iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iOS 11.2 Update (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/179820-ios-11-2-update.html)

Guest-20180925190238 02-12-17 09:23

iOS 11.2 Update
 
Apple heeft de iOS 11.2 Build 15C114 update vrijgegeven. Als je deze update wil doen dan doe jezelf een heel groot plezier en doe de update met iTunes. Dit is dezelfde update als iOS 11.2 Beta 6 die gisteren avond werd vrijgegeven.

De OTA Δ-update kan sommige iPhones continue laten herstarten.

viooltjes 02-12-17 09:29

Herstart
 
Dank je wel voor je bericht. Inderdaad. Mijn iPhone x start ongeveer 2x per minuut op. Hij wordt ook erg warm en het batterijpercentage keldert enorm. Kan hem niet eens wissen omdat hij dan meteen weer opstart.

Guest-20180925190238 02-12-17 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viooltjes (Bericht 1038521)
Kan hem niet eens wissen omdat hij dan meteen weer opstart.

Doe de update of een herstel met iTunes. Dat werkt gegarandeerd. Zo heb ik deze nacht ook een paar iPhones gedepaneerd.

MCNO 02-12-17 09:57

Bedankt, Timosha.

Ik volg je tip in deze al járen op.
Het verbaast me dat Apple dit niet benadrukt bij (grote/belangrijke) updates.

Guest-20180925190238 02-12-17 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 1038525)
Het verbaast me dat Apple dit niet benadrukt bij (grote/belangrijke) updates.

Apple moet stoppen met die iOS Δ-updates. En als er toch OTA updates moeten zijn dan moet Apple maar heel de rataplan van 2.6 - 2.8 GB (GB = Gigabyte) OTA ter beschikking stellen en geen patchworks.

Dat er een groot verschil is tussen een iTunes update en een OTA update weet elke jailbreaker. Een toestel met OTA updates kan men zo goed als nooit jailbreaken. Waarom dat zo is doet verder niets ter zake. :)

TMG1961 02-12-17 23:00

Ik heb het op 3 verschillende laptops geprobeerd om iphone 6s te updaten met itunes maar krijg telkens dezelfde melding dat er iets fout gegaan is tijdens maken reservekopie en daarna stopt de update.

wvy 03-12-17 08:35

Hier ook niets anders dan synchronisatieproblemen. Dit met ipad pro, ipad mini, op een imac en macbook ... vroeger nooit problemen gehad.

Het synchroniseren begint maar stopt halfweg en kan niet verder doen. Zelfs de ipad pro al in fabrieksinstellingen terug gezet.

Apple is er serieus een zooitje van aan het maken ��

Guest-20180925190238 03-12-17 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TMG1961 (Bericht 1038539)
Ik heb het op 3 verschillende laptops geprobeerd om iphone 6s te updaten met itunes maar krijg telkens dezelfde melding dat er iets fout gegaan is tijdens maken reservekopie en daarna stopt de update.

En op die drie verschillende laptops draait ook werkelijk iTunes 12.7.1?

TMG1961 03-12-17 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1038542)
En op die drie verschillende laptops draait ook werkelijk iTunes 12.7.1?

Ja, op alle 3 de laatste versie van itunes 12.7.1.14 Heb eerst gekeken of er updates ware voor itunes, kreeg melding dat deze versie de nieuwste versie was.

Inmiddels iphone maar gewoon via toestel geupdate. Geen problemen tot nu toe.

peerenbooms 03-12-17 11:42

Ios update via itunes

Itunes herkend toestel niet opnieuw verbinden

Itunes vindt nu wel en meldt er is een update

Vertrouw u deze computer oid ja doorgaan

Bijwerken --ja
Itunes maakt een backup
Pom
Pom
Pom

Software wordt gedownload (40GB/s)

Pom
Pom
Pom

Software wordt uitgepakt
Pom
Pom
Pom
Software wordt gecheckt
Pom
Pom
Pom

Software wordt geinstalleerd verbreek verbinding niet.

Pom




Pom




Pom


Pom


Software is geinstalleerd
Software wordt gecontroleerd

Pom
Pom
Pom

Firmware wordt geinstalleerd
Pom
Pom
Firmware wordt gecontroleerd
Pom
Pom
Vertrouwt u de computer
Pom
Kan nog niet bevestigen want toestel is nog aan het controleren.
Pom pom

Ontgrendel u toestel

Er is ern fout ontstaan 53 flauwe kul bevestiging van ontgrendelen kon nog niet omdat toestel aan het controleren is.

