//

iphone 5 moederbord crash

iphone 5 moederbord crash discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) een paar dagen geleden was ik aan het bellen met mijn perfect werkende iphone5, viel hij plotseling uit. Ik zag het apple opstart schermpje en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-03-18, 09:34
Rogue84 Rogue84 is offline
• iOS 13.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 13
Standaard iphone 5 moederbord crash

een paar dagen geleden was ik aan het bellen met mijn perfect werkende iphone5, viel hij plotseling uit. Ik zag het apple opstart schermpje en dacht hm, batterij nu al leeg? En waarom zie ik dit scherm? Maar dacht er niet zo veel van. Stopte hem in de oplader maar een halfuur later was hij nog altijd in dat scherm. Ik besloot een hard reset uit te voeren (home + aanknop). Het scherm werd even zwart en daarna kreeg ik weer het apple opstart scherm te zien en gebeurde er verder niets.
Nog een aantal keer de hard reset geprobeerd. Heel af en toe kreeg ik een ander scherm te zien, zoals het lege batterij teken, maar ook een keer een vuurrood scherm? Heel raar. Zag er niet goed uit in elk geval.
In iTunes werd hij gezien, maar wel pas als ik tijdens connectie de hard reset uitvoerde. Als ik herstel wilde uitvoeren, gaf iTunes aan dat het niet de juiste software had voor de iPhone. Ik moest nog een update uitvoeren voor iTunes, dus misschien lag het daaraan. Maar die update lukte niet (misschien een te oude pc, werkt op windows 7). Ik kwam er niet uit in elk geval.

Volgende dag naar een reparateur gebracht. Kreeg ik later van hem te horen dat hij niet te maken is, dat het moederbord ws gecrasht is??? Ik had dat echt totaal niet verwacht en ook wat moeilijk te geloven eerlijk gezegd. Van het 1 op andere moment met een perfect werkende telefoon zomaar zo'n crash? Kan dat zomaar? Hebben jullie nog tips wat ik nog kan checken of proberen? Ik vind het zo balen..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-03-18, 09:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogue84 Bekijk bericht
Volgende dag naar een reparateur gebracht. Kreeg ik later van hem te horen dat hij niet te maken is, dat het moederbord ws gecrasht is???
Dat kan niet! Het feit dat het opstartscherm verschijnt betekent dat iBoot nog werkt. Zoek maar een andere loodgieter om dat ding te laten repareren.

De symptomen kunnen wijzen op een diep ontladen accu. Hang het toestel een paar uren aan de lader. Als het dan nog niet werkt moet je misschien een nieuwe accu laten plaatsten.
  #3  
Oud 26-03-18, 09:59
Rogue84 Rogue84 is offline
• iOS 13.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 13
Standaard

dank je voor je antwoord! Ik vond het zelf ook heel lastig te geloven.
Maar aan de andere kant zei hij dat ze alles geprobeerd hadden; ook met een nieuwe batterij er in kregen ze niets voor elkaar.
Misschien is een second opinion nog niet zo'n gek idee.

Op mijn laptop heb ik een nieuwere iTunes-versie en ik heb net even geprobeerd hiermee een herstel uit te voeren. Maar ik krijg hier de foutmelding 'de iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (3194)'
rara politiepet ik vind het maar vreemd allemaal. Nu zie ik overigens steeds het support.apple.com/iphone/restore scherm op mijn telefoon. Voor mijn gevoel wijst dat eerder op een software probleem dan een hardware probleem. Maar goed ik ben echt een leek der leken
  #4  
Oud 26-03-18, 10:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogue84 Bekijk bericht
Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (3194)'
rara politiepet
Niks politieklak! iTunes fout 3194 betekent dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de Apple servers. Jailbreakers hebben daar bv. last van als ze in de hosts database een omleiding instellen naar Cydia.

Zoek op het forum maar eens naar iTunes fout 3194 dan kom je honderden topics tegen.
  #5  
Oud 28-03-18, 15:10
Rogue84 Rogue84 is offline
• iOS 13.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 13
Standaard

heb het nog even getest met een andere pc waarop de nieuwste versie van iTunes is gedownload, maar krijg ook hierop met deze vastgelopen iphone5 dezelfde foutcode (als ik hem probeer te herstellen). Ik vermoed toch dat ze gelijk hebben wat de moederbord crash betreft. :'( ga zo nog even bij een andere reparateur langs voor een second opinion, maar aan de telefoon zei hij ook dat een moederbord crash goed mogelijk is. Shit man. Baal zo dat ik al mijn bestanden kwijt ben! (omdat het terugzetten van mijn reservekopie op mijn nieuwe tel niet lukt )
  #6  
Oud 28-03-18, 18:36
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

welke fout code krijg je in itunes dan ? probeer het anders eens met 3 u tools is gratis software fout 3194 wil zeggen dat de firmware versie niet klopt die je probeert erop te zetten , of je hosts files zijn niet correct om verbinding met Apple te maken , hosts file staat bij windhoos on C: Windows /System32/drivers/etc

ifixit staan ook diversen vragen en oplossingen op

Laatst gewijzigd door trimix; 28-03-18 om 20:02.
  #7  
Oud 28-03-18, 20:07
Rogue84 Rogue84 is offline
• iOS 13.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 13
Standaard

nou, ik heb een hele onverwachte update: ik ben voor een second opinion gegaan omdat ik niet helemaal kon geloven dat het aan het moederbord lag. Hij verving het display door een andere en viola! Hij ging weer aan, werd weer herkend in itunes etc etc. Alles werkt weer gewoon. Ik dacht ik schrijf het hier maar onder, mocht iemand tegen hetzelfde probleem aanlopen, hij kan dus wellicht nog gefixt worden door vervanging van het display!
  #8  
Oud 29-03-18, 08:20
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

dan zal er toch wel een imitatie scherm op gezeten hebben ...
Reageren

Labels
defect, iphone5, moederbord, niet opstarten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone moederbord kapot? twan1804 iPhone algemeen 2 13-01-18 14:54
Moederbord iPhone 4 adleenheer iPhone algemeen 16 22-09-12 20:54
Iphone 4 moederbord dieterzLs iPhone algemeen 1 20-12-11 12:46
iphone moederbord mathiasv iPhone algemeen 1 12-11-10 09:13
iPhone: nieuw moederbord iphone 2g en nu? remko2000 Jailbreak 5 11-10-10 13:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:43.