//

2din Unit met carplay?

2din Unit met carplay? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik ben op zoek naar een nieuwe 2din radio. Aangezien ik een iphone heb zou ik er ook graag carplay in willen hebben. maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-10-17, 12:23
doezel doezel is offline
• iOS 11.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 11
Standaard 2din Unit met carplay?

Hallo,

ik ben op zoek naar een nieuwe 2din radio. Aangezien ik een iphone heb zou ik er ook graag carplay in willen hebben.

maar nu komt het; ik zie een aantal merken dit verkopen maar ik heb een aantal specifieke eisen die het zoeken lastig maken. Misschien heeft iemand hier ervaring en suggesties voor me.

Ik zoek het volgende:
- Een Double Din Unit (single din Unit zou ook kunnen maar liever niet)

- GEEN loopwerk, want ik wil de inbouwdiepte van de unit korter dan 14cm houden (anders moet ik gaan hakken in mijn dashboard). Met een bouwfactor van de SONY XAV-AX100 zou het misschien NET passen, aan de bovenkant heb ik 160mm en het scherm kan iets naar voren uitsteken.

- Redelijk recent. (heb geen zin in een unit van 3 jaar oud)

- Carplay via bluetooth? (ik zie vaker units waarbij de iphone alleen via een kabel werkt. En ik begreep dat het ook nu draadloos moet kunnen? De Sony hierboven is in ieder geval bedraad. Alpine heeft in de US een iLX-107 die fijn zou passen. In EUR vind ik echter alleen de iLX-702d, en die gaat echt niet passen...


dus; graag advies!

Of is carplay wel nuttig genoeg? Ik navigeer altijd met Waze en speel muziek via Spotify via BT naar de radio. Zou een niet-carplay radio ook werken dan? En kan ik dan de spotify info & covers op het scherm van de radio zien?

Laatst gewijzigd door doezel; 26-10-17 om 12:37.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-10-17, 13:58
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doezel Bekijk bericht
Of is carplay wel nuttig genoeg? Ik navigeer altijd met Waze en speel muziek via Spotify via BT naar de radio. Zou een niet-carplay radio ook werken dan? En kan ik dan de spotify info & covers op het scherm van de radio zien?
Dat zou ik eerst uitzoeken voordat je een carplay autoradio aanschaft.
  #3  
Oud 26-10-17, 14:40
doezel doezel is offline
• iOS 11.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 11
Standaard

Goed punt. Maar aangezien ik geen ervaring met carplay heb is het lastig te bepalen of het nuttig is.

Het leek me een vanzelfsprekende toevoeging op m'n iPhone 7 (binnenkort X) maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn.
  #4  
Oud 26-10-17, 15:08
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doezel Bekijk bericht
Goed punt. Maar aangezien ik geen ervaring met carplay heb is het lastig te bepalen of het nuttig is.

Het leek me een vanzelfsprekende toevoeging op m'n iPhone 7 (binnenkort X) maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn.
Dat is inderdaad zo
  #5  
Oud 26-10-17, 17:36
Mcqueen Mcqueen is offline
• iOS 12.0
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 29
Standaard

Carplay is leuk en (soms) handig.
Waze wordt niet ondersteund door carplay. de enige navigatie die werkt op carplay is (je raadt het waarschijnlijk al) apple kaarten.
spotify werkt goed. alsmede apple music.

Mijn auto (opel) heeft het standaard geïnstalleerd en hierbij werkt carplay uitsluitend met laadkabel.

Voorheen had ik een simpele bluetooth radio waarop spotify goed werkte (alleen geen grafische weergave)
telefoneren werkte goed. zelfs siri!

Dus ik zou zeggen, als het niet nodig is, investeer in een radio met bluetooth waarbij je standaard dingen kunt bedienen.
Al het andere leidt (vind ik) erg af tijdens het rijden. krijg je een imessage, dan zit je toch naar het scherm te kijken (alhoewel hij het voor kan lezen)


edit: De hoesafbeelding wordt wazig weergegeven waaroverheen de track staat vermeld. Ikzelf schakel dan over naar de audio versie van de auto zelf (iets rustiger beeld)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Goede unit convertor app MrTon iPhone Apps 4 23-01-13 17:12
2Din in auto synct niet alle contacten. ginss iPhone algemeen 2 04-11-12 18:53
weergave iphone linken aan 2DIN multimedia-systeem iPhonex64 iPhone algemeen 0 18-12-10 10:55
review: Measures - Unit converter Gilliam iPhone Apps 0 29-12-08 21:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:07.