iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kalender synchroniseert niet - Exchange (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/181677-kalender-synchroniseert-niet-exchange.html)

IrisLisa 01-05-18 20:02

Kalender synchroniseert niet - Exchange
 
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Op mijn werk maken we gebruik van een Exchange account voor mail, agenda etc. Nu heb ik nooit problemen gehad met synchroniseren van mijn agenda, tot ik een nieuwe telefoon heb gekocht (6s).
Ik kom er niet achter waar het aan ligt, mijn mail synchroniseert namelijk wel. Het ligt dus niet aan een verkeerd wachtwoord o.i.d. Ik heb verschillende dingen geprobeerd (de betreffende agenda als default, agenda uit/aan, rebooth, account eraf en opnieuw installeren). Helemaal niets helpt en ik blijf de melding "can't synchronise calenders" krijgen.

Het gekke is: in mijn agenda op mijn laptop (standaard Agenda van Apple) doet hij het wel gewoon en zie ik dus al mijn werkafspraken staan. Dus daar pakt hij het account wel goed.

Wie heeft enig idee wat er mis gaat? Ik heb iOs versie 11.3.1 (zojuist geupdate naar laatste versie, het probleem heb ik al 1,5e maand). Het is heel vervelend dat ik niet in mijn werkagenda kan met mijn telefoon :)

Guest-20180928213307 01-05-18 21:19

Probeer eens met een andere mail app.

IrisLisa 01-05-18 21:35

In de Exchange app doet alles het wel, zie ik. Bij Gmail Calender laadt hij 'm weer niet in.
Maar ik heb 5 verschillende mailadressen en agenda's die ik samen moet zien in een overzicht (freelancer :) ). Dus niet ideaal in verschillende apps te werken (vind de meeste ook niet fijn werken, Apple Mail app werkt goed met alle verschillende accounts).
En het heeft altijd de afgelopen 5 jaar gewerkt op mijn vorige iPhones, maar sinds ik een nieuwe heb dus opeens niet meer. Ik begrijp niet waar het probleem zit.

Guest-20180928213307 02-05-18 11:45

Ik gebruik ook enkel de mail app van apple, die werkt uistekend met meerdere agenda’s.
Hopelijk kun je je probleem oplossen..

De mail app van apple al eens verwijderd?

IrisLisa 02-05-18 13:13

Ja, ook al een keer geprobeerd. En ik heb ook nooit problemen gehad met meerdere accounts, ook altijd met Exchange gewerkt bij dit bedrijf de afgelopen 7 jaar. Dus begrijp niet goed wat het kan zijn.

jemmie 02-05-18 14:02

Welke ios versie had je op jouw vorige iPhone, welke vesie van exchange wordt er gebruikt.

Verder heb je de logs van ios al eens bekeken, de iPhone aansluiten op de mac dan kun je via console de log files vinden, eventueel kun je filteren op activesync.

Heb jij toegang, of wil er een systeembeheerder meewerken, om de logs van Exchange te bekijken, misschien is hier de oorzaak in te vinden.

Wat je misschien ook nog kan proberen om de iPhone via iTunes te herstellen, update je normaal via iTunes of alleen OTA?

IrisLisa 02-05-18 14:34

Ik weet niet welke iOS ik had. Was altijd up to date. In december ben ik geswitcht van telefoon. En welke versie Exchange ook echt geen idee, het is geen app dus kan dat zelf denk ik niet zien.

Logs niet bekeken, maar wat moet ik vinden als ik dat zou doen? Als ik ActiveSync filter?
En systeembeheer heeft me niet kunnen helpen, maar durf niet te zeggen hoe ver ze zijn gegaan. Ze kenden het probleem niet, konden het ook niet vinden. Ik ben ook de enige op kantoor die er last van heeft.

iPhone heb ik gister hersteld via iTunes, doe ik normaal nooit.

jemmie 02-05-18 14:45

Via webmail zou je de versie van exchange kunnen achterhalen.

Via de log files in ios zou je een error moeten vinden met betrekking tot activesync en agenda, misschien dat daar een oorzaak uit is af te leiden.

IrisLisa 02-05-18 14:52

Ik zie onderstaande, totaal vier berichten. Zit het woord "canceled" in, maar wat het allemaal is zegt mij echt te weinig.
Ik kan het niet vinden, we werken met Outlook Web App, maar kan geen versie achterhalen bij instellingen, opties etc.

[419 <private> stream, bundle id: com.apple.datausage.dataaccess.activesync, pid: 164, account id: 797B6281-1CF1-4540-AA5B-567C271DA5D2, url: https://webmail.filmfestival.nl/Micr...=iPhone&Cmd=Fo, tls] cancelled
[419.1 68CAA3C6-A893-454C-9BD6-9A2D7BAE9207 <private>.53581<-><private>]
Connected Path: satisfied (Path is satisfied), interface: en0, ipv4, dns
Duration: 1.107s, DNS @0.002s took 0.005s, TCP @0.013s took 0.025s, TLS took 0.253s
bytes in/out: 6224/2803, packets in/out: 7/6, rtt: 0.057s, retransmitted packets: 2, out-of-order packets: 0

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 May 2018 om 14:54 ----------

Toch gevonden, Microsoft Exchange Server 2013.

jemmie 02-05-18 15:08

Heb jij toen je de agenda uitzette de items ook van je telefoon verwijdert?

IrisLisa 02-05-18 15:11

Ja, want dat is de enige manier om een calender uit te zetten. Dan krijg je een pop-up met "are you sure you want to continue? All Exchange calenders will be removed from your iPhone".

Ik heb daarna ook nog het hele account verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, telefoon uitgezet en weer aan. Maar blijft niet weergegeven.

jemmie 02-05-18 15:44

Vroeger kon je kiezen, maar blijkbaar tegenwoordig niet meer.
Had tussen het uitzetten van de agenda en weer aanzetten de iPhone herstart of pas nadat je de agenda weer aangezet had.

IrisLisa 02-05-18 15:50

uitgezet, herstart, en toen weer aangezet. Zelfde gedaan met volledige account wissen, telefoon uit, account weer installeren.

jemmie 02-05-18 16:14

Het lijkt mij dat er een agenda item corrupt is geraakt en deze voorkomt dat de agenda synced met de iPhone.
De iPhone gebruikt een andere manier van syncen dan de Mac, vandaar dat het op de mac wel goed gaat.

Gebruik je lang lopende terug kerende afspraken, langer dan een jaar, ik weet dat de iPhone daar soms moeite mee heeft.

Als je op Windows zou werken zou ik zegen om een backup van je agenda te maken en deze vervolgens leeg te maken en dan te kijken of de sync wel lukt.

In Windows is het vrij simpel om een hele agenda leeg te maken, maar op en Mac heb ik daar nog geen oplossing voor gevonden.

IrisLisa 02-05-18 16:18

Dank je wel! Ik ga er morgen naar kijken als ik weer op kantoor ben, of ik een back-up van de agenda kan maken en of het dan wel werkt.
Ik heb geen terugkerende afspraken langer dan een jaar. Ik werk 7 maanden per jaar voor dit bedrijf, dus de rest van het jaar zet ik dat account uit/verwijder ik die. Dus afspraken gaan nooit verder dan dat.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:05.