//

Hoe krijg ik mijn boeken op iPhone, iPad en laptop hetzelfde?

Hoe krijg ik mijn boeken op iPhone, iPad en laptop hetzelfde? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beetje ingewikkeld verhaal geloof ik, maar ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk neer te zetten. Op mijn laptop in iTunes staan bij mijn iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-11-17, 13:58
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard Hoe krijg ik mijn boeken op iPhone, iPad en laptop hetzelfde?

Beetje ingewikkeld verhaal geloof ik, maar ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk neer te zetten.
Op mijn laptop in iTunes staan bij mijn iPhone 9 boeken. En op mijn iPad in iTunes staan er 20. Als ik op mijn iPhone kijk in iBooks staan daar 25 boeken. Op mijn iPad staan er zelfs 35 boeken.
Overals staan de schuifjes op groen in instellingen. Heb allebei de apparaten aangesloten gehad op iTunes. Maar het boeken aantal klopt niet. Hoe krijg ik nu alle boeken op alle apparaten?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-11-17, 14:52
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Onder Instellingen > iBooks ververs op de achtergrond aanzetten en Synchroniseer verzamelingen. Bij mij staat op 3 iDevices dezelfde bibliotheek. Stoppen op het ene apparaat, gaat naadloos verder op het volgende.
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #3  
Oud 28-11-17, 14:56
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Onder Instellingen > iBooks ververs op de achtergrond aanzetten en Synchroniseer verzamelingen. Bij mij staat op 3 iDevices dezelfde bibliotheek. Stoppen op het ene apparaat, gaat naadloos verder op het volgende.
Staat al aan op mijn iPhone. Mijn laptop is loopt op windows. En iPad is oud, iPad 2. Daar staat het niet. Maar het boek wat ik op iPhone/iPad lees gaat altijd verder waar ik ben gebleven.
Dus wat nu?
  #4  
Oud 28-11-17, 15:23
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Zorgen dat je ze in iTunes op de laptop krijgt en dan synchroniseren, of eventueel geforceerd via bestanddeling?
  #5  
Oud 28-11-17, 15:44
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Zorgen dat je ze in iTunes op de laptop krijgt en dan synchroniseren, of eventueel geforceerd via bestanddeling?
Maar hoe krijg ik ze dan in iTunes? Als ik mijn iPad aansluit en sync dan staan ze er nog niet. Hetzelfde geld voor mijn iPhone. En hoe gaat bestanddeling?
  #6  
Oud 28-11-17, 19:45
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Google is your best friend...
  #7  
Oud 28-11-17, 19:55
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Google is your best friend...
Ik dacht dat dit forum voor zulke vragen was. Heb er verder ook geen verstand van. De termen die gebruikt worden zijn mij meestal onbekend.
Maar bedankt voor het doorverwijzen naar Google.
  #8  
Oud 29-11-17, 11:32
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

tegenwoordig staan de ibooks niet meer in itunes, ik snap niet waarom.
maar je kan je boeken in je iclouddrive plaatsen en daaruit kopieren naar je ibooks.

deze manier werkt voor mij.
__________________
Er zijn teveel "kenners"maar te weinig mensen die het snappen.
  #9  
Oud 29-11-17, 16:59
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Via iCloud en niet meer via iTunes
  #10  
Oud 29-11-17, 17:42
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Hoe zijn de boeken op de iPhone en de iPad gekomen ? Staan de boeken op de iPhone ook op de iPad ? Waar heb je de boeken gekocht ? Zijn ze drm-vrij ?
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
  #11  
Oud 29-11-17, 19:05
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Hoe zijn de boeken op de iPhone en de iPad gekomen ? Staan de boeken op de iPhone ook op de iPad ? Waar heb je de boeken gekocht ? Zijn ze drm-vrij ?
Gesleept via mijn map op mijn laptop naar de map boeken in iTunes. Boeken gewoon gedownload via boekensites. Niet gekocht. Gratis boeken.
  #12  
Oud 29-11-17, 20:11
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

iBooks op mijn iPad 3 is een ramp, de app crasht constant. Op mijn iPhone en mijn iMac geen probleem. Maar daar heb je niets aan met een Windows laptop. Ikzelf gebruik altijd Bluefire Reader. Deze kun je ook op je laptop downloaden.
  #13  
Oud 30-11-17, 06:27
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Lees dit ook eens. Vooral: Boeken in Windows: boeken in iTunes voor Windows worden beheerd in iBooks voor iOS. Lees hoe u boeken opnieuw op een iOS-apparaat kunt downloaden.
  #14  
Oud 30-11-17, 12:09
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Lees dit ook eens. Vooral: Boeken in Windows: boeken in iTunes voor Windows worden beheerd in iBooks voor iOS. Lees hoe u boeken opnieuw op een iOS-apparaat kunt downloaden.
Ik heb even gekeken maar dat kan alleen met boeken die ik in de iStore heb gekocht. En dat heb ik niet. Dus dat werkt helaas ook niet. Bedankt.
  #15  
Oud 30-11-17, 15:33
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

