//

Iphone pusht mail niet

Iphone pusht mail niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een probleem met het pushen van mijn mail. Het email account van mijn provider komt niet binnen met Push. Mails komen wel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-10-17, 17:06
sont sont is offline
• iOS 11.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 147
Standaard Iphone pusht mail niet

Hallo,
Ik heb een probleem met het pushen van mijn mail. Het email account van mijn provider komt niet binnen met Push. Mails komen wel binnen met voor melding en geluid als ik de mail app open doet. Andere mensen hier ook last van? Gebruik een Iphone 8 met Ios 11.03.

Apple zegt dat dit komt door mijn provider en mijn provider zegt dat het met de instellingen van mijn telefoon te maken heeft. Alle instellingen staan zoals het hoort!

De medewerker van mijn provider zegt dat de telefoon kijkt (push)op de server of er nieuwe mails zijn en dat dus aan het toestel moet liggen en niet aan de servers van mijn provider

Het rare is dat GMail en Hotmail wel direkt Pushen en die staan met dezelfde instellingen op mijn telefoon als mijn eigen email.

Ben al 2dagen bezig.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-10-17, 17:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sont Bekijk bericht
De medewerker van mijn provider zegt dat de telefoon kijkt (push)op de server of er nieuwe mails zijn en dat dus aan het toestel moet liggen en niet aan de servers van mijn provider
Dat is zever in pakskes. Met push mail "kijkt" de telefoon nergens naar. "Kijken of er mail is op de servers" is fetch (en geen push). Als de IMAP mail server push ondersteunt krijg je ook push mail. Ik gebruik alleen iCloud mail en push werkt met dat account perfect.

Citaat:
Het rare is dat GMail en Hotmail wel direkt Pushen...
Dat is niet raar want de IMAP servers van Gmail en Hotmail ondersteunen push mail.
  #3  
Oud 28-10-17, 17:44
sont sont is offline
• iOS 11.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 147
Standaard

Bedankt Timosha,
Mijn provider ondersteunt inderdaad geen IMAP. Maar nog steeds POP.
Ga me er eens in verdiepen om mijn emails langs IMAP servers te laten lopen. En mijn beklag doen bij mijn Provider waar ik al vanaf 1991 lid van ben. Want POP is zo 1997!
  #4  
Oud 28-10-17, 17:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sont Bekijk bericht
Mijn provider ondersteunt inderdaad geen IMAP. Maar nog steeds POP.
Het antieke POP (Post Office Protocol) ondersteunt geen push mail. Dus, de medewerkers van jouw provider kletsen inderdaad uit hun nek.
  #5  
Oud 28-10-17, 21:17
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Waarom (nog steeds) mail van die provider gebruiken?

Als ik zo lees is het oude zooi, en als je toch al gmail hebt wat is het nut van die lui?
  #6  
Oud 28-10-17, 22:24
sont sont is offline
• iOS 11.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 147
Standaard

Wilde graag mijn emailverkeer gescheiden houden en niet alles via Bill zijn servers laten lopen. Maar nu denk ik, dat ik het maar eens moet doen en het pop account laten voor wat het is.
  #7  
Oud 29-10-17, 09:16
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Als privacy een serieus issue voor je is zijn er diverse betaalde emaildiensten die geen band met Google, Facebook of Microsoft hebben.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #8  
Oud 29-10-17, 09:39
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Ik heb een tijdje geleden zoho gehad, in het begin lijkt het allemaal geweldig, maar uiteindelijk weer terug gegaan naar gmail, dat werkt gewoon prima.

Ook Apple’s eigen icloud accounts werken goed, maar daar heb je alleen maar aliassen, dat vond ik ook niet prettig.

Ik heb weinig te verbergen...
Dus ben er overheen gestapt en heb gmail en hotmail IMAP mét push.

Heb wel heel bewust meerdere accounts;
adres A is privé, adres B is Marktplaats, adres C is voor webwinkels, adres D voor fora, zoals iculture.
Komt er b.v. een verzoek van Linked-in op adres B, terwijl ik er met adres A ingeschreven sta, dan wordt dit automatisch verwijdert als zijnde spam (dat kan je immers instellen).
Komt er op adres B een verzoek om mijn Rabo gegevens te checken, dan weet ik, hoe slaperig ook, dat het echt spam is.

Ik heb privé dus gmail adres A, voor Marktplaats adres B, voor web aankopen adres C, etc.
Door zoveel adressen te gebruiken kan ik ook ongewenste nieuwsbrieven filteren én op mijn telefoon komen alleen echt belangrijke zaken door.

Gmail heeft een zeer goed filter waarmee al heel veel voorkomen wordt.

Tot slot, veel mensen gebruiken gewoonte getrouw net als jij nog steeds het email adres van hun provider (kpn, ziggo, xs4all etc.).
Als je ooit van provider wilt wisselen, moet je ook (weer) je email adres wijzigen!
Maak eenmalig een goed adres aan bij gmail, hotmail e.d. en je hoeft je nooit meer zorgen te maken als je wilt overstappen...

Alternatieven voor gmail e.d.
https://www.bof.nl/2012/04/13/zo-vin...-voor-gmail-2/

Lees ook de reacties die eronder staan.
  #9  
Oud 29-10-17, 11:17
sont sont is offline
• iOS 11.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 147
Standaard

Zo heb ik ook mijn adressen gescheiden. Voor prive zaken en webwinkels,fora's en weet ik het allemaal meer. Ik kijk het even een tijdje aan met het doorsturen van mijn ''Provider'' mail via Gmail. Wisselen van provider zal ik nog niet zo snel doen,daar ik mijn internet via glasvezel heb lopen. Ze lopen alleen achter met mailservers
Bedankt voor de informatie.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alternatief voor gmail en apple mail dat pusht? MCNO iPhone algemeen 26 13-12-15 12:39
Mijn Iphone pusht agenda niet meer naar Mac en Ipad Invierno iPhone algemeen 2 06-03-13 13:06
Mail-/Gmail-app pusht geen filters meer JoRDozZzz iPhone algemeen 3 26-12-12 23:47
WA pusht niet met Wi-Fi Drinkyoghurt Wi-Fi 0 18-05-12 18:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.