iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone X installatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/179332-iphone-x-installatie.html)

assiev 01-11-17 10:34

iPhone X installatie
 
Beste allemaal,

Een dezer dagen krijgen ik mijn nieuwe iPhone X. Nu wil ik natuurlijk de meeste gegevens wat op mijn oude iPhone 6S staat overzetten. Normaal kan dat natuurlijk via iCloud. Maar omdat ik best wel veel op mijn toestel heb staan is de geheugen van iCloud te weinig en kan dan denk ik niet alles overzetten.

Dus wat is het beste wat ik kan doen?
Of is het het beste om voor een schone installatie te gaan?
En als ik voor een schone installatie ga, kan ik dan wel mijn bestaande Apple-Id gebruiken?
En ik weet niet of het al bekent is, maar hoe start je deze iPhone X op zonder home button?

Alle informatie en tips zijn welkom.

Vast bedankt
Groetjes, Astrid

Guest-20180925190238 01-11-17 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door assiev (Bericht 1037241)
Dus wat is het beste wat ik kan doen?

Maak een versleutelde reservekopie met iTunes. Als je de nieuwe iPhone de eerste keer aansluit aan iTunes wordt er gevraagd of de voorheen gemaakte backup moet teruggezet worden. Vergeet vooral het wachtwoord van de versleutelde backup niet. :-)

Het bestaande iCloud en App Store Apple ID kan je uiteraard verder gebruiken.

assiev 01-11-17 11:28

Wat wordt er bedoelt met een versleutelde reservekopie? Ik heb m'n iPhone 6S gewoon aangesloten op mijn pc en via iTunes een reservekopie gemaakt. Maar als ik een schone installatie wil, kan ik dan gewoon me telefoon installeren met mijn bestaande Aplle-id?

Guest-20180925190238 01-11-17 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door assiev (Bericht 1037243)
Wat wordt er bedoelt met een versleutelde reservekopie?

Dit wordt er bedoeld:

https://www.imgdumper.nl/uploads9/59...m_11.30.15.jpg

Citaat:

Maar als ik een schone installatie wil, kan ik dan gewoon me telefoon installeren met mijn bestaande Aplle-id?
Natuurlijk kan dat. Waarom ook niet.

assiev 01-11-17 13:47

Dank je wel. Maar hoe kom ik in dat scherm? :)
En is dit de beste manier of kan het ook op de normale manier in iTunes, zoals ik nu heb gedaan.


En wat betreft de schone installatie is voor mij niet direct vanzelfsprekend ;)
Als ik dat doe kan ik dan wel sommige betaalde app's zoals whatsaps en foto's wel weer op mijn telefoon krijgen?

Guest-20180925190238 01-11-17 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door assiev (Bericht 1037250)
Dank je wel. Maar hoe kom ik in dat scherm? :)

Dat is het iTunes overzicht scherm als de iPhone aangesloten is.

Citaat:

En wat betreft de schone installatie is voor mij niet direct vanzelfsprekend
Als ik dat doe kan ik dan wel sommige betaalde app's zoals whatsaps en foto's wel weer op mijn telefoon krijgen?
Apps kan je weer (gratis) downloaden uit de App Store. Foto's kan je synchroniseren met de iCloud Fotobibliotheek.

assiev 01-11-17 16:07

sorry maar het klinkt voor mij niet simple. Maar oke
Als ik mijn telefoon aansluit op iTunes krijg ik dit scherm echt niet.
Ik ben dan gegaan naar Bestand en dan zo naar reservekopie maken.


Ik moet dan maar eens kijken hoe ik dat dan wel krijg. Maar nu weet ik niet of ik de reservekopie die in nu gemaakt heb goed is.


En volgens mij moet ik bij iCloud Fotobibliotheek een id en wachtwoord hebben. Volgens mij heb ik dat niet. Of is dat hetzelfde als mijn Apple ID?

Guest-20180925190238 01-11-17 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door assiev (Bericht 1037257)
En volgens mij moet ik bij iCloud Fotobibliotheek een id en wachtwoord hebben. Volgens mij heb ik dat niet. Of is dat hetzelfde als mijn Apple ID?

Dat is het (iCloud) Apple ID.

assiev 01-11-17 17:09

Dat is dus die ID waar iCloud in staat.......oke dank je wel voor alle informatie

Guest-20180925190238 01-11-17 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door assiev (Bericht 1037260)
Dat is dus die ID waar iCloud in staat......

Ja, zo kan je een iCloud Apple ID ook noemen.

assiev 03-11-17 19:16

Help
 
Ik wil toch nog even hierop terugkomen.
Ik probeer nu mijn reserve kopie terug te zetten op mijn iPhone X. Maar ik krijg de melding dat de kopie beschadigd is of niet compatibel is met de iPhone die hersteld wordt.

Wat kan ik nu het beste doen?
Kan ik beter nu een configuratie als nieuwe iPhone doen?
Zo ja, ben ik dan alles kwijt qua gegevens, apps en chats zoals alles wat ik in whatsapp heb staan?
Moet ik dan al mijn betaalde apps op nieuw kopen?

Wie kan mij helpen

Guest-20180925190238 03-11-17 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door assiev (Bericht 1037419)
Wie kan mij helpen

Ik in ieder geval niet meer want je leest toch niet wat ik schrijf. :mad:

assiev 03-11-17 19:29

Jeetje......wat is dit nu voor een raar antwoord
Maar in ieder geval bedankt voor je hulp

Ik heb helaas het zelfde gevoel

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 November 2017 om 20:39 ----------

Het is vervelend dat wat hier als informatie is gegeven helaas niet werkt.
Ik hoop dat iemand mij nig antwoord kan geven wat betreft een schone configuratie en mijn gegeven enz. Het maakt mijn niet uit als ik al mijn telefoonnrs handmatig moet invoeren. Maar het gaat bij er om dat mijn gesprekken in whatsapp blijf behouden

Vast bedankt

Affinity 09-11-17 21:50

De iPhone X wordt geleverd met een oudere software versie, je moet hem eerst updaten alvorens je je backup kan terugzetten. --- indien je backup genomen is van de laatste nieuwe iOS release.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:44.