//

Nieuwe Apple ID op nieuwe iPhone mogelijk zonder gegevensverlies?

Nieuwe Apple ID op nieuwe iPhone mogelijk zonder gegevensverlies? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn oude iPhone5 heb ik destijds overgenomen van mijn man, met zijn Apple ID. Nu heb ik een nieuwe iPhone (tweedehands, iPhone6 roségoud 64 GB) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-07-18, 22:40
Annemieke053 Annemieke053 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2018
Berichten: 1
Red face Nieuwe Apple ID op nieuwe iPhone mogelijk zonder gegevensverlies?

Mijn oude iPhone5 heb ik destijds overgenomen van mijn man, met zijn Apple ID. Nu heb ik een nieuwe iPhone (tweedehands, iPhone6 roségoud 64 GB) en wil graag een eigen Apple ID aanmaken. Maar kan ik dan de gegevens van de oude iPhone nog wel overzetten naar de nieuwe? En kan dat dan via iTunes? Hoe werkt dat?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-07-18, 23:40
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Stap 1 . . .de gegevens. Welke gegevens wil je hebben. Veel van de gegevens zoals agenda en contacten zijn volgens mij te exporteren vanaf iCloud.com en dan te importeren.
Als je nog toegang hebt tot je oude toestel, kan je je nieuwe toestel ook met je eigen appleid configureren en dan eea airdroppen van je oude naar je nieuwe toestel.
  #3  
Oud 25-07-18, 15:51
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Al je apps (gekocht of niet) op je oude toestel zijn neem ik aan gelinkt aan je 'oude' Apple ID (van je man dus). Als je een nieuw Apple ID aanmaakt zul je die apps dus ook opnieuw moeten installeren als je wilt voorkomen dat je bij elke update steeds wordt gevraagd om in te loggen op je 'oude' Apple ID. Helaas zullen gekochte apps dus ook opnieuw gekocht moeten worden. Je kunt er uiteraard ook voor kiezen om die apps gelinkt te laten aan je 'oude' Apple ID, om kosten te besparen.

Het beste kun je een reservekopie (in itunes) maken van je oude telefoon. Die vervolgens overzetten via itunes naar je nieuwe telefoon. En dan alle apps 1 voor 1 verwijderen en opnieuw installeren. Ik hoop dat je er niet al teveel hebt.
  #4  
Oud 26-07-18, 09:02
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

met de software 3 u tools (gratis ) kun je dit makkelijker doen met de optie data migration
oude iphone aankoppelen en de nieuwe en de data overzetten die je wil hebben
contacten,foto s ,apps enz
  #5  
Oud 26-07-18, 09:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
met de software 3 u tools (gratis ) kun je dit makkelijker doen met de optie data migration
3 u dinges werkt niet op macOS en de TS gebruikt macOS. Zal @Annemieke053 eerst een Windowsbak moeten kopen en die zijn meestal niet gratis.
  #6  
Oud 26-07-18, 20:41
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ah ok sorry niet gezien
Reageren

Labels
apple id, gegevens overzetten, gegevensbehoud, reservekopie itunes



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe Apple ID met oude reservekopie mogelijk? davy86 iPhone algemeen 0 21-10-15 11:22
iPhone: Update firmware zonder gegevensverlies? SjondeWolf Jailbreak 7 24-03-11 20:15
ned. nieuwe iphone officieel unlocked door apple mogelijk? guyclemens Archief 5 15-11-09 19:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:19.