//

Wat zijn de manieren om UIT DFU modus te komen

Wat zijn de manieren om UIT DFU modus te komen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik probeer al dagen uit de DFU te komen van mijn gebrickte (iPhone gaat niet meer aan)(FW2.0 1ste gen) iPhone. Dit lukt me echter niet. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-08-08, 00:11
nick007 nick007 is offline
• iOS 10.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 41
Standaard Wat zijn de manieren om UIT DFU modus te komen

Ik probeer al dagen uit de DFU te komen van mijn gebrickte (iPhone gaat niet meer aan)(FW2.0 1ste gen) iPhone. Dit lukt me echter niet.

Misschien is het iets om alle mogelijkheden op te noemen, zodat ik deze allemaal kan proberen. Misschien dat Phil uit Belgie er ook wat aan heeft.

!Moderators, zou dit een los draadje kunnen blijven?Anders zijn we de draad wel erg snel kwijt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-08-08, 00:13
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nick007 Bekijk bericht
Ik probeer al dagen uit de DFU te komen van mijn gebrickte (iPhone gaat niet meer aan)(FW2.0 1ste gen) iPhone. Dit lukt me echter niet.

Misschien is het iets om alle mogelijkheden op te noemen, zodat ik deze allemaal kan proberen. Misschien dat Phil uit Belgie er ook wat aan heeft.

!Moderators, zou dit een los draadje kunnen blijven?Anders zijn we de draad wel erg snel kwijt.
Al geprobeert de iphone met vingers op home sleepknop voor 25 sec uit te zetten en dan weer opstarten
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #3  
Oud 07-08-08, 00:15
nick007 nick007 is offline
• iOS 10.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 41
Standaard

gaat niet, ik heb alleen zwart beeld...klopt het trouwens ook dat de battery sneller leegloopt in DFU modus?????

Laatst gewijzigd door nick007; 07-08-08 om 00:24.
  #4  
Oud 07-08-08, 07:50
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

beide knoppen langere tijd samen indrukken
dan moet hij eruit komen
__________________
at your service
  #5  
Oud 07-08-08, 07:55
nick007 nick007 is offline
• iOS 10.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 41
Standaard

ik heb dit voor 5 minuten geprobeerd, en nog helemaal niks...ik heb hem nu een nacht op de computerlaten zitten, na een nacht was het beeld allemaal wit aan het flikkeren.

Ik heb dus net als deze jongen dit probleem ook.... LINK
  #6  
Oud 07-08-08, 07:57
nick007 nick007 is offline
• iOS 10.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 41
Standaard

zou dit een garantie kwestie zijn??
  #7  
Oud 07-08-08, 07:57
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

wat heb je dan voordien gedaan voor hij in dfu is gegaan?
daar is meer aan de hand!
het is een eerste generatie iphone die gejailbreakt is en unlockt, als ze dat zien bij apple heb je GEEN garantie

Laatst gewijzigd door truckdiver; 07-08-08 om 08:09.
  #8  
Oud 07-08-08, 09:54
tommie's schermafbeelding
tommie tommie is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 69
Standaard

inderdaad hier is meer aan de hand.

even voor de duidelijkheid, in dat filmpje is een 3G iPhone gebruikt en volgens mij is dat toch geen DFU mode, maar start hij niet meer op...
  #9  
Oud 07-08-08, 09:59
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

terug proberen om in dfu te krijgen.
10seconden beide knoppen indrukken,na 10seconden powerknop loslaten en homebutton nog 15 seconden blijven indrukken.
hopenlijk springt itunes open en staat hij in dfu.
of geeft itunes al een melding als je je iphone met wit scherm inpplugt?
  #10  
Oud 07-08-08, 13:04
Phil from belgium's schermafbeelding
Phil from belgium Phil from belgium is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 104
Standaard innige deelneming

Ai, blijkbaar is dit een (steeds) meer voorkomend probleem.
Vanavond ga ik er ook weer tegen aan ... heb alvast iTunes 7.7 gedeinstalleerd.
btw, moeten er nog files verwijderd worden vd pc ?
Ben van plan om terug opnieuw te beginnen met itunes 7.5 én een andere usb poort , blijkbaar zit daar (ook) iets niet goed snor. zie mijn topic.

