//

Battery drain bij gebruik radio- en FB app

Battery drain bij gebruik radio- en FB app discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen, Ik heb een specifiek probleem, waar ik na het nodige Googlen en zoeken op het forum hier nog geen antwoord heb kunnen vinden. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-01-18, 08:30
eMike eMike is offline
• iOS 13.5.1
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2018
Berichten: 6
Standaard Battery drain bij gebruik radio- en FB app

Goedemorgen,

Ik heb een specifiek probleem, waar ik na het nodige Googlen en zoeken op het forum hier nog geen antwoord heb kunnen vinden. Ik heb twee iPhone6S (van respectievelijk een jaar en twee jaar oud), beiden draaiend op iOS 11.

Ondanks alle berichtgeving omtrent het laten vervangen van iPhone 6(S) batterijen, heb ik eigenlijk weinig te klagen over de batterij van mijn iPhone 6S van ruim 2 jaar oud. Maar ik heb één specifieke case die ik volgens mij voor het eerst aan de hand had na de upgrade naar 11.

Ik breng veel tijd in de trein door en ik luister dan met koptelefoon naar de radio, gebruikmakend van de radio 2 app. Ondertussen kan ik zonder problemen whatsappen of het nieuws lezen, geen probleem. Totdat ik Facebook ga bekijken. Als de radio app open blijft staan, en open vervolgens Facebook, dan zie ik mijn batterij met zo'n 2 a 3 procent per minuut zakken.

Dit gedrag kan ik reproduceren op mijn tweede iPhone6S van één jaar oud. Voor de zekerheid heb ik in plaats van de Radio 2 app een alternatieve radio app gebruikt ("Radio"): dit geeft hetzelfde resultaat.

Komt dit gedrag jullie bekend voor? Kunnen jullie dit ook reproduceren? Is er een oplossing voor?

Ik ben benieuwd, veel dank in ieder geval!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-01-18, 08:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat Faecesboek een energievreter en memory hog is, is al heel lang bekend. Op het forum kan je een aantal topics over dit probleem vinden met oplossingen/alternatieven.
  #3  
Oud 15-01-18, 08:52
eMike eMike is offline
• iOS 13.5.1
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2018
Berichten: 6
Standaard

Klopt, daar vind je legio topics over. Maar ik ervaar die problemen niet. Dat wil zeggen: ik zie mijn batterij niet kelderen als ik de Facebook app intensief gebruik, wanneer ik geen radio app open heb staan. En dit gedrag ervaar ik pas sinds de upgrade naar iOS11. Wellicht iets met gedeelde resources op de telefoon, waar iOS11 niet (meer) goed mee overweg kan?
  #4  
Oud 15-01-18, 09:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

iOS 11 gaat iets strikter om met apps die veel geheugen en CPU-capaciteit verbruiken. Zulke apps worden nu vlugger met een jetsam event overboord gegooid. Het is bekend dat Faecesboek en Wappie truuken van luie Charel gebruiken om een jetsam event te vermijden.

Als je overweg kan met Xcode kan je de apps die jij verdenkt eens bekijken met Xcode Instruments (Performance). Ik heb dat een tijd geleden ook gedaan met Faecesboek en Wappie. De meetresultaten/grafieken zouden nog op dit forum moeten staan.

Succes gewenst.
Reageren

Labels
batterij, facebook, iphone6s, radio



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
7.0.2 insane battery drain Affinity iPhone algemeen 45 04-11-13 14:01
Battery drain chabirx iPhone algemeen 6 25-02-12 16:19
Battery drain knaapjen iPhone algemeen 1 13-06-11 08:23
iPhone: Battery Drain OptimusPrimeNL Jailbreak 3 21-02-11 18:20
Battery drain SPQR Archief 2 01-08-09 19:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:38.