iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 7Plus gaat niet in DFU en niet in Recovery Mode (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/184118-iphone-7plus-gaat-niet-dfu-niet-recovery-mode.html)

helphelp 01-12-18 13:00

iPhone 7Plus gaat niet in DFU en niet in Recovery Mode
 
Er is geklooid met mijn iPhone. Ik denk een jailbreak erop en een wazige Android versie. Het ziet eruit als iOs, maar toch net niet. Ik wil weer een gewone iPhone, met een officiële iOs erop. Wat heb ik al geprobeerd:

- Terug naar fabrieksinstellingen (er verschijnt kort een Android logo). Werkt niet.
- Gekoppeld aan iTunes: telefoon verschijnt niet, dus kom niet verder.
- Diverse tools als MacFoneLab en Dr Fone geprobeerd. Deze vereisen dat de telefoon in DFU of Recovery Mode terecht komt, maar dat gebeurt dus niet. Knopjes vastgehouden tot kramp in mijn vingers.
- DFU heeft twee keer een zwart scherm met chinese tekens opgeleverd. Na wat op knopjes gedrukt te hebben ging de telefoon uit en na opstarten was alles weer zoals voorheen: de rare iOs-Android versie.
- Gekoppeld aan mijn Mac, zie ik bij Systeem info MT65xx Android Phone staan. Ik kan deze echter op geen enkele manier benaderen, dus ook geen andere systeemsoftware installeren.
- Bovenstaande tools en stappen ook geprobeerd op mijn Windows laptop.
- Windows geeft aan dat er een MT65xx gekoppeld wordt, maar ook hier weer op geen enkele manier te benaderen.

Dus HelpHelp! Hoe krijg ik mijn iPhone 7Plus weer normaal? Data bewaren is niet belangrijk, dat mag eraf.

trimix 01-12-18 13:13

andriod op een iphone ?? nog nooit van gehoord en is volgens mij niet mogelijk
als ie niet herkent word door itunes of welk programma dan ook voor de iphone denk ik dat je een kloon gekocht hebt en geen ori apple iphone 7

helphelp 01-12-18 13:17

Als je googlet zijn er genoeg mogelijkheden te vinden om Android op een iPhone te zetten (niet geprobeerd, dus of ze werken, geen idee). Het ziet er, incl het doosje en de accessoires, heel officieel uit. Ik heb vaker iPhones gehad, dus ik weet hoe ze eruit zien en voelen.

Groofje 01-12-18 13:48

Gefeliciteerd met je iPhone kloon! Als je het toch zo goed weet waarom stel je je vraag op een forum?

helphelp 01-12-18 17:13

Oké, oké. Ik geef alleen aan wat ik zie, maar vooruit. We gaan er even van uit dat ik voor de gek ben gehouden (kans is zeer zeker aanwezig :d) en dat het een kloon is. Dan is het einde verhaal? Geen iOs?

ikfixem 01-12-18 18:30

Dat lijkt mij de enige juiste conclusie. Einde verhaal. Hoe ben je hierin terecht gekomen? Was het een too good to be true deal die je niet kon passeren ofzo? Volgens mij moet je heel erg onoplettend of onbegaan zijn met de toestellen om een kloon aangesmeerd te krijgen. Tenzij je gewoon bent opgelicht. Android op iPhone... nee.

faire4u 02-12-18 02:01

Controleer het imei nr dan weet je het 100% zeker, wanneer dat niet overeenkomt met model, aantal GB en kleur.

Of ga op je telefoon naar de app Store, als je dan wordt geleid naar de Playstore dan weet je ook zeker dat je een kloon hebt.

trimix 02-12-18 10:28

zijn genoeg kloon s te koop die bijna niet van een echte iphone te onderscheiden zijn
Alleen is meestal het scherm enz net niet de kwaliteit van een iphone en er staat dan andriod op ipv ios

helphelp 02-12-18 11:26

Met wat jullie hier schrijven (sorry, ik wist niet eens dat er kloons bestonden), en wat gegoogel, moet ik concluderen dat het inderdaad een kloon is. Gelukkig heb ik m slechts gekregen en kan het ding dus mooi terug naar z'n vorige eigenaar.

trimix 02-12-18 13:43

goed idee , en dan een echte telefoon kopen ...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:18.