//

Vervanging batterij onder garantieregeling... toch niet

Vervanging batterij onder garantieregeling... toch niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds de introductie van de iPhone 3GS, maak ik naar volle tevredenheid gebruik van Apple producten (iPhones, iPads, iMac) en nooit problemen met ze gehad. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-09-18, 11:10
eMike eMike is offline
• iOS 13.5.1
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2018
Berichten: 6
Standaard Vervanging batterij onder garantieregeling... toch niet

Sinds de introductie van de iPhone 3GS, maak ik naar volle tevredenheid gebruik van Apple producten (iPhones, iPads, iMac) en nooit problemen met ze gehad. Tot nu.

Ik heb een 3 jaar oude iPhone 6S, die ik altijd goed heb verzorgd (netjes in hoes). De batterij kreeg wel wat kuren, dus die wilde ik graag via de officiële kanalen laten vervangen. Tot eind van het jaar kan dat voor een aantrekkelijk bedrag, zoals staat de lezen op de website:

https://support.apple.com/nl-nl/ipho...ervice/pricing

Tot en met 31 december 2018 geldt voor service aan de batterij buiten garantie een tarief van € 29 voor alle in aanmerking komende modellen van iPhone 6 of later. Het tarief van € 29 voor service aan de batterij is mogelijk beperkt tot één reparatie per iPhone. Na 31 december 2018 verandert de prijs in € 49 voor al deze producten behalve de iPhone X. De prijs daarvoor verandert in € 69.

Service aanvraag ingediend, en keurig bevestigd dat mijn telefoon voor 29 excl transportkosten gerepareerd zou worden. Per UPS is de telefoon naar Tjechie verstuurd. (Waar ik niet erg gelukkig mee was, want UPS heeft niet bepaald een sterke dekking voor inleverpunten). Ik was liever naar een Genius bar gegaan, voor een reparatie ter plekke. Maar ik kom uit Nijmegen, en deze bar zit alleen in de Apple stores in Haarlem, Amsterdam en Den Haag. Nu ben ik mijn telefoon (en telefoonnummer, want geen vervangende telefoon) weken kwijt.

Enkele dagen later ontving ik een mail dat de reparatie meer zou gaan kosten. Inclusief BTW maar liefst 170 euro. Er stond alleen niet bij waarom. Dus gebeld met Apple Support. Die moest er flink achteraan, en uiteindelijk zou het gaan om een probleem in de telefoon zelf, zonder verdere specificatie. Er viel verder ook niks te regelen. Dus telefoon wordt zonder nieuwe batterij teruggestuurd en een eventuele klacht mocht ik melden op https://www.apple.com/feedback. En dat ziet er niet uit als een loket waar veel met klachten gebeurt. Ik ben altijd erg fan geweest van de producten van Apple, maar dit slaat daar een behoorlijke deuk in.

Delen meer mensen deze ervaring? En kennen jullie een officieel Apple klachten loket waar ik me nog bij kan melden?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-09-18, 21:57
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Altijd Apple toestellen gehad en nu nog steeds. Ooit een 4S geseald gekocht. Nieuw dus. Bateerij was slecht binnen het jaar en naar Adam gegaan.

Daar beweerde men dat het toestel al eens open geweest was. Na een uur discussie zei de (Engels sprekende manager) toen "ik geloof dat jullie geloven dat ie nooit open is geweest). We werden niet geholpen. Ons verweer: het was een nieuw toestel en pas een half jaartje oud. Waarom zouden we uberhaupt dat toestel ergens anders laten openen als er nog garantie op zat? Maar de manager gaf niet toe. Mijn mening: diegene die daar het toestel heeft opengemaakt, heeft fouten gemaakt.

Maar tsja... dat was dat..
  #3  
Oud 22-09-18, 09:07
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

@eMike, dat lijkt i.d.d. een soort “Dynafix” verhaal; iets afspreken maar niet nakomen en gedwongen worden veel geld te betalen...

@iSpy, er staat ergens op het board een haast ongelovige ervaring met een MediaMarkt online aankoop over een “gesealde” telefoon.
Er was een model A besteld en er kwam een model B.

Dat kwam pas later aan de orde bij problemen.

Timosha (Apple Genius, maar helaas weggejaagd door een snotneus) heeft toen al aangegeven dat seals van een iPhone makkelijk gemanipuleerd konden worden.

Terug naar de case batterij wissel.

Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar ga dat doen in Nederland bij een door Apple aangegeven service partner, Card Services (Zwolle en Utrecht).

Het duurt 30 minuten en je kan er, als je tel. een afspraak hebt gemaakt, op wachten.

Ik kende het bedrijf niet, maar moest er van Apple(!) met mijn defecte 7 naar toe en die is onder Apple garantie vervangen door een nieuwe...

Ik snap ook niet dat je telefoon naar Tjechië moet voor dit soort zaken, en ook niet dat Apple dit zo aangeeft. (Kennis van me kreeg soortgelijk verhaal te horen...)

