iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 7 reageert niet op lightning kabel(s) + batterij loopt snel leeg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/180637-iphone-7-reageert-niet-op-lightning-kabel-s-batterij-loopt-snel-leeg.html)

bitter 06-02-18 22:00

iPhone 7 reageert niet op lightning kabel(s) + batterij loopt snel leeg
 
Goedendag,

Ik zit sinds half januari j.l. met een vervelend probleem waarvan ik de oorzaak niet kan duiden. Ben al langs Amac en Apple Store Haarlem geweest maar daar werd ik niet veel wijzer van, vandaar dat ik mijn verhaal hier post. Hopelijk is er hier iemand die een ander licht op de zaak kan laten schijnen.

Probleem:

Ik heb een iPhone 7 128gb van bijna 14 maanden oud. Toen ik deze onlangs wilde opladen gebeurde er niks. Ik heb de lightning port schoongemaakt, helaas zonder resultaat. Vervolgens heb ik verschillende (originele) laders geprobeerd (vooral van nieuwere iPhones) zonder enig resultaat. Een huisgenoot van mij had een Philips Docking station, en daar laadde m'n iPhone 7 plotseling wel mee op. Ik ben toen naar Amac geweest om te vragen of zij mij konden helpen. Het opmerkelijke was dat mijn iPhone wel oplaadde met de dockingstations die daar stonden, maar niet met de lightning kabel die op het dockingstation was aangesloten... De man van iMac raadde mij aan om te updaten naar iOS 11.2. Dit gedaan zonder resultaat.

Bijkomend probleem was dat mijn batterij in een razend tempo leeg liep. Als ik ging slapen met nog 85% batterij, dan was de batterij 8-9uur later helemaal leeg en de iPhone uit. Heeft alleen maar op m'n nachtkastje gelegen... NB: Ik weet niet of dit te maken heeft met het reeds bekende batterij probleem na het updaten naar iOS 11.2

Na meerdere originele Apple kabels testen, kwam ik er achter dat m'n iPhone niet oplaadt met de nieuwere (meegeleverde) Apple lightning kabels maar wel met een ouder model.

Met dit in het achterhoofd een afspraak gemaakt bij de Genius bar van Apple Store Haarlem. Daar aangekomen probleem uitgelegd, kabel laten zien. Hij had toevallig een kabel die wel werkte (ouder model). De lightning poort van de telefoon zag er fantastisch uit, zei die (daar kon het volgens hem niet aan liggen). De beste man heeft toen nog een aantal diagnostische tests uitgevoerd op mijn telefoon, daaruit kwam dat de staat van de batterij nog prima was, alleen dat de batterij 's nachts wel lineair leegliep... Aangezien de Apple garantie van 1 jaar net was verlopen, kon hij helaas niks meer voor mij betekenen. Hij raadde mij wel aan om de iPhone te herstellen middels de DFU-mode. Zo gezegd, zo gedaan, ook daarna nog steeds geen resultaat.

Ik zit dus nu met een iPhone 7 die niet naar behoren werkt, en waarbij, als ik even weg moet, steeds een lader en kabel moet meenemen.

Lang verhaal, ik heb geen idee wat het probleem kan zijn en wat ik hiermee aan moet. Is er iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt!

Note: alle geteste Apple lightning kabels werkten wel op andere iOS apparaten.

Edit: volgens het programma iMazing is de 'battery health' 85%.

jemmie 06-02-18 23:08

Heb je na de herstel in dfu mode de backup terugezet?

Zoja, herstel hem dan nog eens in dfu mode zonder de backup terug te zetten en kijk of de problemen dan nog steeds aanwezig zijn. Zo kan je concluderen of het hardware of software gerelateerd is.

Edit: als je de telefoon als consument heb aangeschaft heb je recht op twee jaar garantie via de verkoper, niet op de battery, maar wel op het probleem met het opladen.

bitter 07-02-18 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemmie (Bericht 1040315)
Heb je na de herstel in dfu mode de backup terugezet?

Zoja, herstel hem dan nog eens in dfu mode zonder de backup terug te zetten en kijk of de problemen dan nog steeds aanwezig zijn. Zo kan je concluderen of het hardware of software gerelateerd is.

Heb na herstel in DFU mode de backup niet direct teruggezet maar eerst een dag uitgetest of dat beter was. Helaas bleek dit niet het geval, toen de backup alsnog teruggezet.

jemmie 07-02-18 12:34

Dan lijkt het hardware en kun je bij de verkoper, als het toestel als consument gekocht is, garantie claimen.

bitter 07-02-18 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemmie (Bericht 1040321)
Dan lijkt het hardware en kun je bij de verkoper, als het toestel als consument gekocht is, garantie claimen.

Ja, dat vermoed ik nu ook. Het lijkt me toch lastig aan te tonen bij de verkoper als de helft van de lightning kabels het wel doet...

Zou het een oplossing zijn als ik de batterij laat vervangen bij Apple voor 29,- Euro?

jemmie 07-02-18 12:47

Dat kan alleen als blijkt dat de batterij aan vervanging toe is, anders betaal je het volledige bedrag.

Als er meerdere nieuwe (originele) kabels niet werken lijkt mij dit voldoende reden om garantie te claimen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:19.