iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone trager (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/180077-iphone-trager.html)

sirmike 21-12-17 11:27

Iphone trager
 
Sinds er gister een artikel in het AD verscheen dat Apple erkend oudere telefoons trager te maken met als doel de levensduur van de accu te garanderen rest mij de vraag of het loont daadwerkelijk de accu te vervangen om de snelheid weer terug te krijgen op de iphone 6 die ik momenteel heb. Ik las dat mensen die dit vervingen er op den duur geen last meer van hadden.

Guest-20180925190238 21-12-17 11:30

Lees ook het onderstaande artikel eens:

https://www.appletips.nl/iphone-trager-updates/

Guest-20180925190238 21-12-17 15:10

k heb een één (1) jaar oude iPhone 7 128 GB met iOS 11.2.5 Beta 2 eens bekeken met Geekbench 4. Volgens Geekbench 4 zou die iPhone 7 een Single-Core benchmark van 3295 moeten hebben en een Multi-Core benchmark van 5387.

Geekbench 4 meet echter een Single-Core benchmark van 3513 en een Multi-Core benchmark van 5956. Kan ik nu ergens een klacht indienen omdat Apple die iPhone 7 sneller gemaakt heeft? Of kloppen die benchmarks van Geekbench 4 niet?


https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a...thumb_2249.jpg

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a...thumb_224a.jpg

Quod erat demonstrandum

peerenbooms 21-12-17 16:53

Waarschijnlijk een HONDA motor in uw mobiel

Guest-20180925190238 21-12-17 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 1039112)
Waarschijnlijk een HONDA motor in uw mobiel

Ik val ook altijd buiten de prijzen. Iedereen staat te bleiten dat hun iPhones langzamer worden en die van mij worden sneller. Zal wel iets met een slecht karma te maken hebben. :-)

HCo 25-12-17 12:41

iPhone trager
 
Mijn iPhone 6 is na het vervangen van een nieuwe originele accu echt niet sneller geworden!!
Ik denk dat Apple zo wilt dat we maar weer een nieuwe kopen.

Nu ruim drie jaar in bezit.
Het verschil is echt dramatisch met de eerste 2,5 jaar dat ik de iPhone gebruikt.
Nu echt traag aan het worden, vooral de reactie snelheid is een stuk minder.

Meer gebruikers met dit probleem?

HCo

Beech43 25-12-17 21:25

We worden allemaal ouder. Het wachten is op een peppilletje.

simlockvrij 25-12-17 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HCo (Bericht 1039212)
Mijn iPhone 6 is na het vervangen van een nieuwe originele accu echt niet sneller geworden!!
Ik denk dat Apple zo wilt dat we maar weer een nieuwe kopen.

Nu ruim drie jaar in bezit.
Het verschil is echt dramatisch met de eerste 2,5 jaar dat ik de iPhone gebruikt.
Nu echt traag aan het worden, vooral de reactie snelheid is een stuk minder.

Meer gebruikers met dit probleem?

HCo

toevallig de geekbench app gedraaid? voor en na?

Driesdk 28-12-17 12:52

Ik heb gisteren een nieuwe batterij laten plaatsen in mijn iPhone 6.
Mijn iPhone draait terug zoals hij draaide toen ik hem 3 jaar geleden kocht.

CPU DasherX gaf bij mij enkel wanneer de batterij volledig was opgeladen en de telefoon in het stopcontact zat een CPU snelheid van 1400mhz (welke normaal is voor de 6)
Vanaf het moment dat ik onder de 90% ging daalde de snelheid drastisch, en bij 70% zat ik nog maar een een snelheid van 600mhz.

Met de nieuwe batterij blijft mijn snelheid, zelfs bij 10% batterij altijd op 1400mhz. En de telefoon is voelbaar sneller. Alle problemen met trage response zijn weg.

Ik kan dus bevestigen dat een nieuwe batterij daadwerkelijk helpt bij een trage iPhone 6.

HardFusion 28-12-17 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sirmike (Bericht 1039090)
Sinds er gister een artikel in het AD verscheen dat Apple erkend oudere telefoons trager te maken met als doel de levensduur van de accu te garanderen rest mij de vraag of het loont daadwerkelijk de accu te vervangen om de snelheid weer terug te krijgen op de iphone 6 die ik momenteel heb. Ik las dat mensen die dit vervingen er op den duur geen last meer van hadden.

