iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tijdens bellen niet verstaanbaar (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/183739-tijdens-bellen-niet-verstaanbaar.html)

demialmelo 25-10-18 12:23

Tijdens bellen niet verstaanbaar
 
Tijdens het bellen met mijn iPhone 8plus klink ik regelmatig als een robot. Dit is nu al sinds begin augustus. Als ik mijn telefoon opnieuw opstart of een reset uitvoer dan gaat het 1 telefoontje goed en daarna gaat het weer fout. Op speaker heb ik dit probleem niet.

Ik wil er graag mee terug naar Apple, maar omdat ik een hele kleine barst (super oppervlakkig en misschien paar mm groot) in mijn scherm heb, wil Apple meteen het scherm vervangen terwijl dit van mij niet nodig is. Zoek dus nu naar een oplossing zonder hem op te sturen naar Apple!

peerenbooms 25-10-18 13:07

Heb je toevallig een etui hoesje zodat je deze openklapt en tegen de achterkant zet.
Aan de achterkant zit een micrfoon (klein gaatje) naast de flitser. Als je deze afdekt wordt jouw stem vervormd.

Dit extra microfoontje onderdukt plaatselijke geluiden zodat je gesprek goed verstaanbaar blijft. Dek je dit microfoontje af dan word je stem bagger.

yermolai 25-10-18 13:13

Ik heb ook een 8 Plus en heb ditzelfde probleem.


Ja, ik heb ook zo'n klaphoesje, maar ook als ik de iPhone uit het hoesje haal is het probleem nog steeds aanwezig.


Tevens in de auto ben ik ook slecht verstaanbaar, dit terwijl de iPhone van mijn vrouw kraakhelder is op de carkit en je eigenlijk niet eens merkt dat ze in de auto belt.

demialmelo 26-10-18 10:34

Het is opgelost! Blijkbaar verschilt het per provider of je bij mobiel netwerk 'gesprekken en data' of alleen 'data' aan hebt moeten staan. In mijn geval was dit alleen 'data' en ik ben nu prima te verstaan. Hoop dat dit ook een oplossing is voor jullie.

yermolai 26-10-18 12:40

Ik heb bij "Gesprekken en Data" alleen de volgende opties


-LTE
- 3G
- 2G


Hij stond op LTE, heb hem nu op 3G gezet.
Ik weet dat mobiele data nu een stuk langzamer is, maar dat gebruik ik toch niet zo veel en het is nu even om te testen.

BlankStar 29-10-18 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demialmelo (Bericht 1045985)
Het is opgelost! Blijkbaar verschilt het per provider of je bij mobiel netwerk 'gesprekken en data' of alleen 'data' aan hebt moeten staan. In mijn geval was dit alleen 'data' en ik ben nu prima te verstaan. Hoop dat dit ook een oplossing is voor jullie.

Misschien ook meteen vermelden welke provider je hebt? :-P

Celf 25-11-18 11:13

(KPN) had dit probleem ook met mijn iPhone 7+ en nu ook met mijn iPhone X. Lang niet altijd maar wel met het merendeel van de telefoontjes. Beperk inmiddels het bellen tot een minimum. Ervaringen op internationale fora is dat het probleem vaker voorkomt en dat repareren geen zin heeft, toestel komt retour met opmerking dat er niets mis is.

ikfixem 01-12-18 19:54

Bedankt voor het delen van de oplossing. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:12.