In mijn iBooks op de Mac heb ik heel veel elders gekochte en gratis boeken, tijdschriften, pdf's. Sommige staan ook op mijn iPad en ze staan allemaal op mijn iPhone. Heb je in iCloud ook iBooks aan staan. En heb je iCloud op je laptop ? Op mijn iPad (iOS 9) moet je in iCloud/iCloud Drive iBooks aanzetten.
  #16  
Oud 30-11-17, 19:09
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
In mijn iBooks op de Mac heb ik heel veel elders gekochte en gratis boeken, tijdschriften, pdf's. Sommige staan ook op mijn iPad en ze staan allemaal op mijn iPhone. Heb je in iCloud ook iBooks aan staan. En heb je iCloud op je laptop ?
Ja, iCloud staat overal aan.
  #17  
Oud 30-11-17, 23:31
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

En heb je in iCloud Drive je boeken staan ?
https://support.apple.com/nl-nl/HT204283

En ook deze: https://support.apple.com/nl-nl/HT205751

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 December 2017 om 00:35 ----------

Ik ben zojuist even op mijn pc bezig geweest. Met iCloud Drive is dat toch een gedoe. Ik raad je aan Bluefire Reader te downloaden m.b.v. de link hierboven. Je kunt heel gemakkelijk al je boeken vanaf je pc toevoegen. In iTunes kun je bij bestandsdeling de Bluefire app op je iPhone en je iPad benaderen. https://www.iculture.nl/tips/itunes-bestandsdeling/

Laatst gewijzigd door Beech43; 01-12-17 om 21:28.
  #18  
Oud 01-12-17, 19:54
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
En heb je in iCloud Drive je boeken staan ?
https://support.apple.com/nl-nl/HT204283

En ook deze: https://support.apple.com/nl-nl/HT205751

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 December 2017 om 00:35 ----------

Ik ben zojuist even op mijn pc bezig geweest. Met iCloud Drive is dat toch een gedoe. Ik raad je aan Bluefire Reader te downloaden m.b.v. de link hierboven. Je kunt heel gemakkelijk al je boeken vanaf je pc toevoegen. In iTunes kun je bij bestandsdeling de Bluefire app op je iPhone en je iPad benaderen.
Heb het Bluefire op mijn iPhone en op mijn laptop gezet. Maar waar vind ik bestandsdeling in iTunes?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 December 2017 om 20:23 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pantahduc Bekijk bericht
Heb het Bluefire op mijn iPhone en op mijn laptop gezet. Maar waar vind ik bestandsdeling in iTunes?
Bestandsdeling inmiddels gevonden. Maar snap er echt niets van. Hoe krijg ik de boeken in iTunes die bij bestandsdeling in Bluefire staan dan in iTunes. Ik kan er boeken neerzetten, maar zie ze dan niet op mijn iPhone of in iTunes zelf bij boeken staan.
  #19  
Oud 01-12-17, 21:24
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Heb je de iPhone verbonden met je laptop en in iTunes je iPhone gekozen ? Klik dan in de linker kolom op Bestandsdeling.
https://www.iculture.nl/tips/itunes-bestandsdeling/
  #20  
Oud 03-12-17, 09:41
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Heb je de iPhone verbonden met je laptop en in iTunes je iPhone gekozen ? Klik dan in de linker kolom op Bestandsdeling.
https://www.iculture.nl/tips/itunes-bestandsdeling/
Dat lukt op zich allemaal wel. Maar hoe krijg ik mijn boeken die wel op mijn iPhone en iPad staan in Bluefire? Dat zou ik graag willen omdat de boeken die op mijn iPhone staan niet allemaal op mijn iPad staan en andersom ook niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe plaats ik mijn boeken over naar mijn nieuwe iPad? dagmarvandersluis iPad Apps 7 18-05-14 18:09
Hoe krijg ik de manuals van mijn company op mijn ipad? ronaldvanderweel iPhone algemeen 11 15-02-14 19:24
Windows: Help: krijg mijn iphone niet en mijn ipad wel gekoppeld aan itunes. Ddeswijzen iTunes 3 01-04-13 16:30
Laptop gechrashed, hoe krijg ik alles van mijn Iphone in een nieuwe itunes ? ferry01 Archief 3 31-03-09 16:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.