Mijn vermoeden is dat ze zich verslikt hebben in de enorme aantallen die gebruik maken van de regeling.
__________________
“Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it.” — Henry Ford
  #4  
Oud 22-09-18, 09:34
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Snap niet dat Dynafix kan blijven bestaan met die westernverhalen over hen.

Ben al een tijdje niet meer hier geweest, maar wist niet dat Timosha weg was.
  #5  
Oud 22-09-18, 22:44
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

@Freeltd , Dynafix was deze of vorige week bij “Radar”, oordeel zelf.

Ze hebben contracten met veel providers, voor hún zal Dynafix goed zijn, niet voor de particulier.
  #6  
Oud 23-09-18, 00:39
Guest-20180926152807
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

"Timosha (Apple Genius, maar helaas weggejaagd door een snotneus) heeft toen al aangegeven dat seals van een iPhone makkelijk gemanipuleerd konden worden."




Inderdaad is hij weg. Ik had er hier een topic aan gewijd.
Deze is door de moderator (Jean-Paul van iCulture) zonder kennisgeving verplaatst naar "Website" Zie helemaal onderaan bij hoofdonderwerpen forum.
  #7  
Oud 24-09-18, 17:14
eMike eMike is offline
• iOS 13.5.1
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2018
Berichten: 6
Standaard

@MCNO : Dank voor de tip om eens aan te kloppen bij Card Services. Een second opinion kan geen kwaad, en dan kan ik er in ieder geval wat meer controle op het proces houden.

Juist een mail van Apple Support ontvangen, dat mijn telefoon inderdaad ongerepareerd retour komt, met als reden:

"Onze technici hebben uw product onderzocht. Zij hebben tekenen van onopzettelijke schade of onjuist gebruik aangetroffen. Daarom kunnen zij het product niet repareren. Een dergelijke reparatie wordt niet gedekt door de garantie, een AppleCare-product of een reparatieprogramma van Apple. We sturen u het product meteen retour. Onze excuses voor het ongemak."

Dus een specificatie van wat er nu precies mis is, ga ik niet krijgen.
  #8  
Oud 24-09-18, 18:33
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

@eMike net een kennis gesproken, die heeft bij CS Zwolle 2 iphones laten repareren.
Niks geen gezeur, gewoon binnen een uurtje (na afspraak) klaar.

Een ervan was toch stevig gebruikt...
  #9  
Oud 18-10-18, 08:29
eMike eMike is offline
• iOS 13.5.1
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2018
Berichten: 6
Standaard

Een mooie afsluiter van dit topic:

Ik heb contact gezocht met Card Services, maar kunnen alleen van maandag t/m vrijdag ondersteuning bieden. Omdat ik zelf uit Nijmegen kom, heb ik gezocht of er ook hier in de regio officiële Apple partners zitten die op afspraak repareren. Zo ben ik terecht gekomen bij ComServe in Den Bosch. Reparatie is ook daar doordeweeks op afspraak. En binnen een half uur stond ik met een nieuwe batterij weer buiten. Wat een verademing!

Mijn advies: bij problemen zeker nooit je telefoon (of ander Apple product) opsturen, want het duurt lang en je hebt er gewoon geen controle op.
  #10  
Oud 18-10-18, 09:46
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Opwijk, België
Berichten: 189
Standaard

Ik heb al paar vrienden die hun batterij hebben laten vervangen voor de 29 euro. Geen problemen mee, allemaal prima verlopen.

Ikzelf heb ooit probleem gehad met de luidsprekers van mijn iPhone 6 Plus en toen hebben ze een nieuwe iPhone 6 plus opgestuurd en ik had 2 weken tijd om al mijn gegevens over te zetten op het nieuwe toestel om hem dan gratis in de bijgeleverde doos terug te sturen via UPS.

Ongelooflijk tevreden van de service toen. Sindsdien iPhone 7 en nu X gehad, nooit problemen mee.

Ik gok dat er intern misschien toch iets kapot zal geweest zijn door een val of zo waardoor ze de batterij niet vervangen hebben...
  #11  
Oud 19-10-18, 13:34
Joeri75 Joeri75 is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Itegem (Heist op den Berg)
Berichten: 313
Standaard

ik heb net het zelfde gedaan dus via apple support chat sessie opgezet , eerst diagnose gedaan en binnen 3 dagen had in iPhone 7 plus 128 gitzwart terug en zelfs met nieuw scherm erop en al voor 29 euro ... ik was zeker tevreden ...
__________________
 iPhone 12 Pro Max 256GB  Imac 27" late 2013 i5 3,2Ghz 8GB RAM  MacbookPro 13" mid 2014  Watch Series 6 Nike
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn iPhone start niet na vervanging batterij bsrB iPhone algemeen 5 07-01-18 09:21
iPhone start niet meer na vervanging batterij RJS iPhone algemeen 10 05-01-18 22:35
zijtoetsen reageren niet meer na vervanging batterij twinklecaro iPhone algemeen 5 28-10-14 11:40
iPhone laadt niet meer op na vervanging batterij mzdavid iPhone algemeen 31 29-08-14 20:16
Iphone 3GS werkt niet na vervanging batterij Vince050 iPhone algemeen 1 16-07-12 09:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:47.