iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mac herkent iPhone niet, help. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/183175-mac-herkent-iphone-niet-help.html)

Tattva 11-09-18 06:36

Mac herkent iPhone niet, help.
 
Hallo allemaal,


Al veel zitten zoeken betreffende dit onderwerp maar ik kom er niet uit.


Ik heb sindskort een andere IPhone, een 6. Nu herkent mijn Mac hem niet (mijn vorige iPhone herkende hij altijd, dit was een 5).
Wanneer ik de 6 via USB aansluit op de Mac gebeurt er helemaal niets.
Hij is nergens te vinden, ook niet als ik control ingedrukt hou en in de lijst kijk bij systeeminformatie.
In iTunes vind ik hem ook niet.


Ik gebruik El Captain 10.11.6, alles up to date.
Mijn iPhone is ook helemaal up to date.


Herstarten helpt niet, andere USB ingang ook niet.


Wat me wel opvalt is dat de 6 soms ook niet wil opladen als hij gewoon op de lader in het stopcontact gaat.
Dan gebeurt er ook niets. Ik dacht eerst dat het aan de kabel ligt maar als ik deze in mijn 5 stop werkt hij gewoon prima.


Wat zitten zoeken en las dat ik dan de batterij kan resetten door de controlknop en aan-uit knop tegelijkertijd in te drukken totdat het appel symbooltje verschijnt.
Gedaan en dan laadt hij dus wel op.
Maar een paar uur later toen ik hem weer op de lader wou doen deed hij het weer niet.
Wederom controlknop en aan-uitknop tegelijkertijd ingedrukt, gewacht op het apple symbooltje en toen ging het laden wel.


Misschien heeft dit te maken met het feit dat mijn Mac hem niet herkent?


Ik lees ook mensen die iTunes araf gooien en opnieuw installeren en dan van het probleem af zijn maar geen idee hoe ik dat moet doen.
Ik krijg de melding dat ik iTunes niet kan verwijderen, en wanneer ik het bestand van iTunes download van de apple site krijg ik en leeg bestand binnen...


Hoewel de 6 dus niet echt fijn oplaadt denk ik zelf dat het niet herkennen van het apparaat door mijn iMac hier misschien toch niet mee te maken heeft want ik wou zojuist mijn iPhone 5 (die altijd gelijk herkend werd) aansluiten maar deze wordt nu dus ook niet meer herkend....


Heel graag wat hulp!

yermolai 11-09-18 08:21

Kijk eens of er veel stof in de lightning poort zit, bijvoorbeeld met een (niet metalen) tandenstoker of zoiets dergelijks.


Als deze poort vol stof zit kun je problemen hebben met verbinden en/of opladen.

iSpy 11-09-18 16:48

Misschien een rare reactie, maar weet je zeker dat je een iPhone hebt?

Underground 13-09-18 20:43

Hardware matig: Het zou inderdaad goed kunnen dat de contacten van de lightning vies of stoffig zijn. Maar het kan ook zijn dat de lightning ingang op je telefoon defect is.

Software matig: Het rare is dat na een herstart de telefoon wel oplaad maar daarna niet meer. Dit wijst meer op een software matig probleem van de iPhone. Misschien een idee om de telefoon een full restore (via DFU mode) te herstellen? vergeet niet eerst een backup te maken

PS: gebruik je een "goede" usb kabel, ik heb wel eens een goedkope kabel gehad die alleen oplaad als je deze op 1 manier aansluit en helemaal geen USB verbinding maakt met pc of wat dan ook!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:46.