//

Iphone trager

Iphone trager discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds er gister een artikel in het AD verscheen dat Apple erkend oudere telefoons trager te maken met als doel de levensduur van de accu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-12-17, 12:27
sirmike sirmike is offline
• iOS 12.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 45
Standaard Iphone trager

Sinds er gister een artikel in het AD verscheen dat Apple erkend oudere telefoons trager te maken met als doel de levensduur van de accu te garanderen rest mij de vraag of het loont daadwerkelijk de accu te vervangen om de snelheid weer terug te krijgen op de iphone 6 die ik momenteel heb. Ik las dat mensen die dit vervingen er op den duur geen last meer van hadden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-12-17, 12:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Lees ook het onderstaande artikel eens:

https://www.appletips.nl/iphone-trager-updates/
  #3  
Oud 21-12-17, 16:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

k heb een één (1) jaar oude iPhone 7 128 GB met iOS 11.2.5 Beta 2 eens bekeken met Geekbench 4. Volgens Geekbench 4 zou die iPhone 7 een Single-Core benchmark van 3295 moeten hebben en een Multi-Core benchmark van 5387.

Geekbench 4 meet echter een Single-Core benchmark van 3513 en een Multi-Core benchmark van 5956. Kan ik nu ergens een klacht indienen omdat Apple die iPhone 7 sneller gemaakt heeft? Of kloppen die benchmarks van Geekbench 4 niet?






Quod erat demonstrandum
  #4  
Oud 21-12-17, 17:53
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Waarschijnlijk een HONDA motor in uw mobiel
  #5  
Oud 21-12-17, 18:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
Waarschijnlijk een HONDA motor in uw mobiel
Ik val ook altijd buiten de prijzen. Iedereen staat te bleiten dat hun iPhones langzamer worden en die van mij worden sneller. Zal wel iets met een slecht karma te maken hebben.
  #6  
Oud 25-12-17, 13:41
HCo HCo is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2017
Berichten: 1
Standaard iPhone trager

Mijn iPhone 6 is na het vervangen van een nieuwe originele accu echt niet sneller geworden!!
Ik denk dat Apple zo wilt dat we maar weer een nieuwe kopen.

Nu ruim drie jaar in bezit.
Het verschil is echt dramatisch met de eerste 2,5 jaar dat ik de iPhone gebruikt.
Nu echt traag aan het worden, vooral de reactie snelheid is een stuk minder.

Meer gebruikers met dit probleem?

HCo
  #7  
Oud 25-12-17, 22:25
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

We worden allemaal ouder. Het wachten is op een peppilletje.
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
  #8  
Oud 25-12-17, 23:18
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HCo Bekijk bericht
Mijn iPhone 6 is na het vervangen van een nieuwe originele accu echt niet sneller geworden!!
Ik denk dat Apple zo wilt dat we maar weer een nieuwe kopen.

Nu ruim drie jaar in bezit.
Het verschil is echt dramatisch met de eerste 2,5 jaar dat ik de iPhone gebruikt.
Nu echt traag aan het worden, vooral de reactie snelheid is een stuk minder.

Meer gebruikers met dit probleem?

HCo
toevallig de geekbench app gedraaid? voor en na?
__________________
Bla bla bla...
  #9  
Oud 28-12-17, 13:52
Driesdk Driesdk is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 95
Standaard

Ik heb gisteren een nieuwe batterij laten plaatsen in mijn iPhone 6.
Mijn iPhone draait terug zoals hij draaide toen ik hem 3 jaar geleden kocht.

CPU DasherX gaf bij mij enkel wanneer de batterij volledig was opgeladen en de telefoon in het stopcontact zat een CPU snelheid van 1400mhz (welke normaal is voor de 6)
Vanaf het moment dat ik onder de 90% ging daalde de snelheid drastisch, en bij 70% zat ik nog maar een een snelheid van 600mhz.

Met de nieuwe batterij blijft mijn snelheid, zelfs bij 10% batterij altijd op 1400mhz. En de telefoon is voelbaar sneller. Alle problemen met trage response zijn weg.

Ik kan dus bevestigen dat een nieuwe batterij daadwerkelijk helpt bij een trage iPhone 6.
  #10  
Oud 28-12-17, 23:28
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sirmike Bekijk bericht
Sinds er gister een artikel in het AD verscheen dat Apple erkend oudere telefoons trager te maken met als doel de levensduur van de accu te garanderen rest mij de vraag of het loont daadwerkelijk de accu te vervangen om de snelheid weer terug te krijgen op de iphone 6 die ik momenteel heb. Ik las dat mensen die dit vervingen er op den duur geen last meer van hadden.
Accu heb ik nog niet moeten vervangen dus kan hier niet over meespreken. Maar als we het hebben over de snelheid van het toestel dan kan ik alvast niet klagen Mijn toestel is altijd up-to-date wat apps en software betreft en vanaf de updates uit zijn worden deze geïnstalleerd... Merk geen vertraging, hier en daar wel een bugje maar dit wordt er wel uitgewerkt. Maar qua snelheid mag ik niet klagen, blijft zijn snelheid grotendeels behouden. Tegenover een android toestel is dit toch wel een serieus sterkte punt van Apple
  #11  
Oud 28-12-17, 23:49
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

ik heb vandaag een nieuwe accu laten plaatsen, en vervolgens een clean install gedaan, geekbench resultaten zijn niet echt anders dan voorheen, iphone is wel wat stabieler en sneller geworden, nog steeds geen snelheidsmonster, maar dat was te verwachten.