Hehe ruim half uur verder ,. klaar

Nu nog 2 ipad mini 2 updaten

Guest-20180925190238 03-12-17 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 1038555)
Er is ern fout ontstaan 53 flauwe kul bevestiging van ontgrendelen kon nog niet omdat toestel aan het controleren is.

Pom
Pom
Pom
Goegel eens op "iTunes error 53" (en sta verbaasd) :D

harmjan 03-12-17 11:58

Hier is iets soort gelijks Ipad air en Ipad air2 en Macbook air, bij verbinding gaat de ipad continu een piep geven en knippert het oplaad symbool.
Verschillende usb poosrten gebruikt en kabels het lijkt alsof de usb connector geen goed contact maakt. Iphones hebben dit niet!! Update gaat hierdoor alleen als je de connector stevig vast houdt.

Waarom ipad probleem en iphone niet iemand een idee??

peerenbooms 03-12-17 12:48

Melding error 53 komt bij mij bij iedere gloednieuwe iphone op het einde van de update.
Zowel bij iphone 4s 5s 6 en nu ook bij de iphone 7.
Steeds komt de melding als de iphone nog aan het verifiëren of mss aan het opstarten is . (Witte voortschridende streep)
Na de opstart kan ik gewoon de toegangscode ontoetsen en werkt toestel tadeloos ook de homeknop.

Zal wel aan mijn oude windows laptop liggen. Melding verdwijnt als iphone kompleet klaar is.

Update ALTIJD via Itunes omdat een familielid van Einstein dat met klem adviseert.;):D

Topdude 03-12-17 21:35

Ik heb zojuist met een 8plus en 6S OTA Update gedraaid.
Dit draadje net niet gezien.

Waarschijnlijk heb ik dan mazzel, want beide telefoons gaven geen enkel probleem dan wel foutmelding. Beiden functioneren ook prima.

iPhoneAlot 04-12-17 04:16

Moest dit keer de updates OTA uitvoeren, mijn desktop herkent geen enkel toestel in iTunes, op mijn laptop gaan de updates mis met "update mislukt door een onbekende fout". Dit is de eerste keer dat ik dat tegenkom.
Laatste versies iTunes en Windows.
OTA-updates zijn alle 5 goed gegaan.

Guest-20180925190238 04-12-17 09:42

iOS 11.2 schijnt moeilijk te doen met sommige niet originele Lightning kabels. Ook als deze een MFi certificaat hebben. Laden lukt wel maar synchroniseren/installeren/updaten soms niet.

Ik heb daar tijdens de zes (6) Beta's van iOS 10.2 echter niets van gemerkt.

iPhoneAlot 04-12-17 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1038585)
iOS 11.2 schijnt moeilijk te doen met sommige niet originele Lightning kabels.

Ik ben zo'n adept die uitsluitend originele kabels gebruikt.:o

rsnhakan 04-12-17 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1038585)
iOS 11.2 schijnt moeilijk te doen met sommige niet originele Lightning kabels. Ook als deze een MFi certificaat hebben. Laden lukt wel maar synchroniseren/installeren/updaten soms niet.

Ik heb daar tijdens de zes (6) Beta's van iOS 10.2 echter niets van gemerkt.

iOS 11.2 bedoel je toch? :)

En ik update ook altijd via iTunes, maar zit er nu echt zo'n groot verschil tussen OTA en IPSW?

iPhoneAlot 04-12-17 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 1038587)
...maar zit er nu echt zo'n groot verschil tussen OTA en IPSW?

Ik begrijp het als het verschil tussen oplappen en opnieuw installeren.

Guest-20180925190238 04-12-17 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 1038587)
En ik update ook altijd via iTunes, maar zit er nu echt zo'n groot verschil tussen OTA en IPSW?

Een OTA update is plakwerk (aka Δ-update) van een paar MB (MB = Megabyte). Met een IPSW update installeert iTunes een fris gewassen en gestreken disk image van 2.6 - 2.8 GB (GB = Gigabyte).

Ik ben van OTA updates afgestapt toen zo'n update twee (2) iPhone 4S vernaggeld heeft. Het flashen van de Wi-Fi/Bluetooth chips is toen mislukt met als gevolg een defecte radiochip. Sindsdien zijn er nog regelmatig serieuze problemen opgetreden met sommige OTA updates.

Voor mij reden genoeg om te concluderen dat Apple dat OTA gedoe niet altijd goed onder controle heeft. Toevallig of niet, in macOS/OS X zijn er veel minder Δ-updates. De updates zijn meestal combi updates van een paar GB. En elke nieuwe macOS versie, zoals bv. macOS 10.13 High Sierra, is altijd een volledig nieuwe installatie (zonder aan de persoonlijke gegevens te raken).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:31.