//

Tijdens bellen niet verstaanbaar

Tijdens bellen niet verstaanbaar discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Tijdens het bellen met mijn iPhone 8plus klink ik regelmatig als een robot. Dit is nu al sinds begin augustus. Als ik mijn telefoon opnieuw ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-10-18, 12:23
demialmelo demialmelo is offline
• iOS 11.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2018
Berichten: 2
Standaard Tijdens bellen niet verstaanbaar

Tijdens het bellen met mijn iPhone 8plus klink ik regelmatig als een robot. Dit is nu al sinds begin augustus. Als ik mijn telefoon opnieuw opstart of een reset uitvoer dan gaat het 1 telefoontje goed en daarna gaat het weer fout. Op speaker heb ik dit probleem niet.

Ik wil er graag mee terug naar Apple, maar omdat ik een hele kleine barst (super oppervlakkig en misschien paar mm groot) in mijn scherm heb, wil Apple meteen het scherm vervangen terwijl dit van mij niet nodig is. Zoek dus nu naar een oplossing zonder hem op te sturen naar Apple!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-10-18, 13:07
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Heb je toevallig een etui hoesje zodat je deze openklapt en tegen de achterkant zet.
Aan de achterkant zit een micrfoon (klein gaatje) naast de flitser. Als je deze afdekt wordt jouw stem vervormd.

Dit extra microfoontje onderdukt plaatselijke geluiden zodat je gesprek goed verstaanbaar blijft. Dek je dit microfoontje af dan word je stem bagger.
  #3  
Oud 25-10-18, 13:13
yermolai yermolai is offline
• iOS
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Regio 076
Berichten: 67
Standaard

Ik heb ook een 8 Plus en heb ditzelfde probleem.


Ja, ik heb ook zo'n klaphoesje, maar ook als ik de iPhone uit het hoesje haal is het probleem nog steeds aanwezig.


Tevens in de auto ben ik ook slecht verstaanbaar, dit terwijl de iPhone van mijn vrouw kraakhelder is op de carkit en je eigenlijk niet eens merkt dat ze in de auto belt.
__________________
iPhone 8 Plus, 64Gb, SpaceGray
  #4  
Oud 26-10-18, 10:34
demialmelo demialmelo is offline
• iOS 11.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2018
Berichten: 2
Standaard

Het is opgelost! Blijkbaar verschilt het per provider of je bij mobiel netwerk 'gesprekken en data' of alleen 'data' aan hebt moeten staan. In mijn geval was dit alleen 'data' en ik ben nu prima te verstaan. Hoop dat dit ook een oplossing is voor jullie.
  #5  
Oud 26-10-18, 12:40
yermolai yermolai is offline
• iOS
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Regio 076
Berichten: 67
Standaard

Ik heb bij "Gesprekken en Data" alleen de volgende opties


-LTE
- 3G
- 2G


Hij stond op LTE, heb hem nu op 3G gezet.
Ik weet dat mobiele data nu een stuk langzamer is, maar dat gebruik ik toch niet zo veel en het is nu even om te testen.
  #6  
Oud 29-10-18, 15:53
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Opwijk, België
Berichten: 189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demialmelo Bekijk bericht
Het is opgelost! Blijkbaar verschilt het per provider of je bij mobiel netwerk 'gesprekken en data' of alleen 'data' aan hebt moeten staan. In mijn geval was dit alleen 'data' en ik ben nu prima te verstaan. Hoop dat dit ook een oplossing is voor jullie.
Misschien ook meteen vermelden welke provider je hebt? :-P
  #7  
Oud 25-11-18, 11:13
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

(KPN) had dit probleem ook met mijn iPhone 7+ en nu ook met mijn iPhone X. Lang niet altijd maar wel met het merendeel van de telefoontjes. Beperk inmiddels het bellen tot een minimum. Ervaringen op internationale fora is dat het probleem vaker voorkomt en dat repareren geen zin heeft, toestel komt retour met opmerking dat er niets mis is.
  #8  
Oud 01-12-18, 19:54
ikfixem ikfixem is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 24
Standaard

Bedankt voor het delen van de oplossing.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tijdens bellen doet speaker het niet en luidspreker ook niet. lxx_33 iPhone algemeen 2 12-11-14 09:41
Kan niet horen of zeggen tijdens bellen BenBellen iPhone accessoires en onderdelen 0 17-10-12 20:22
Microfoon werkt niet tijdens bellen, wel tijdens speakerphone blaugrana iPhone algemeen 1 20-07-12 17:04
Moeilijk verstaanbaar tijdens bellen dyske iPhone algemeen 8 17-11-10 11:38
Niet verstaanbaar tijdens bellen msk iPhone algemeen 4 11-12-08 09:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:27.