//

Rapportd afkomstig van iphone?

Rapportd afkomstig van iphone? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen, Sinds ongeveer 2 weken krijg ik deze melding op mijn mac. Tot nu toe altijd op blokkeren geklikt omdat ik het zaakje niet vertrouw. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-01-18, 12:12
applewatchk applewatchk is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2017
Berichten: 5
Standaard Rapportd afkomstig van iphone?

Goedemorgen,

Sinds ongeveer 2 weken krijg ik deze melding op mijn mac. Tot nu toe altijd op blokkeren geklikt omdat ik het zaakje niet vertrouw. Weet iemand of deze melding inderdaad van mijn iphone afkomstig is?


Alvast bedankt voor de antwoorden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Schermafbeelding 2018-01-05 om 10.55.23.png‎ (80,3 KB, 22x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-01-18, 12:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Die melding kan veroorzaakt worden door crapware met de naam "Trusteer Rapport Software". Sommige Hollandse banken zijn van mening dat men deze crapware absoluut nodig heeft. Ook andere zogenaamde beveiligings software kan de rapportd daemon gebruiken.
  #3  
Oud 05-01-18, 12:22
applewatchk applewatchk is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2017
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Die melding kan veroorzaakt worden door crapware met de naam "Trusteer Rapport Software". Sommige Hollandse banken zijn van mening dat men deze crapware absoluut nodig heeft. Ook andere zogenaamde beveiligings software kan de rapportd daemon gebruiken.
Bedankt voor je reactie. Het is dus geen virus denk je? Weet je misschien hoe ik, zonder op toestaan te klikken, van deze melding af kan komen? Rapportd stoppen in de activiteitenweergave heb ik al geprobeerd. Als ik mijn iphone uitschakel blijft de melding ook weg, maar dat is natuurlijk geen permanente oplossing.
  #4  
Oud 05-01-18, 12:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De rapportd daemon is een standaard Apple daemon die gekaapt kan worden door die Trusteer Rapport Software. Voer in een terminal het onderstaande commando uit om te bepalen welke daemon er gebruikt wordt:

Code:
ps aux | grep rapportd
  #5  
Oud 05-01-18, 12:37
applewatchk applewatchk is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2017
Berichten: 5
Standaard

Hoor je dan dit te krijgen?

Laatst gewijzigd door applewatchk; 05-01-18 om 13:53.
  #6  
Oud 05-01-18, 12:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

/usr/libexec/rapportd is de standaard Apple rapportd daemon. Die is dus niet gekaapt. Je kan de verbinding toestaan. Maar het is misschien beter dat je alle overbodige zogenaamde beveiligings software van de Mac en iPhone verwijderd.

Succes verder.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vanwaar is Iphone afkomstig? daruda iPhone algemeen 0 31-08-09 14:17
i-150 abbo mogelijk met uit buitenland afkomstig iPhone? aaifoon Odido (T-Mobile) 5 20-03-09 13:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:01.