Accu heb ik nog niet moeten vervangen dus kan hier niet over meespreken. Maar als we het hebben over de snelheid van het toestel dan kan ik alvast niet klagen ;) Mijn toestel is altijd up-to-date wat apps en software betreft en vanaf de updates uit zijn worden deze geïnstalleerd... Merk geen vertraging, hier en daar wel een bugje maar dit wordt er wel uitgewerkt. Maar qua snelheid mag ik niet klagen, blijft zijn snelheid grotendeels behouden. Tegenover een android toestel is dit toch wel een serieus sterkte punt van Apple ;)

simlockvrij 28-12-17 22:49

ik heb vandaag een nieuwe accu laten plaatsen, en vervolgens een clean install gedaan, geekbench resultaten zijn niet echt anders dan voorheen, iphone is wel wat stabieler en sneller geworden, nog steeds geen snelheidsmonster, maar dat was te verwachten.

conclusie, het doet wel iets, maar verwacht geen wonderen.

XIII 28-12-17 23:26

Goed nieuws: in 2018 kost de batterij vervangen maar $29 i.p.v. $79:

https://www.apple.com/iphone-battery-and-performance/

fmrama 30-12-17 18:42

Net een iphone SE en iphone 7 aangeschaft. Moet ik me nu al zorgen maken of wordt, voordat ik iets ga merken, al iets in de updates aangepast?

Otje82 30-12-17 19:12

Pas als de batterij slechter word en alleen bij de SE. De 7 heeft dit niet. Of het in een toekomstige update opgelost word weet alleen Apple.

Mariche 30-12-17 20:55

@Otje82
Je schrijft:
Citaat:

en alleen bij de SE. De 7 heeft dit niet.
Dat is niet waar.
Citaat:

Het gaat (voorlopig) om de iPhone 6, 6s, SE en 7.
Er zijn echter wel een paar beperkingen...
Je krijgt alleen de goedkope batterijvervanging als uit een testje van Apple blijkt dat de batterij inderdaad slecht is.

Guest-20180925190238 30-12-17 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mariche (Bericht 1039391)
Je krijgt alleen de goedkope batterijvervanging als uit een testje van Apple blijkt dat de batterij inderdaad slecht is.

Van een "testje" (little test) lees ik niets in het originele document van Apple (zie bericht #12 van @XIII). Is dat niet iets wat iCultuurtje verzonnen heeft?

Mariche 30-12-17 21:43

Er staat niet bij of het verzonnen is.
Op de site van Appletips staat iets vergelijkbaars:
Citaat:

Let wel, de korting is alleen van kracht wanneer je iPhone daadwerkelijk een slecht presterende batterij heeft.
Dit houdt in dat Apple de batterij eerst zal testen voor deze vervangen zal worden.
Wanneer het vervangingsprogramma definitief start zal duidelijk worden aan welke eisen dit moet voldoen.
Als het niet klopt, wordt er dus valse informatie gegeven.
Kan niet de bedoeling zijn.

rhamp 07-01-18 08:43

Ik ben binnengestapt bij een Apple premium seller. Ze willen de batterij van m'n iPhone 6 niet vervangen omdat ik de originele batterij wegens uitvallen van de iPhone reeds heb laten vervangen door een niet Apple dealer. Apple kan dan geen garantie geven omdat de iPhone reeds open is geweest, misschien heeft desbetreffende reparateur wel iets kapot gemaakt.
Ik vind dit nogal bijzonder. Houdt dus in dat als ik een auto koop, er een ondeugdelijke koplampje in zit en ik dit bv op vakantie vervang en vervolgens bij de dealer aanklop om het te laten vervangen door een originele (hopelijk wel goed product) ik niet meer bij de dealer terecht kan met wat voor defect dan ook.

Meer mensen met deze ervaring?

Guest-20180925190238 07-01-18 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rhamp (Bericht 1039568)
Houdt dus in dat als ik een auto koop, er een ondeugdelijke koplampje in zit en ik dit bv op vakantie vervang en vervolgens bij de dealer aanklop om het te laten vervangen door een originele (hopelijk wel goed product) ik niet meer bij de dealer terecht kan met wat voor defect dan ook.

Als je jouw Mercedes laat herstellen met Turkse namaak onderdelen geeft Mercedes ook geen garantie op die nep onderdelen. Zo is dat bij Apple ook. Apple geeft geen garantie op namaak onderdelen, in dit geval een nep accu. Dus, Apple zal die namaak accu niet vervangen. Is toch logisch.

Beech43 07-01-18 11:28

Lees eerst de garantievoorwaarden voordat je zelf gaat/laat sleutelen. Vroeger, en ook nu nog wel, zaten aan/op apparaten soms een verzegeling (loodje).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:10.