activeren iphone mislukt na factory reset
Ik heb een activatie probleem met mijn iPhone 5S nadat ik een factory reset via iTunes heb uitgevoerd.
De telefoon startte continu opnieuw op maar kwam nog wel door de activering, na allerlei berichten op de verschillende forums te hebben gelezen heb ik een factory reset gedaan via iTunes waarna ik er een activatie probleem bij kreeg, het opnieuw opstarten is inmiddels opgelost door een nieuwe batterij maar het activatie probleem heb ik overgehouden. Volgens mij heb ik inmiddels alle optie die in de verschillende topics staan uitgevoerd zonder resultaat. Bij het opstarten herkent hij de simkaart wel en geeft ook aan dat het contact heeft Wi-Fi is ok, ik heb het al geprobeerd met een 2de iPhone er naast om zo door de activatie te komen niks lijkt te helpen. Ik kan gewoon in mijn icloud account komen waar ik inmiddels de iPhone al uit verwijderd heb want dat had ik ook ergens gelezen. Als ik probeer om met iTunes te activeren krijg ik de melding "de iphone kan niet worden geactiveerd, omdat de activeringsinformatie niet van het apparaat verkregen kan worden", ik gebruik de orginele kabel en ik kan met het 3utool ook de telefoon gegevens gewoon bekijken. Heef er nog iemand een optie? |
Apple is de icloud servers naar china over aan het zetten en wil ook voor problemen zorgen
zou het over een paar dagen nog eens proberen |
Ik had al wel gekeken bij apple de icloud servers waren zijn wel in de lucht en ik ben al een week bezig maar ik blijf wel proberen tot ik nog andere opties krijg
|
kun je hem via 3 u tools ook niet activeren ? zit er weer een originele batterij in ? ooit iets anders aan vervangen ? heb je wel ontvangst op je simkaart ? geeft de iphone aan dat ie mobiel ontvangst heeft ? dat je bv niet per ongeluk je moederbord kapot hebt gemaakt met je batterij wissel ?
|
Nee met het 3u tool heb ik hetzelfde probleem en het activatie probleem was er al voordat de batterij vervangen is, direct na de factory reset. Ik heb volgens de statusbalk ontvangst 3G met de simkaart en ook met Wi-Fi. Ik heb ook al meerdere keren en met verschillende firmware versies geprobeerd het installeren is geen enkel probleem alleen de activatie.
|
Citaat:
|
Die heb ik er ook wel weer opgezet maar als niks lukt probeer je wat.
|
Gebruik je de allerlaatste versie van iTunes? Heb je alle virusscanners, defenders, firewalls, enz.. uitgeschakeld tijdens het herstel en activatie?
|
Ja ik gebruik de laatste versie van iTunes en heb buiten de standaard windows geen virusscanner of firewall actief.
|
De verbinding tussen iPhone en Apple servers is een veilige netwerkverbinding (TCP/IP over USB). Er is toch iets wat zich gaat bemoeien met die veilige netwerkverbinding:
Citaat:
|
Ik heb het op verschillende pc's geprobeerd zelfs op 2 apple laptops.
|
probeer het eens met alleen een mobile verbinding dus Wi-Fi uit en geen verbinding met itunes
|
Ook al geprobeerd werkt ook niet en voor zover ik na kan gaan lijkt het erop dat er ook niet wat mis te zijn de sim kaart want ik kan zelfs het telefoonnummer zien dat ik in de iPhone heb zitten met het 3u tool.
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 March 2018 om 09:57 ---------- wat ik ook zie dat er bij verkoop regio staat LL/A (united states of America) |
gaat om een usa iphone als er een simlock op zou zitten geeft de iphone aan sim word niet ondersteund
geef anders even je imei nr aan mij door check ik of er een simlock opzit iphone heeft het daarvoor altijd gewoon gedaan ? |
Hij heeft het voor de reset altijd goed gedaan en ik heb op internet ook al wel gekeken of er geen simlock opzit maar nog een keer controleren kan geen kwaad. 35 875305 4499xxx.
|
hier de info :
ik zou wel even je imei weg halen in de post hierboven als ik nu heel kwaad wil relock ik je iphone omdat ik je imei heb en fmi uit staat IMEI : 358753054499xxx Code : Model: iPhone 5S Silver 16GB IMEI: 358753054499xxx Serial Number: F17LRFUCFxxx Find my iPhone: OFF Carrier: Unlock SIMLock Status: Unlocked ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 March 2018 om 08:12 ---------- ik zou ook verder niet weten wat er mis is Kan aan je iphone zelf liggen Of aan de verbinding met Apple zelf |
Ik ook niet meer, ik kan alleen data van de sim kaart uitlezen 06 nummer k heb een mobiele verbinding het lijkt dat wel dat er iets door Apple geblokt staat. Het enige wat me hierboven opvalt is dat er 16gb staat IPV 64gb.
