//

Synchronisatieproblemen

Synchronisatieproblemen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sedert de laatste updates op mijn toestellen krijg ik steeds synchronisatieproblemen. Volgende foutmelding: "De ... kan niet worden gesynchroniseerd. Er heeft zich een interne apparaatfout ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-12-17, 11:50
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Thumbs down Synchronisatieproblemen

Sedert de laatste updates op mijn toestellen krijg ik steeds synchronisatieproblemen. Volgende foutmelding:

"De ... kan niet worden gesynchroniseerd. Er heeft zich een interne apparaatfout voorgedaan"

Dit gebeurd met volgende toestellen:
- iPad Pro
- iPhone 8plus
- iPhone 6S
- iPad mini

Alle toestellen zijn voorzien van de 11.2 versie en iTunes 12.7.1.14 versies.
Synchroniseren mislukt zowel op de iMac als met de Macbook Air.

De iPad Pro en iPad mini zijn daarna volledig in fabrieksinstelling terug gezet, dit zonder resultaat. Nog steeds dezelfde foutmelding.

Ondertussen ben ik er wel toe gekomen dat de fout telkens gebeurd tijdens het synchroniseren met foto's. Deze stopt halfweg en dan krijg ik deze foutmelding. Wanneer er geen foto's gesynchroniseerd worden dan gaat alles goed. Op de iMac en de Macbook zijn de fotobibliotheek verschillend, evenals de gebruikers.

Apple maakt er de laatste tijd een echt zooitje van. Heb hier duizenden euro's aan Apple materiaal en hoe meer ze updates uit brengen hoe meer problemen. Dan hebben ze de ene bug opgelost en creëren ze er 2 bij.

Ik weiger ook alles online in iCloud te plaatsen en hou liever alles hier lokaal (muziek, foto's, bestanden ...)

Ben benieuwd wanneer de volgende iOS versie eraan komt en welke problemen er opgelost zijn en welke nieuwe we krijgen.

Dus voorlopig kan ik op geen enkel iOS apparaat foto's zetten.

__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-12-17, 11:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wvy Bekijk bericht
Ondertussen ben ik er wel toe gekomen dat de fout telkens gebeurd tijdens het synchroniseren met foto's.
En je gebruikt geen crapware zoals Little Bitch en Clean My Mac 3? Clean My Mac 3 heeft de ambetante neiging om de "iPod Photo Cache" (ja "iPod") te verwijderen. Die cache is absoluut noodzakelijk om foto's te synchroniseren met iTunes.

Misschien is er ook nog andere crapware die de de iTunes sync cache niet met rust kan laten.
  #3  
Oud 03-12-17, 12:04
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Nee hoor, niets van crapware ofzo ... alle software is ook aangekocht en niets speciaals op beide mac's ... tot vorige week geen enkel probleem gehad. Ik denk dat het sedert de laatste firmware is ...

Gezien de mogelijk bestond dat er iets in de update verkeerd was gelopen heb ik ook beide toestellen in fabrieksinstellingen gezet ... probleem is echter niet opgelost.
  #4  
Oud 03-12-17, 12:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dan goegel eens op "iTunes lockdown".
  #5  
Oud 03-12-17, 12:40
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

zal ik eens bekijken .. wat zijn de permisions van die folder? Ik zie dat enkel _usbmuxd lees en schrijrechten heeft. (kan deze natuurlijk als administrator zelf gaan aanpassen ..)

OK ik heb de bestanden verwijderd, gesynchroniseerd: probleem NIET opgelost :-(
  #6  
Oud 10-12-17, 21:49
Limbri99 Limbri99 is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2017
Berichten: 1
Standaard

Hier ook opeens foto-sync problemen. Krijg voortdurend foutmelding over machtiging in Itunes. Wat machtiging? Nu worden recente foto's uit Foto's app niet gesyncd!
  #7  
Oud 14-02-18, 16:42
janniezuidema janniezuidema is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 45
Standaard

ik heb ook de melding van een interne apparaatfout bij het syncen van mijn foto's. dit is volgens mij gekomen nadat ik de update van high sierra heb gedownload.
ben al 2 dagen bezig en zelfs apple support kan mij niet helpen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi synchronisatieproblemen itunes PVD66 iTunes 2 09-07-12 08:45
Synchronisatieproblemen contacten braheem iCloud 0 26-05-12 17:46
Mac OS X: Synchronisatieproblemen met iTunes mathiepe iTunes 1 22-11-11 15:36
Synchronisatieproblemen na update itunes robbiedobbie iTunes 9 10-04-10 12:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:56.