iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 6s apps blijven herhaaldelijk crashen ondanks herstel (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/180287-iphone-6s-apps-blijven-herhaaldelijk-crashen-ondanks-herstel.html)

DjKwadraat 09-01-18 20:16

iPhone 6s apps blijven herhaaldelijk crashen ondanks herstel
 
Hi allen,

Sinds enkele maanden werkt mijn iPhone 6s niet meer naar behoren. Wanneer ik een app opstartte duurde het vaak enkele opstartbeurten (de app crashte steeds eerst) voordat hij daadwerkelijk opgestart was. Nou hoorde ik dat het kon liggen aan gebrek aan geheugen, inmiddels heb ik 9,5 GB van de 16 vrij dus dat kan het probleem niet zijn. Ook heb ik afgelopen kerstvakantie de accu laten vervangen, dit was echter wel door een particulier omdat de nieuwe accu vervang-actie van Apple er toen nog niet was.

Na het vervangen van de accu zijn de problemen met mijn iPhone eigenlijk alleen maar toegenomen. Hij is geregeld gecrasht waardoor ik hem via iTunes moest herstellen. Momenteel start bijvoorbeeld de safari-app helemaal niet meer (stopt meteen weer na een paar milliseconden). Ook als ik de optie software-update aandruk, gaat de iPhone meteen weer naar het homescreen. Ik heb de app 'Battery Life' geinstalleerd en deze zegt dat mijn batterij 100% is. Geen idee hoe betrouwbaar zo'n app is, dit is mijn eerste Apple product dus ik ben nog een beetje een iOS-leek.

Aan het geheugen en de accu zal het (denk ik) niet liggen dus zelf denk ik dat het haast wel een hardware-glitch moet zijn. Een hele vervelende in ieder geval. Heeft iemand tips voor mij? Ik heb het toestel bijna twee jaar dus ik vrees dat die ook niet in aanmerking komt voor garantie.

Guest-20180925190238 09-01-18 20:22

Ik denk dat je moet beginnen bij het begin.

Het begin is: gaan kijken in Instellingen -> Privacy -> Analyse -> Analysegegevens welke crash logs van apps daar staan. Als er kernel panic logs staan mag je er van uitgaan dat er een hardware probleem is. Een namaak accu kan ook een hardware probleem zijn.

DjKwadraat 09-01-18 20:32

Thanks voor de snelle reactie.

Voor iedere van de al weinige geïnstalleerde apps staan meerdere crash logs, maar gelukkig staan er geen kernel panic logs dus dat is al positief.

Ja dat van die accu dacht ik ook al, alleen was het probleem al wel eerder gaande. Nou was het probleem toen wel minder, dus ik zou even naar de Apple Store op het Leidseplein kunnen gaan. Heeft u enig idee of er garantie op het vervangen van de accu daar zit? Of betaal ik alsnog alles als het niets is verbeterd.

Guest-20180925190238 09-01-18 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DjKwadraat (Bericht 1039650)
Heeft u enig idee of er garantie op het vervangen van de accu daar zit?

Apple geeft nooit garantie op namaak onderdelen, ook niet op accu's. Het toestel laten openen door een niet door Apple geautoriseerd bedrijf (ASP) is al voldoende om alle garantie te verliezen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:49.