Iedereen alvast bedankt voor de hulp in bange dagen
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince )
  #11  
Oud 07-08-08, 19:17
nick007 nick007 is offline
• iOS 10.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 41
Standaard

het witte scherm krijg ik als ik herstel doein iTunes...ik heb de tel gekocht bij telecomlink.nl op de website staat 1 jaar garantie...(ze hebben em geunlocked verkocht) (ik heb alleen 2.0 er op gezet.).

wat gebeurde er..de iphone zat in mijn auto dock (waar hij iedere dag zit als ik aut rijd). Het scherm begon ineens zo te flikkeren. Ik in paniek er uit gehaald. Moest de iphone restetten (power+home 10sec) maar dit mocht niet baten. Eenmaal thuis stopte ik deze in een oplader (Firewire van ipod die ik iedere nacht gebruik). Toen begon het beeld weer gek te doen. Ik heb de iphone daarna op de mac aangesloten, een backup laten doen en doen met custom firmware hersteld. Ook hier begon hij weer te flikkeren. Ik kan me niet herinneren of ik uit paniek nou de stekker er uit heb getrokken, wel was de battery bijna leeg (dit was sinds het flikkeren (daarvoor was deze nog vol)) Ik weet wel dat het verhaal toen begon. Ik heb de iphone nog 1 keer in recovery gekregen, maar ik kon er niks mee. Daarna nog in DFU modus, ik kreeg toen de 1604 code. Ik heb hem daarna nooit meer uit DFU gekregen. Niet met ilibery, ziphone, door te resetten ook niet. Wel lijkt het of de iphone in DFU meer stroom verbruikt dan dat hij oplaad. Want na een aantal keren proberen is hij helemaal op en herkend iTunes hem niet meer.

ITunes komt soms tot "Iphonesoftware controleren" en een enkele keer tot "firmware controleren" (dit in als ik met 7.5 1.1.4 probeer te installeren)

nieuwe account gamaakt op de mac... al vorens alles wat intunes betreft weg gedaan. (ook mobiledevice map)

- itunes 7.5 geinstalleerd
- iphone aangesloten (zit in DFU zwart scherm (kom er niet uit he, dus moet wel).
- volgens de tutorial om te downgraden moet DFU modus aan staan (heb ik geluk, daar staat ie ook op)
- iTunes zegt dat de iPhone in herstel modus is blabla...
- Ik met alt-herstel firmware 1.1.4 geselecteerd.
- "iPhone software herstellen" gaat goed (iPhone krijgt eerst wit scherm, dan komen appel en laad circel in beel)
- bij =- 85% begint het beeld even te flikkeren, maar de procedure word netjes afgemaakt
- "iPhone software controleren", gaat kennelijk goed
- "herstel van iPhone controleren" dit duurt een minuut of twee tot ik een onbekende fout (6) krijg.

nu breekt mijn klomp, ik naar de error database van de website:

"Error 6 betekent dat je al eerder de officiële firmware 2.0 hebt geïnstalleerd via iTunes (of de verkeerde firmware bij de restore hebt geselecteerd). Je kunt nu helaas niet meer downgraden naar firmwareversie 1.1.4, omdat iTunes 7.7 dat niet toestaat (dus: Error 6). Je zult nu eerst moeten zorgen dat je iTunes 7.5 op je PC of Mac installeert."

Maar dit heb ik zojuist gedaan!!!!! Hoe kan dit? Er moet toch wel iemand zijn die me hier uit kan helpen. Ik spring er zo voor in de auto, maakt niet uit waar je woont. Na 3 dagen en 1000 internet sites en fora's te heben gezien, weet ik het niet meer....

Laatst gewijzigd door Michael; 07-08-08 om 23:41.
  #12  
Oud 30-01-11, 22:06
ozzy85 ozzy85 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1
Standaard

Hallo,

Het vorige berricht is alweer van een tijd terug. Maar wat hierboven beschreven wordt is precies zoals het bij mij ook is gegaan (behalve dan dat van die carkit..) En Ik ben inmiddels al maanden bezig om het gefixt te krijgen, maar behalve dan dat er meer mensen zijn me dit probleem heb ik nog nergens het antwoord kunnen vinden... Zo ook hier. Is er iemand die mij kan helpen met bovenstaand probleem als beschreven. (Wat te doen als dit gebeurt?)

Alvast heel erg bedankt!
gr. thijs.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPod touch: HELP, NIET uit DFU te komen na poging downgrade/jailbreak! NLD Jailbreak 6 10-05-11 21:20
niet in DFU modus ladydolphin iPhone algemeen 24 20-02-11 20:52
iPhone: Redsnow vind iphone niet in DFU modus The_Umpire Jailbreak 2 16-01-11 18:28
Wat zijn de Apps uit Cydia dat je echt moet hebben? Antonio6 Archief 1 03-08-09 20:28
[Heb 1.1.1 al voordat ik hem uit de doos haalde] Wat te doen en wat zijn de nadelen? Pietje123456 Archief 11 15-10-07 10:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:24.