iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 8 4G internet en bluetooth probleempje. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/182426-iphone-8-4g-internet-bluetooth-probleempje.html)

Wupie1810 08-07-18 11:53

Iphone 8 4G internet en bluetooth probleempje.
 
Ik heb vorige week men 6S vervangen door een 8.
Nu ondervind ik een paar kleine probleempjes.

Nu ben ik er al achter dat de bluetooth verbinding van de 8 met de auto "wat verder vooruit loopt" dus als gevolg je mist wat extra's in de "oude trage" auto:-), die er met de 6 wel waren.
Bellen gaat gewoon normaal.
Weet iemand of hier al een oplossing voor gevonden is?
De software in de auto is voor de garage up to date momenteel (MINI)

'S nacht gaat de 8 gewoon lekker uit. Kan hij ook wat rusten.:d
Maar elke morgen moet ik men provider internet instellingen opnieuw instellen.
Gewoon in de setting even op het knopje drukken en klaar.
Er veranderd niks aan , (even overlopen wat er allemaal ingevuld staat) , maar ik moet het elke dag opnieuw doen, anders werkt men internet niet.
Bellen gaat probleemloos.

Iemand een paar nuttige tips??
Heb al contact gehad met de ( Belgische )provider, die hebben voor de zekerheid een reset gedaan, maar zonder resultaat.

Thnks

Ed

rsnhakan 08-07-18 12:39

Herstel je netwerkinstellingen eens --> instellingen --> algemeen --> stel opnieuw in --> herstel netwerkinstellingen. Let op: al je opgeslagen Wi-Fi wachtwoorden worden dan ook gereset.

Guest-20180925190238 08-07-18 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 1043432)
Let op: al je opgeslagen Wi-Fi wachtwoorden worden dan ook gereset.

Is niet erg als men de iCloud Keychain gebruikt. Die wachtwoorden komen dan wel terug. :-)

Wupie1810 08-07-18 14:04

Even geprobeerd, echter het zelfde resultaat als ik het toetel af en aanzet.
Maar als ik de instellingen dan opnieuw instel werkt het wel.
Dan vermoed ik toch dat het aan het toestel ligt?? De setting veranderen ook niet als ik ze opnieuw instel.

Vreemd, Maarja alles is vreemd :d

Guest-20180925190238 08-07-18 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wupie1810 (Bericht 1043431)
Heb al contact gehad met de ( Belgische )provider, die hebben voor de zekerheid een reset gedaan, maar zonder resultaat.

En welke provider is dat?

Wupie1810 08-07-18 21:32

Proximus.

Daar heb ik al contact meegehad, ( wat niks wil zeggen :confused:) maar als je de instelingen nakijkt en je vernieuwt ze is er niks veranderd. Ze blijven het zelfde. En na vernieuwen werkt het wel

Wupie1810 10-07-18 09:21

Vanmorgen het nummer nog eens gereset door proximus, zonder resultaat. Even geprobeerd in een andere iPhone, werkt perfect. Ander toestel verschillende malen aan en af gezet. Terug wisselen naar de 8 en hop het zelfde probleem, kortom het zit dus met zekerheid in het toestel.
Iemand een idee??

Ed

Guest-20180925190238 10-07-18 09:23

Doe met iTunes de update naar iOS 11.4.1.

Wupie1810 10-07-18 09:58

Die update heb ik ondertussen ook al binnen.
Als je hem opstart en je zet direct de Wi-Fi uit, dan duurt het nog een paar sec vooraleer hij het Proximus netwerk gevonden heeft, en het lijkt of het een +-halve minuut wel werkt. Dan krijg ik bv de app van de krant wel open en die laad. Maar dan valt het ineens weg. ( is mijn indruk)
Merk ook dat mails pas geladen worden als ik de app open( na de reset, dus met werkend internet). Terwijl die ingesteld staat op altijd verversen op achtergrond.
Er zal hier of daar nog wel iets zijn, maar dit is me tot hiertoe al opgevallen.

Guest-20180925190238 10-07-18 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wupie1810 (Bericht 1043469)
Die update heb ik ondertussen ook al binnen.

Maar die hebt ge met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet met iTunes geïnstalleerd. Een iTunes update kunt ge beschouwen als een super deluxe harde reset.

Een serie van OTA updates resulteert na een tijdje in een soort van patchwork (of lappendekken) met soms onvoorspelbare resultaten.

Maak een backup met iTunes. Herstel het toestel met iTunes en zet dan de backup met iTunes terug. Er is trouwens een nieuwe versie van iTunes. Doe eerst die update.

Wupie1810 10-07-18 10:19

Idd via de software update van het toestel gedaan.
Maar snap wat je wilt bedoelen met de lappendeken.

Maar dan ga ik even wat "leek" vragen stellen.
Dus iTunes is niet de App Store, maar de paarse met ster app?
Daar heb ik momenteel geen update voor, en daar vind ik geen iOS11.4.1 versie, dus vermoed ik dat ik ergens verkeerd aan het zoeken ben.

Guest-20180925190238 10-07-18 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wupie1810 (Bericht 1043472)
...dus vermoed ik dat ik ergens verkeerd aan het zoeken ben.

Dat denk ik ook. iTunes draait op een Mac of PC. De Mac versie is onderdeel van het besturingssysteem. De Windows versie kunt ge downloaden bij Apple en dan installeren:

https://support.apple.com/downloads

Wupie1810 11-07-18 10:21

OK zal het eens bekijken en het proberen.
Maar nu kwam ik iemand tegen die ook een 8 heeft met het zelfde probleem en de zelfde provider , maar het werkt ook al als je even je internet verbinding afzet en terug aanzet.
Dus vermoed dat het meer een samenloop van toestel en provider is dan??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:13.