|
ik zal eens een gsx check op je imei doen kijken wat die weergeeft
is het een 64gb iphone 5s dan ? |
check duurt paar dagen ben benieuwd wat hier nu eigenlijk aan de hand is
Jij zegt dat het om een 64gb 5s gaat terwijl de check 16gb aangeeft waar heb je het imei nummer afgelezen ? |
imei is uit te lezen bij ostarten iPhone en dan op vraagteken drukken en ook met iTunes en 3u tool zeggen dat het een 64GB is en dat zit er ook in. Ik heb ook een paar gratis imei checkers geprobeerd waarvan er ook 1 zei dat het een 16GB versie is.
|
hier die info die ik weer krijg :
IMEI : 358753054499xxx Code : Model: IPHONE 5S SILVER 16GB MM IMEI Number: 358753054499xxx Serial Number: F17LRFUCFxxx Find My iPhone: OFF Coverage Status: Out Of Warranty (No Coverage) Product Sold by: VERIZON WIRELESS - D239301 Initial Carrier: US Verizon Purchased In: United States Estimated Purchase Date: 01/17/14 Registered Purchase Date: 01/17/14 Sim-Lock: Unlocked gsx check duurt weer erg lang is nog steeds niet klaar is een verizon iphone en die zijn standaard simlock vrij dus beetje een raar verhaal allemaal |
Ja, ik denk dat het een andere telefoon kopen wordt, maar dan geen iPhone meer, ik had deze speciaal gekocht zodat als de kinderen er iets mee hebben dit eenvoudiger op te lossen was maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Ik heb zelf een xiaomi mi5 maar ze hebben de schermen nog wel eens kapot en dan moet je elke keer zelf de displays vervangen en dat wordt er niet makkelijker op tegenwoordig met fingerprint, gebogen schermen en metalen achterkanten, maar met software kun je wel alles zelf weer op orde krijgen.
|
Waarom bel je Apple niet?
De ondersteuning gaaat veel verder dan alleen bij nieuwe aanschaf! Sterker nog, ik heb vandaag zeer ruim ondersteuning gekregen voor veerschillende dingen, waar ik zelfs mbv dit forum over zat te dubben. Activeren kan best mislukken omdat je te vaak verkeerde ww invoert, er moet een code bij, tenminste op mijn macbook. tel: 0800 0201581 |
Ik heb geprobeerd contact te krijgen maar de support periode was afgelopen waardoor je niet meer in aanmerking komt. Ook heb ik een applestore gebeld en die zeiden dat ze de telefoon zouden opsturen naar Apple en dat dan wel eerst gekeken werd welke hardware niet origineel is die wordt vervangen en daarna gaan ze kijken wat er aan de hand is en omdat het om een gerefurbished toestel gaat weet ik niet wat orgineel is.
|
ik heb dit zelf ook nog nooit meegemaakt
En heb toch denk ik meer dan honderd iphone s geactiveerd van iphone 2 tot iphone 7 Heb daar nog nooit problemen met activatie mee gehad Ik heb wel ergens gelezen dat in ios 11 de activatie wel eens niet wil gaan omdat er niet originele onderdelen in een iphone gebruikt zijn |
Ik weet niet welke versie er op heeft gestaan toen ik hem kreeg maar hij heeft wel bijna een jaar gewerkt maar na factory reset is het afgelopen.
|
waar heb je dat ding gekocht ? zit er geen garantie meer op ?
refurbished geven ze toch een jaar garantie op dacht ik Zou er gewoon mee terug gaan |
nog een keer de info ;
Serial Number: F17LRFUCFxxx Initial Activation Policy ID: 2023 MEID: Activation Policy Description: US Verizon LTE Unlocked Policy IMEI: 358753054499xxx Applied Activation Policy ID: 2023 Part Description: iPhone 5s Applied Activation Policy Description: US Verizon LTE Unlocked Policy Product Version: 7.1.2 Next Tether Policy ID: 2023 Last Restore Date: Next Tether Activation Policy Description: US Verizon LTE Unlocked Policy Bluetooth MAC Address: First Unbrick Date: 01/18/14 MAC Address: DC9B9C55Bxxx ICCID: 8940011410307043xxx Last Unbrick Date: Unbricked: Unlocked: true Unlock Date: 03/08/18" |
Van het weekend nog gekeken om te downgraden naar versie 10 maar dat is niet meer mogelijk. Een Jailbreak break uitvoeren lukt ook niet anders zou je misschien zo kunnen downgraden . Het toestel is natuurlijk eerder al wel geactiveerd maar ik weet niet met welke versie dat toen is gedaan. Het is wel apart dat je tegenwoordig helemaal niet meer kun downgraden.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:15. |