers zijn die hier geen last van hebben, dit heb ik natuurlijk ook nagevraagd. Ik vindt het alleen frappant dat ik sinds IOS 11 deze issues heb, in het ongeveer vorige anderhalve jaar heb ik nergens last van gehad. Daaruit neem ik hypothetisch aan dat de problemen die ik heb gelinkt zijn aan de update.

Wat mogelijk is, en wat je eerder genoemd hebt (denk ik), is dat OTA updates foutgevoelig zijn. Een fout in het downloaden van de laatste update (of mogelijk zelfs eerder), zou de problemen kunnen veroorzaken.

De communicatiefouten kan ik niet specifiek maken. Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik neem aan dat de apps niet los van het OS kunnen draaien en dat er daarom communicatie tussen de app en het OS plaatsvindt. Vandaar.
  #10  
Oud 16-10-17, 12:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RBrands Bekijk bericht
Ik probeer alleen mee te denken.
Dat is heel goed. Begin met alle idée fixe opzij te zetten.

Faecesboek, Wappie en sommige apps van Goegel staan er voor bekend dat zij met truken van de foor proberen actief te blijven in de achtergrond, ook als er "gebrek" aan geheugen is. iOS staat dat niet toe en probeert die apps te verwijderen met een JetsamEvent. In iOS 11 is dat heel strikt. Een JetsamEvent kan even duren. Lijkt op een "vastloper".

Ik ga het hier bij laten. Succes verder.

PS:
to jettison = balast overboord gooien als het schip/vliegtuig in nood is;
jetsam = overboord gegooide ballast;
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sms problemen ultranoob iPhone algemeen 1 02-01-12 22:10
NEED HELP!!:(:( winterboard problemen en cydia problemen firefly85 Jailbreak apps en thema's 2 25-07-10 17:43
2 Problemen Jesse-Iphone iPhone algemeen 9 29-01-09 18:45
SMS en Bel problemen Marc-R Unlock [archief] 6 31-01-08 17:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:25.