iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kaarten update tijdens rijden (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/179785-kaarten-update-tijdens-rijden.html)

Twangraus 29-11-17 22:22

Kaarten update tijdens rijden
 
Is het mogelijk dat kaarten de route update tijdens navigatie? Zodat als een file staat op de geplande route, deze vanzelf een andere snellere route berekend?

Gonus 30-11-17 08:33

Volgens mij zit deze functie niet standaard in de Kaarten app van Apple

MCNO 30-11-17 09:00

Volgens mij wel, (TomTom gerelateerd) i.i.g. in Google Maps volgens mij wel, je moet in beide gevallen alleen de aangeboden route wel zélf kiezen of aanpassen naar “dynamisch” rijden.
Maar daar loop je weer een aantal andere zaken aan: b.v. rijden op de A1 Apeldoorn richting A’dam geven veel Navigatie apps bij Hoevelaken de dynamische route aan via A1- dan afrit richting A28 (file traject!) en dan weer terug naar de A1 terug...
Dat is dan waarschijnlijk de 1e en de laatste keer dat je kiest voor dynamisch :(

Gonus 30-11-17 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 1038407)
Volgens mij wel, (TomTom gerelateerd) i.i.g. in Google Maps volgens mij wel, je moet in beide gevallen alleen de aangeboden route wel zélf kiezen of aanpassen naar “dynamisch” rijden.
Maar daar loop je weer een aantal andere zaken aan: b.v. rijden op de A1 Apeldoorn richting A’dam geven veel Navigatie apps bij Hoevelaken de dynamische route aan via A1- dan afrit richting A28 (file traject!) en dan weer terug naar de A1 terug...
Dat is dan waarschijnlijk de 1e en de laatste keer dat je kiest voor dynamisch :(

Wanneer krijg je die aangepaste route? (ik heb die nog nooit gekregen in de Kaarten app van Apple)
En hoe zet je dynamisch rijden aan in dezelfde app?

peerenbooms 30-11-17 10:28

Waarschijnlijk alleen in android toestellen geintegreerd, tenminste die stellen een andere route voor vanwege een file, vaak meer kms , met tot gevolg dat iedereen de alternatieve route kiest en er een nieuwe file ontstaat. Leuke oplossing ? Nee gewoon niet van de route afwijken om een volgende frustratie te ontlopen (rijden)

Gonus 30-11-17 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 1038422)
Waarschijnlijk alleen in android toestellen geintegreerd, tenminste die stellen een andere route voor vanwege een file, vaak meer kms , met tot gevolg dat iedereen de alternatieve route kiest en er een nieuwe file ontstaat. Leuke oplossing ? Nee gewoon niet van de route afwijken om een volgende frustratie te ontlopen (rijden)

Iedereen zijn/haar voorkeur natuurlijk, maar daar heeft de OP niet zoveel aan...;)

Guest-20180925190238 30-11-17 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 1038422)
Leuke oplossing ? Nee gewoon niet van de route afwijken om een volgende frustratie te ontlopen (rijden)

Dat was vorige week een serieus probleem met Waze in België. Een langdurige file in Antwerpen door vloeibare siliconen op de weg. Waze gaf elke gebruiker dezelfde alternatieve route met als gevolg.....

edje-ken 30-11-17 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1038424)
vloeibare siliconen

Hmm is dat hetzelfde als gesmolten borsten.
Ik wilde het anders neerzetten maar ik dacht ik houd het netjes.

Edje

MCNO 30-11-17 20:31

@Gonus, waarom citeer je een bericht dat nét boven jouw bericht staat? :confused:

Ik moest laatst ergens naar toe, en de route zou normaal via de snelweg gaan, ca. 30 min.
Op het scherm gaf hij ineens iets van 1 uur 10 min :( (was een zwaar ongeval gebeurd)
En de andere route binnendoor was 35 min.

Weet alleen niet meer of het Kaarten of Google Maps was, maar Kaarten is ondersteund door TomTom.
In Kaarten instellingen kan je i.d.d. niet kiezen voor dynamisch, dus ik dénk dat het Google Maps was.
Maar er is er geen een perfect, ook niet qua routing.

Gonus 01-12-17 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 1038477)
@Gonus, waarom citeer je een bericht dat nét boven jouw bericht staat? :confused:

Waarom niet?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:02.