iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone X batterij snel leeg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/183964-iphone-x-batterij-snel-leeg.html)

ilserozenbrand 14-11-18 10:14

iPhone X batterij snel leeg
 
Goedemorgen,

1 week geleden werd ik blije eigenaar van de iPhone X 256GB. Dus alles overgezet via iCloud en lekker gebruiken. Nu was het alleen zo dat de batterij héél snel leeg was (echt binnen een halve dag, zonder heel veel gebruik). Er stond bij batterij wel een melding dat dit kon komen doordat er op de achtergrond nog bestanden over werden gezet. Ook kon ik dit zien bij reservekopie iCloud en daar kon ik ook in de gaten houden hoeveel GB er nog over gezet moest worden. Ik dacht dus ook dat nadat alles (ongeveer 75GB) overgezet zou zijn, het toestel ook normale batterij prestaties zou hebben. Dit bleek helaas niet zo te zijn. Nu kon ik het toestel binnen 14 dagen bij KPN omruilen. Dit heb ik dus gisteren gedaan. Nu gaf de medewerker alleen aan dat het ook in mijn reservekopie zou kunnen zitten..... Nu heb ik dus alles weer terug op mijn NIEUWE iPhone X gezet en het probleem blijft. Ik heb het toetsel nu ongeveer 2 uur geleden met 100% van de lader afgehaald en nu is ie op 88% en ik heb het toestel eigenlijk niet veel gebruikt. Dit is veel te snel voor een nieuwe telefoon toch? Kan iemand me hierbij helpen?

Groetjes Ilse

Groofje 14-11-18 11:01

De medewerker van KPN geeft aan dat het in de reservekopie kan zitten.... en je zet opnieuw een reservekopie terug....

Stel het toestel als nieuw toestel in zonder een reservekopie terug te zetten and see what happens

ilserozenbrand 14-11-18 11:03

Dat had ik natuurlijk zelf ook bedacht. Alleen een reservekopie zet je natuurlijk niet voor niks terug.... ik wil graag mijn instellingen en bestanden behouden. Daarom vroeg ik me af of er een andere optie is of dat er iemand dé tip voor me heeft.

Groofje 14-11-18 11:05

Als de fout in de reservekopie zit dan is er geen andere oplossing.

ilserozenbrand 14-11-18 11:06

Oké, maar is dat ook daadwerkelijk een mogelijkheid? Ik wist niet dat het ‘m daar in kon zitten.

Groofje 14-11-18 11:19

Ja dat is een mogelijkheid.... dus ik zou de voorgestelde oplossing gewoon proberen. De gewone iCloud dingen zoals o.a. sleutelhanger en contacten worden ook zonder het terugzetten van een reservekopie gesynchroniseerd. Apps kun je eventueel opnieuw zonder kosten opnieuw downloaden.

Gonus 14-11-18 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilserozenbrand (Bericht 1046355)
Dat had ik natuurlijk zelf ook bedacht. Alleen een reservekopie zet je natuurlijk niet voor niks terug.... ik wil graag mijn instellingen en bestanden behouden. Daarom vroeg ik me af of er een andere optie is of dat er iemand dé tip voor me heeft.

Backup maken van je bestanden, screenshots maken van je instellingen, telefoon opnieuw instellen met iTunes, bestanden terugzetten, instellingen opnieuw instellen en klaar!

ilserozenbrand 14-11-18 12:45

Hmmmm flink balen. Dus even voor mijn duidelijkheid: dit is ook niet normaal (ondertussen is de batterij 65%)?

Dus. Mijn foto's e.d. kan ik via iTunes op m'n laptop zetten en die kan ik dan wel weer terugzetten. Maar de instellingen en apps ben ik dan kwijt? Net als de whatsapp historie?

Gonus 14-11-18 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilserozenbrand (Bericht 1046362)
Hmmmm flink balen. Dus even voor mijn duidelijkheid: dit is ook niet normaal (ondertussen is de batterij 65%)?

Dus. Mijn foto's e.d. kan ik via iTunes op m'n laptop zetten en die kan ik dan wel weer terugzetten. Maar de instellingen en apps ben ik dan kwijt? Net als de whatsapp historie?

Foto's kun je van je iPhone afhalen en later terugzetten (ik gebruik zelf 3U Tools, werkt wat prettiger naar mijn mening).
Instellingen en apps ben je inderdaad kwijt.
Whatsapp gesprekken kun je apart via een iCloud terugzetten.

ilserozenbrand 14-11-18 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonus (Bericht 1046363)
Foto's kun je van je iPhone afhalen en later terugzetten (ik gebruik zelf 3U Tools, werkt wat prettiger naar mijn mening).
INstellingen en apps ben je inderdaad kwijt.
Whatsapp gesprekken kun je apart via een iCloud terugzetten.

Oke, beetje stomme vraag dan misschien, maar hoe kan ik er voor zorgen dat ik alleen de whatsappen gesprekken via iCloud opsla?

Gonus 14-11-18 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilserozenbrand (Bericht 1046364)
Oke, beetje stomme vraag dan misschien, maar hoe kan ik er voor zorgen dat ik alleen de whatsappen gesprekken via iCloud opsla?

Daar zijn vast en zeker topics over te vinden op dit forum en anders is Google je beste vriend! ;)

Marijn21 15-11-18 00:51

Heb je Apple support al geprobeerd? Via de app kun je al een eind komen en anders telefonisch.

trimix 15-11-18 09:07

whatsapp kun je gewoon back up maken via de de app zelf (zit onder instellingen ) dit word opgeslagen in icloud

ilserozenbrand 15-11-18 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1046380)
whatsapp kun je gewoon back up maken via de de app zelf (zit onder instellingen ) dit word opgeslagen in icloud

Thanks voor de tip!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 November 2018 om 09:28 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marijn21 (Bericht 1046378)
Heb je Apple support al geprobeerd? Via de app kun je al een eind komen en anders telefonisch.

Thans! Heb via hun nog wat extra advies en tips gekregen. Dus bijv heen kopie via iTunes maken omdat je dan hetzelfde probleem blijft houden.

Scooter 15-11-18 11:58

Dit ook al eens nagekeken?https://www.iculture.nl/tips/conditie-batterij/

Gonus 15-11-18 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 1046385)

Twee gloednieuwe toestellen met allebei een slechte batterij conditie lijkt me wel erg sterk...

Scooter 15-11-18 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonus (Bericht 1046386)
Twee gloednieuwe toestellen met allebei een slechte batterij conditie lijkt me wel erg sterk...

Ook waar kan nieuwste IOS er mee te maken hebben?

Gonus 15-11-18 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 1046387)
Ook waar kan nieuwste IOS er mee te maken hebben?

Als OP het op twee gloednieuwe toestellen heeft waarop een reservekopie teruggezet wordt zou ik het in eerste instantie zoeken in de reservekopie.

Bovendien hebben voldoende mensen dit issue niet met iOS 12.1


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:06.