//

Bluetooth problemen na update 11.2.2

Bluetooth problemen na update 11.2.2 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds ik de update naar IOS 11.2.2 heb gedaan, heb ik problemen met verbinden met mijn Sport horloge (Garmin). Ik heb alle procedures geprobeerd, het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-01-18, 11:05
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard Bluetooth problemen na update 11.2.2

Sinds ik de update naar IOS 11.2.2 heb gedaan, heb ik problemen met verbinden met mijn Sport horloge (Garmin).

Ik heb alle procedures geprobeerd, het herstarten van beide, en ook heb ik de watch verwijderd uit mij bluetooth apparaten, wat ik denk ik beter niet had kunnen doen, nu ziet de iphone het ding helemaal niet meer!
Heb van een collega hetzelfde horloge geprobeerd te pairen, maar die werkte ook niet en óók niet zichtbaar meer bij pairen.
NB alles software is uptodate.

Zo te lezen ben ik niet de enige met BT gedoe...

https://forums.macrumors.com/threads...2070003/page-6

Als ik dit zo lees heeft Apple niet alleen bij mijn Garmin problemen....
Hier is ook te lezen dat complete resets niet werken, vooralsnog schijnt alleen de een na laatste IoS te werken, is die nog te downloaden?

Is er iemand die er al wel iets op gevonden heeft?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-01-18, 11:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
...vooralsnog schijnt alleen de een na laatste IoS te werken, is die nog te downloaden?
iOS 11.2 en 11.2.1 worden nog steeds ondertekent door Apple. De ipsw images zijn beschikbaar op ipsw.me

Hier werkt een iPhone X met iOS 11.2.2 wel perfect met de entertainment/navi systemen in een KIA Venga en een Mercedes GLS. Idem dito voor een iPhone 8 met iOS 11.2.5 Beta 4.

Ook met andere Bluetooth systemen (JVC HA-FX39BT, Griffit iTrip Clip, enz..) heb ik nog geen problemen kunnen vaststellen.

EDIT:
Er is toch iets veranderd. Ik heb nog een oud Navigon 72 Plus navisysteemke met hands-free. Hands-free bellen werkt nog wel. Maar het uitlezen van het telefoonboek van een iPhone 8 werkt niet meer. Dat betekent dat het PBAP (Phone Book Access Profile) niet meer werkt. Of dat ligt aan iOS 11.2.x of aan het antieke Windows CE systeem op dat Navigon ding weet ik (nog) niet.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 10-01-18 om 11:57.
  #3  
Oud 10-01-18, 17:51
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

LOL

Het board staat vol met problemen waar jij (en ik) geen last van hebben...

Ik testte het met 2 dezelfde versie Garmin devices en lees toch serieus meer problemen met de bluetooth sinds IOS 11...

Je weet, ik update altijd via itunes, en mekker niet snel, maar dit is wel erg knullig.

Wat me wel opvalt is dat de meest simpele bluetooth apparatuur wél werkt (ik heb een flut oortje uit China) maar wat ingewikkelder spul, op de Garmin gebruik ik bluetooth om berichten door te sturen, problemen heeft.

Ben blij dat jij nu ook ontdekt dat ne Hollander hier niet uit zijn duim zuigt.
  #4  
Oud 10-01-18, 18:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Ben blij dat jij nu ook ontdekt dat ne Hollander hier niet uit zijn duim zuigt.
Zitten er op de Veluwe dan Hollanders? Mijn vrouw wilde daar een fietsvakantie boeken. Dat feest gaat dan niet door. Dan gaan we maar weer in Friesland met de velo rijden.

Ben nog bezig met één en ander te onderzoeken en eventueel bug reports in te dienen.
  #5  
Oud 11-01-18, 17:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Op het Apple Developer Forum staan een paar topics over problemen met sommige Bluetooth toestellen in iOS 11.2.2. Maar, die zouden opgelost zijn in iOS 11.2.5 Beta. Misschien heb ik daarom weinig problemen.

Hoe dan ook: ik heb bug reports ingediend maar die werden sito presto gesloten als duplicate. Dat is een teken dat Apple op de hoogte is van het probleem.
  #6  
Oud 11-01-18, 19:59
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Bedankt voor je acties en info, Timosha!

Ik wil nu downgraden (11.2) maar welke versie moet ik nu kiezen voor mijn model A1778?

Ik kan kiezen uit GSM of Global, geen idee welk model ik heb
Waar kan ik dat vinden, ik heb ook nog IMEI en Serienummer bij de hand...

EDIT op basis van model code gevonden: GSM (Europees model)
  #7  
Oud 11-01-18, 20:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
EDIT op basis van model code gevonden: GSM (Europees model)
Je hebt het onderstaande ipsw image nodig:

iPhone_4.7_P3_11.0_11.2_15C114_Restore.ipsw
  #8  
Oud 11-01-18, 23:16
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Thx, Thimosha.

Die versie teruggezet, helpt niks!
Terwijl ik daarvoor gewoon met IOS 11.2 diverse apparaten geconnect had, willen deze nu ook niet meer verbinden

Het zal toch niet nu al aan mijn toestel liggen, volgens de gegevens is het een nieuw model, nov 2017

EDIT: er is een apparaat dat ik moeiteloos kan koppelen; een simpel bluetooth oortje uit China.
Sindsdien werkt een TomTom ook, maar de Garmin is en blijft niet meer te koppelen.
Netwerkverbindingen resetten heeft niet geholpen.

De IOS versie die er nu op staat werkte voorheen wel, dat vind ik vreemd, zit er afwijking tussen de teruggezette ipsw en de originele?
In ios 11.2 was de Garmin vlot verbonden...

Laatst gewijzigd door MCNO; 12-01-18 om 09:05.
  #9  
Oud 12-01-18, 09:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Het zal toch niet nu al aan mijn toestel liggen, volgens de gegevens is het een nieuw model, nov 2017
Als Bluetooth defect is werkt Wi-Fi ook niet. BT en Wi-Fi gebruiken dezelfde radiochip alleen de modulatie methode is verschillend (FHSS vs. DSSS).
  #10  
Oud 16-01-18, 23:45
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Inmiddels oplossing gevonden!

Wat blijkt; sommige apparaten eisen een soort connect app om verbinding te kunnen maken met bluetooth van iPhone!

Nadat ik deze had geïnstalleerd werkte de bluetooth direct...

De app was daarna niet meer nodig voor de volgende verbindingen dus die had ik eraf gegooid.
Vandaar dat bluetooth van dat apparaat niet werkte met IOS 11.2.2 nu dus wel.

Check dus of er een app voor je apparaat is.
  #11  
Oud 17-01-18, 09:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zal dat als commentaar toevoegen aan het bug report. Hoe dan ook: nu staat in ieder geval het internet iets minder vol met Bluetooth problemen in iOS 11.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bluetooth problemen na update IOS 6. iPhone ziet ipad niet meer klippie iPad algemeen 0 29-09-12 13:09
Bluetooth problemen Mleuter Archief 1 16-11-10 18:07
Na 2.0.2 update problemen met bluetooth kauwgomballen iPhone algemeen 8 02-09-08 19:11
bluetooth problemen Draak360 iPhone algemeen 11 18-03-08 03:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.