//

Iphone (1st gen) Blijft raar doen

Iphone (1st gen) Blijft raar doen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mede Forumleden, Ik blijf problemen ondervinden met de 1.2.0 Firmware. Mij verhaal is als volgt. Ik heb de Iphone ooit gekocht in NY met 1.1.4 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-08-08, 22:18
krizzz krizzz is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 20
Standaard Iphone (1st gen) Blijft raar doen

Mede Forumleden,

Ik blijf problemen ondervinden met de 1.2.0 Firmware. Mij verhaal is als volgt.

Ik heb de Iphone ooit gekocht in NY met 1.1.4 ingebakken. Vervolgens in nederland nog een keer 1.1.4. erop geknalt en mijn iphone werkte heerlijk.
Vervolgens een aantal weken terug net na de introductie de overstap gewaagd naar 1.2.0. met de custom FW van Michael (welke hier vrij verkrijgbaar is op het forum).

Vervolgens mijn back-up die in i-tunes stond erop gezet en de carrier-instellingen laten lopen. Alles leek het te doen en ik installeerde er vrolijk op los via de app store. Echter mijn mail-functie heeft het nooit gedaan en steeds meer apps begonnen te crashen. Ook GPRS was NIET werkend te krijgen. Ik had ook niet de mogelijkheid om mijn APN handmatig te wijzigen. Deze optie was er gewoon NIET bij mij in de FW aanwezig.

Hierop heb ik opnieuw de custom FW van Michael geinstalleerd en op aanraden van hier NIET mijn I-tunes back-up geplaatst en niet de carrier-instellingen geaccepteerd. Er leek verbetering in te zitten want mijn mail app kon gewoon geopend worden. Wi-Fi was in te stellen en mijn GPRS deed het meteen. Ideaal. Ik loop echter alleen nu tegen het volgende probleem aan. Mijn GPRS is NIET uit te schakelen en voor alles waarvoor mijn Iphone op I-net moet doet hij dit via GPRS. Ik ben gewoon verbonden via Wi-Fi (VNC pakt hij namelijk wel via Wi-Fi) maar hij weigert van GPRS af te gaan.
Ik heb nog Bossprefs kunnen downloaden via Cydia, vervolgens edge uitgezet en hoopvol Safari opgestart. Nu krijg ik een foutmelding dat er geen verbinding gevonden kan worden. GEK WORDT IK ER VAN!

Vervolgens heb ik mijn telefoon volledig gewist (via Instellingen >> Algemeen >> Reset >>) en opniuew de Custom Fw geinstallerd. En ik blijf hetzelfde probleem houden. GPRS wordt standaard als verbinding aangehouden en NIKS gaat via Wi-Fi. Ik wordt er eigenlijk een beetje gek van. Alles werkt behalve dit, en ik wordt er een beetje radeloos van.

Vandaag heb ik Winpwn geinstalleerd en de gehele reportage gevolgd zoals deze op iphoneclub staat. heeft niet mogen baten, op mijn XP bak wordt de custom FW niet afgemaakt. Ik blijf met een bestand van 1 kb zitten en Winpwn sluit zichzelf af. Zoals jullie dus lezen, ik kom geen steek verder.

Excuses voor het lange verhaal maar ik wou het duidelijk maken. Ik sta open voor suggesties!

Laatst gewijzigd door krizzz; 04-08-08 om 22:24.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-08-08, 09:52
krizzz krizzz is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 20
Standaard

Klein Kickje,

Niemand met deze problemen?
  #3  
Oud 08-08-08, 10:07
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Verplaatst naar problemen

zou het kunnen zijn dat je Wi-Fi antenne stuk is?
  #4  
Oud 08-08-08, 14:39
krizzz krizzz is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Verplaatst naar problemen

zou het kunnen zijn dat je Wi-Fi antenne stuk is?

Ook aan gedacht. Alleen via VNC kan ik mijn desktop gewoon bereiken. Wi-Fi werkt dus gewoon.
  #5  
Oud 08-08-08, 14:44
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Kun je je draadloze router wel gewoon benaderen via safari op de telefoon??

(http://192.168.1.1 of http://10.0.0.138 )

Zo ja, dan ligt het aan de instellingen op de router, zo nee, dan durf ik het eigenlijk ook even niet te zeggen

Misschien nog iets anders, hoe heb je destijds 1.1.4 unlocked? Bet ZiPhone of iplus/iliberty+
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
crashende Iphone 1st Gen RJS iPhone algemeen 4 17-08-09 19:53
iphone 1st gen 3.0 kapot??? superpat iPhone algemeen 5 24-06-09 20:05
probleem met iPhone 1st gen jordiavp iPhone algemeen 3 04-02-09 23:00
Prijs iPhone (1st gen) 4 GB Saik0 Koopinformatie Nederland 5 09-08-08 22:03
iphone firmware 2.0 (1st gen) unlocken jonathan1993 Archief 1 12-07-08 02:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:45.