conclusie, het doet wel iets, maar verwacht geen wonderen.
  #12  
Oud 29-12-17, 00:26
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Goed nieuws: in 2018 kost de batterij vervangen maar $29 i.p.v. $79:

https://www.apple.com/iphone-battery-and-performance/
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #13  
Oud 30-12-17, 19:42
fmrama fmrama is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2015
Berichten: 32
Standaard

Net een iphone SE en iphone 7 aangeschaft. Moet ik me nu al zorgen maken of wordt, voordat ik iets ga merken, al iets in de updates aangepast?
  #14  
Oud 30-12-17, 20:12
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Pas als de batterij slechter word en alleen bij de SE. De 7 heeft dit niet. Of het in een toekomstige update opgelost word weet alleen Apple.
  #15  
Oud 30-12-17, 21:55
Mariche Mariche is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 214
Standaard

@Otje82
Je schrijft:
Citaat:
en alleen bij de SE. De 7 heeft dit niet.
Dat is niet waar.
Citaat:
Het gaat (voorlopig) om de iPhone 6, 6s, SE en 7.
Er zijn echter wel een paar beperkingen...
Je krijgt alleen de goedkope batterijvervanging als uit een testje van Apple blijkt dat de batterij inderdaad slecht is.
  #16  
Oud 30-12-17, 22:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mariche Bekijk bericht
Je krijgt alleen de goedkope batterijvervanging als uit een testje van Apple blijkt dat de batterij inderdaad slecht is.
Van een "testje" (little test) lees ik niets in het originele document van Apple (zie bericht #12 van @XIII). Is dat niet iets wat iCultuurtje verzonnen heeft?
  #17  
Oud 30-12-17, 22:43
Mariche Mariche is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 214
Standaard

Er staat niet bij of het verzonnen is.
Op de site van Appletips staat iets vergelijkbaars:
Citaat:
Let wel, de korting is alleen van kracht wanneer je iPhone daadwerkelijk een slecht presterende batterij heeft.
Dit houdt in dat Apple de batterij eerst zal testen voor deze vervangen zal worden.
Wanneer het vervangingsprogramma definitief start zal duidelijk worden aan welke eisen dit moet voldoen.
Als het niet klopt, wordt er dus valse informatie gegeven.
Kan niet de bedoeling zijn.
  #18  
Oud 07-01-18, 09:43
rhamp rhamp is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2018
Berichten: 1
Standaard

Ik ben binnengestapt bij een Apple premium seller. Ze willen de batterij van m'n iPhone 6 niet vervangen omdat ik de originele batterij wegens uitvallen van de iPhone reeds heb laten vervangen door een niet Apple dealer. Apple kan dan geen garantie geven omdat de iPhone reeds open is geweest, misschien heeft desbetreffende reparateur wel iets kapot gemaakt.
Ik vind dit nogal bijzonder. Houdt dus in dat als ik een auto koop, er een ondeugdelijke koplampje in zit en ik dit bv op vakantie vervang en vervolgens bij de dealer aanklop om het te laten vervangen door een originele (hopelijk wel goed product) ik niet meer bij de dealer terecht kan met wat voor defect dan ook.

Meer mensen met deze ervaring?
  #19  
Oud 07-01-18, 10:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhamp Bekijk bericht
Houdt dus in dat als ik een auto koop, er een ondeugdelijke koplampje in zit en ik dit bv op vakantie vervang en vervolgens bij de dealer aanklop om het te laten vervangen door een originele (hopelijk wel goed product) ik niet meer bij de dealer terecht kan met wat voor defect dan ook.
Als je jouw Mercedes laat herstellen met Turkse namaak onderdelen geeft Mercedes ook geen garantie op die nep onderdelen. Zo is dat bij Apple ook. Apple geeft geen garantie op namaak onderdelen, in dit geval een nep accu. Dus, Apple zal die namaak accu niet vervangen. Is toch logisch.
  #20  
Oud 07-01-18, 12:28
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Lees eerst de garantievoorwaarden voordat je zelf gaat/laat sleutelen. Vroeger, en ook nu nog wel, zaten aan/op apparaten soms een verzegeling (loodje).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4S trager na update IOS 8 jaynor iPhone algemeen 4 12-11-14 15:24
iPhone: iPhone trager door Jailbreak? wesselc Jailbreak 5 21-03-11 19:53
iphone 4 wordt trager cilic iPhone algemeen 2 01-11-10 23:58
Voorkomen dat iPhone trager word Mik075 Jailbreak apps en thema's 14 28-06-10 20:25
Iphone trager na modding pontifex Archief 1 21-10-07 15:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:22.