//

Omruilen of repareren?

Omruilen of repareren? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Afgelopen week is mijn iPhone 8+ plat op een grindpad gevallen waardoor mijn scherm gebarsten is. Ik heb hem weggebracht naar Amac omdat ie pas ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-07-18, 19:51
Zitha Zitha is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 14
Standaard Omruilen of repareren?

Afgelopen week is mijn iPhone 8+ plat op een grindpad gevallen waardoor mijn scherm gebarsten is. Ik heb hem weggebracht naar Amac omdat ie pas 8 maand oud is.
Krijg ik vandaag de prijsopgave: repareren voor € 209,00 of het toestel vervangen voor € 485,00.
Ze stellen voor het toestel te vervangen??
Waarom zou ik meer dan het dubbele gaan betalen? Voor wat voor’n toestel? Nieuw? Refurbished? Wat is daar mee gebeurt?
Wat zouden jullie doen? Ik weet het even niet.
Adviezen zijn welkom
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-07-18, 20:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zitha Bekijk bericht
Waarom zou ik meer dan het dubbele gaan betalen? Voor wat voor’n toestel? Nieuw? Refurbished? Wat is daar mee gebeurt?
Ik ken Amac niet maar als dat een erkende Apple serviceprovider is dan laat het scherm repareren.

Wat "refurbished" betreft. Dit forum heeft 189.180 leden en dat betekent dat er 189.180 definities van "refurbished" zijn. Kies de definitie die het beste bij jou past.
  #3  
Oud 02-07-18, 21:26
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Ik zou ook gaan voor scherm reparatie,

Maarrrrrrrrr omdat hij gestuiterd is en als er in de nabije toekomst toch een mankement oppopt heb je daar geen verhaal op.
Lastig

Enne er zijn hier volgens mij 188.000 "slapende" leden gezien het enorme aantal postings.
  #4  
Oud 02-07-18, 21:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
Enne er zijn hier volgens mij 188.000 "slapende" leden gezien het enorme aantal postings.
Juist. Maar de definities van "refurbished" gaan toch van spiksplinternieuw tot een toestel met deuken en krassen waar de confituur- en botervlekken van de vorige eigenaar nog opzitten. En alles daar tussen.
  #5  
Oud 02-07-18, 22:10
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Dan heb je toch een goede inschatting gemaakt met 189180 refurbished varianten.
  #6  
Oud 02-07-18, 22:15
Zitha Zitha is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 14
Standaard

Bedankt voor jullie reacties!
Het toestel is niet echt gestuiterd. Hij viel plat op de grond met helaas een paar kleine scherpe steentjes eronder. Hij deed het daarna nog prima alleen het scherm was gebarsten.
Amac is door Apple erkent. Daarom ben ik ook daar heen gegaan. Het toestel is opgestuurd naar Utrecht.
Ik denk dat ik inderdaad maar het scherm laat repareren. Ik weet nu wat ik heb en niet wat ik voor terug krijg.
  #7  
Oud 02-07-18, 22:44
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Ik was trouw aan Amac, maar die hebben het bij mijn defecte iphone 7 verbruit.

Je woont in de buurt van Utrecht, neem dan Card Services, dat is een échte Apple erkende hersteller, je kan er vaak op wachten.

Wel even afspraak maken (online) https://www.cardservices.nl
__________________
“Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it.” — Henry Ford
  #8  
Oud 08-07-18, 09:50
Zitha Zitha is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 14
Standaard

Ik heb gisteren mijn toestel weer opgehaald. Het scherm is vervangen. Tot nu toe werkt ie weer prima. Navraag waarom er een vervangend toestel is aangeboden; Mensen willen, of kunnen vaak niet weken op hun toestel wachten. Ik ben blij dat ik dat geduld wel kon opbrengen. Maar het was in mijn geval, gelukkig, ook maar een week
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad Air omruilen eugje iPad algemeen 12 22-03-15 00:38
omruilen Iphone iwanja iTunes 3 16-10-11 13:30
Iphone 4 omruilen? i-peter Odido (T-Mobile) 3 23-09-10 18:09
Iphone 4 omruilen kermak Odido (T-Mobile) 2 09-08-10 00:02
zwart omruilen wit Unkown. iPhone algemeen 9 09-03-10 13:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:46.