Batterij 29€ iPhone 6S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik vroeg prijs en tijd voor het vervangen van de batterij van een iPhone 6S. En ik had vernomen dat Apple dit doet voor 29 ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Batterij 29€ iPhone 6S
Ik vroeg prijs en tijd voor het vervangen van de batterij van een iPhone 6S. En ik had vernomen dat Apple dit doet voor 29 Euro.
Ik Vond de volgende erkende hersteller op de apple website. Ik ontving het volgende van Amac Eindhoven - Het is bij ons mogelijk om je toestel te laten repareren. Je bent je toestel 2 weken kwijt. De kosten hiervoor bedragen €93,95.* - Dit lijkt me toch overdreven qua prijs en tijd ? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Natuurlijk is België ook goed.
Weet jij waar ze dit doen terwijl je wacht of een uurtje wachten voor 29€ ? Amac excuseerde zich vandaag om de typefout De prijs bedraagt bij ons €39,95 ipv €93,95. Laatst gewijzigd door Werner1963; 06-03-18 om 12:28. |
|
||||
|
||||
De batterij van de recent aangekochte 2e hands iPhone 6S van de Mrs. is ook aan vervanging toe. Bij aanschaf vertelde de eigenaar al dat hij soms het eind van de dag niet haalde, maar was dan ook wel een intensief gebruiker. CoconutBattery meld dat de batterij nog maar 1460mAh heeft van de 1715mAh (85%) Opvallend dat iOS' batterijconditie (bèta) 91% aangeeft (?)
De batterij is nog origineel en nooit vervangen geweest volgens de vorige eigenaar, dus dat betekent dat die in aanmerking komt voor dit programma (helaas niet binnen garantie volgens de serienummer checker) Ik las dat het vervangingsprogramma van Apple tot december dit jaar (2018) duurt maar liefst. Great! Heb meteen een afspraak gemaakt bij de Genuis Bar bij een Apple Store hier. Voor €29,- een OEM batterij die ook nog eens wordt geplaatst, ga ik niet zelf voor sleutelen met een zelf aangeschafte namaak batterij. Dit is gewoonweg een hele goede deal. Weet iemand of je er op kunt wachten of dat je de telefoon achter moet laten en later ophaalt? Laatst gewijzigd door ballegooier; 13-08-18 om 15:50. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Heb de afspraak toch nog even uitgesteld. Daar had ik toch wel even spijt van want het viel afgelopen weken niet mee alsnog een afspraak voor batterij vervanging te maken. Na meerdere dagen meerdere keren per dag proberen, lukte het toch om een tijdslot te krijgen en vervolgens nog eens per dag opnieuw proberen totdat ik uit een aantal opties kon kiezen dat ik zelf ook kon.
Ik moest de iPhone achterlaten, 24 uur later was die klaar. Overigens was de capaciteit volgens iOS zelf alweer verder gezakt naar 84% tov van de 91% van een paar weken geleden. Kan kennelijk ineens hard gaan. Gelukkig in mijn geval nauwelijks reistijd (en geen kosten want op de fiets) anders had ik gebruik gemaakt van de verzendservice. Dat scheelt ook een heleboel tijd. Wat een heurlijk gevoel dit hea: Laatst gewijzigd door ballegooier; 18-11-18 om 21:21. |
|
||||
|
||||
29 euro is dan ook een normale prijs en niet de 80 euro zoals de prijs normaal was
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Edit; ik snap nu wat je bedoelt; 29,- is inderdaad een stuk schappelijker dan die (ruim?) 80 euro. De Genius medewerker die me hielp, vertelde me dat na 31-12-2018 de prijzen unaniem €49,- wordt voor alle iPhones behalve de X. Citaat:
Vijf tientjes vind ik ook al een stuk schappelijker moet ik zeggen... Laatst gewijzigd door ballegooier; 18-11-18 om 21:21. |
|
||||
|
||||
80 euro voor een batterij wissel die ze inkopen voor nog geen 10 euro ? is denk ik max 30 min werk voor deze mensen die dat dagelijks doen
snap ook wel dat ze eraan moeten verdienen |
|
||||
|
||||
Ik denk zelfs dat de ze het nog sneller kunnen dan 30 min. Maargoed, niks is echt betaalbaar bij Apple toch? Ik kijk er niet van op, moet ik zeggen (niet dat ik de hoge prijze rechtvaardig!)
|
|
|||
|
|||
Kan een batterij echt vervangen worden zonder dat dat ook maar de kleinste beschadiging oplevert aan de iPhone? Dat is iets wat ik me al jaren afvraag...
|
|
||||
|
||||
Natuurlijk kan dat, waarom zou dat niet kunnen. Voor de amateur reparateurs zoals jij en ik met een beetje hulp van iFixit/YouTube/whatever blijft het natuurlijk een uitdaging om niks stuk te maken.
In ieder geval Apple zelf kan het zonder iets stuk te maken. Tenminste daar mag je toch van uit gaan. |
|
||||
|
||||
het is meestal een kriem om de batterij los te krijgen omdat deze met plakstrips vast zit
maar met een fohn en dentalflos lukt het meestal wel .... En ja opletten met scherpe delen op batterij mee los te maken (batterij gaat in de fik ) En niet aan het moederbord kant proberen los te maken ..... |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 6 sluit af met > 20% batterij, geeft daarna aan dat batterij leeg is | Jiska1990 | iPhone algemeen | 3 | 23-02-18 11:05 |
Iphone 6S batterij percentage blijft hangen (nieuwe batterij ) | JeroenVS | iPhone algemeen | 2 | 05-01-18 20:13 |
Iphone 4S batterij | karizma50 | iPhone algemeen | 4 | 22-11-14 10:16 |
Iphone 5 batterij | surfertje | iPhone algemeen | 2 | 20-05-14 13:55 |
Batterij iPhone 3G | DertKesh | iPhone algemeen | 25 | 28-08-09 14:16 |
|
|