//

reservekopie terugzetten in iTunes mislukt steeds

reservekopie terugzetten in iTunes mislukt steeds discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) vandaag is mijn refurbished iPhone5s binnengekomen, nadat mijn vorige vanuit het niets crashte en niet meer te maken is. Ik heb geen iCloud reservekopie. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-03-18, 12:36
Rogue84 Rogue84 is offline
• iOS 13.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 13
Standaard reservekopie terugzetten in iTunes mislukt steeds

vandaag is mijn refurbished iPhone5s binnengekomen, nadat mijn vorige vanuit het niets crashte en niet meer te maken is. Ik heb geen iCloud reservekopie.
Ik heb een reservekopie in iTunes staan van okt '17.
Als ik die wil terugzetten op de nieuwe telefoon krijg ik de melding dat zich een onbekende fout heeft voorgedaan en de code (40).
Op internet vind ik een aantal dingen dat het kan betekenen. Ik heb een andere kabel geprobeerd en iTunes opnieuw opgestart. Daar ligt het dus niet aan.
Wel weet ik dat deze iTunes bijgewerkt moet worden. Het probleem is echter als ik dat probeer, dat ik een foutmelding krijg, omdat ik eerst mijn Windows7 moet bijwerken. Dit kan helaas niet, want het is een gekraakte windows7.

Zit ik nu in een 'catch22'? Of is dit nog op een andere manier te fixen? Ik heb de reservekopie alleen op de windows7 pc staan. Is het mogelijk deze handmatig, gewoon via een externe harde schijf te kopiëren naar een andere pc met windows 10 en hem vanaf daar via een bijgewerkte iTunes versie op mijn telefoon te zetten? Of werkt dat niet zo? Als dat wel kan, welke stappen moet ik dan volgen?

Ik vind het allemaal zo ingewikkeld
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-03-18, 12:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogue84 Bekijk bericht
Ik vind het allemaal zo ingewikkeld
Hoezo ingewikkeld? Als je een legale versie van Windows koopt is het probleem toch opgelost. Wat is daar ingewikkeld aan?
  #3  
Oud 27-03-18, 12:43
Rogue84 Rogue84 is offline
• iOS 13.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 13
Standaard

Voor mij is dat ingewikkeld, want ik heb weinig verstand van pc's. Ik zou niet eens weten hoe ik een andere versie van windows op mijn pc moet zetten zonder alle bestanden te verliezen.
Is het een optie om mijn reservekopie naar een andere pc te kopieren, en vanuit daar in itunes deze terug te zetten?
  #4  
Oud 27-03-18, 12:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogue84 Bekijk bericht
Is het een optie om mijn reservekopie naar een andere pc te kopieren, en vanuit daar in itunes deze terug te zetten?
Ja, dat is een ingewikkelde optie omdat je die reservekopie oa. ook in de Registry kenbaar moet maken. Succes verder.
  #5  
Oud 27-03-18, 13:06
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Volgens mij komt deze foutmelding ook als op de iPhone een oudere versie van ios staat.
Probeer eens om de iPhone als nieuwe iPhone te installeren. En kijk dan of de laatste ios versie op de iPhone staat.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #6  
Oud 27-03-18, 13:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemmie Bekijk bericht
Volgens mij komt deze foutmelding ook als op de iPhone een oudere versie van ios staat.
iTunes fout 40 kan ook familie zijn van fout 3194. Dat probleem is de TS gisteren tegengekomen met een iPhone 5.
  #7  
Oud 27-03-18, 14:03
Rogue84 Rogue84 is offline
• iOS 13.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 13
Standaard

Sorry, zie de laatste twee berichten nu pas. Ok, dat zou ik kunnen proberen.
Stomme vraag, maar hoe installeer ik hem als nieuwe telefoon? Want ik kon dat niet vinden in iTunes zelf, hij droeg nog de naam van de vorige eigenaar. Sorry ik heb hier echt heel weinig verstand van

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 March 2018 om 14:08 ----------

ooo is dat de optie 'set up as new iPhone' op de telefoon?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 March 2018 om 14:27 ----------

nee, helaas, dat werkte niet. De tel wordt herkend in iTunes, dat wel. Maar de reservekopie terugzetten gaat nog steeds mis met diezelfde foutmelding. Eerst probeert hij het nog en staat er in het scherm van mijn tel ook 'bestanden worden teruggezet' en dan plotseling krijg ik die foutcode. Daarna disconnect mijn iPhone ook ineens en krijg ik het scherm met Apple logo te zien. Volgens mij start hij dan opnieuw op.
Ik heb me al verdiept in het upgraden van mijn Windows 7 naar een legale en geupdate versie in de hoop dat dit het probleem oplost. Lijkt me sowieso fijner. Ik ben er alleen nog niet achter of ik bij die upgrade mijn bestanden (waaronder de reservekopie ) wel behoud.
  #8  
Oud 27-03-18, 19:26
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Maar, je ontvangt een refurbished telefoon, en die staat nog ingesteld met de naam van een vorige eigenaar? Die is dan zeker niet van Apple zelf afkomstig. Ik zou als eerste daar al mijn vraagtekens bij zetten.
Zit er dan ook geen icloud/activatie lock van de vorige gebruiker op?

Een reset van het toestel en instellen als nieuwe telefoon geeft inderdaad een schone installatie waarna je kan kijken of je iOS kan updaten.

Als je overigens al zoveel problemen hebt, en je gebruikt toch al iCloud, is het wellicht beter om met een schone lei beginnen en je data terugzetten uit iCloud (er van uit gaand dat je je data daarheen hebt gesynchroniseerd).
Dan weet je in ieder geval zeker dat je geen oude zooi meeneemt uit een oude backup.
Reageren

Labels
itunes, reservekopie kopieren, reservekopie mislukt



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reservekopie maken icloud mislukt steeds Dooielippe iCloud 6 08-10-17 22:31
Reservekopie mislukt Guest-20180926152807 iPhone algemeen 22 28-01-16 13:55
Reservekopie mislukt Mickeymii iPhone algemeen 4 14-09-12 17:57
Windows: herstellen reservekopie mislukt, sessie mislukt djkuill iTunes 1 16-10-10 00:12
Windows: Reservekopie mislukt janbandsma iTunes 0 20-12-08 16:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:13.