iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iconen rangschikken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/18510-iconen-rangschikken.html)

Locutus1 08-08-08 12:53

Iconen rangschikken
 
Hallo. Weet iemand of het mogelijk is om de iconen anders te rangschikken dan standaard? Om mijn wallpaper goed in beeld te krijgen zou het mooi zijn als ik bijvoorbeeld mijn iconen alleen aan de zijkanten zou hebben.

Als er geen tool voor is, is het dan misschien mogelijk door een paar 'fake' iconen met een leeg plaatje in het midden te zetten? Hehe dan maar wat nutteloze apps installeren ;-)

Alvast bedankt!

Binkey01 08-08-08 13:05

Er is een file DisplayOrder.plist die je dan moet aanpassen. Ik heb namelijk ook een plaatje opgeknipt en als icon's gebuikt.

Hier op het forum staan genoeg linkjes naar methode om deze file leesbaar te krijgen.

Locutus1 08-08-08 13:16

Ah bedankt ik ga het proberen!

tonhaarmans 08-08-08 20:14

1 Bijlage(n)
Volgens mij kun je gewoon een aantal icons transparant maken 59x60 pixels PNG. Een transparant icon zie je niet, maar is wel aanklikbaar. Je moet wel icons nemen, waar je de naam van kan verwijderen. Ik heb op die manier Stocks en iTunes transparant gemaakt.

slodo 08-08-08 20:18

je kan het toch ook met poof doen
en ik die zit standaard meegeleverd in bossprefs

tonhaarmans 08-08-08 20:21

Ja maar als je de icons met Poof onzichtbaar maakt, kun je ze niet als 'gat' op je SpringBoard zetten.

slodo 08-08-08 20:23

oke ik gebruik jouw afbeelding dan ff als voorbeeld:
dus als je sms weg haalt met poof, schuift mail een plek naar rechts op

Locutus1 08-08-08 20:28

Ik kan DisplayOrder.plist niet vinden. Ik kijk in /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app, maar daat staat dit bestand niet. Is dit misschien gewijzigd bij FW2.0?

offtopic: sommige plist bestanden kan ik niet encoden. Is dit een bekend probleem? Ik gebruik XMLspear.

slodo 08-08-08 20:30

ik weet niet op het aan xmlspear ligt, maar je kan altijd winscp gebruiken

iScorpio 08-08-08 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Locutus1 (Bericht 164368)
offtopic: sommige plist bestanden kan ik niet encoden. Is dit een bekend probleem? Ik gebruik XMLspear.

Ik gebruik de volgende link altijd als ik mijn plist bestanden 'leesbaar' wil hebben: http://140.124.181.188/~khchung/cgi-bin/plutil.cgi

tonhaarmans 08-08-08 20:34

Heet die plist niet: LocalizedApplicationNames.strings ?

Locutus1 09-08-08 13:35

Die zie ik ook niet staan. In welke dir zou die moeten staan?

@tonhaarmans: hoe kun je de naam van een app verwijderen?
@scorpiosoft: als je de bestanden met die site leesbaar hebt gemaakt, kun je ze dan zonder encoding terugplaatsen op je iphone?

tonhaarmans 09-08-08 22:04

LocalizedApplicationNames.strings staat bij mij in System/Library/CoreServices/SpringBoard.app

Als dat bestand niet te editen is, kun je het omzetten via Convert Apple Property list from binary to text XML

Je hoeft het niet meer teug om te zetten. Je iPhone kan met beide bestanden werken.

Als je in dat bestand bijvoorbeeld ziet staan: <string>YouTube</string> , dan haal je het woord YouTube weg, zodat er overblijft: <string></string> en zie je het woord YouTube niet meer bij het icon staan. Het lukt bij mij niet met 'Maps'.

Bij icons die niet in die lijst staan, weet ik niet hoe ik die namen moet verwijderen. Toen ik nog met FW 1.1.4 werkte, lukte dat gemakkelijk met het programma Summerboard 3.2, maar dat is er nog niet voor FW 2.0.

Locutus1 10-08-08 15:24

Ah dank voor de heldere uitleg. Dat bestand staat er bij mij helaas niet. Vreemd, want ik zie dat jij ook FW2.0 hebt.

tonhaarmans 10-08-08 15:51

Verwijderd, want het was niet juist wat er stond.

Locutus1 10-08-08 18:59

1 Bijlage(n)
En zie de mijne :(

tonhaarmans 10-08-08 19:25

Verwijderd, want het was niet juist wat er stond.

Locutus1 10-08-08 23:10

Ah hij staat wel in de submap /English.lproj Ga die maar eens proberen te editen.

tonhaarmans 11-08-08 17:45

Volgens mijn backup die ik direct na de upgrade van FW 1.1.4 naar FW 2.0.0 heb gemaakt, hoort dit bestand ook in /English.lproj. Bij mij stond hij er dus twee keer op en allebei op dezelfde manier veranderd. Dat moet een foutje van mij geweest zijn bij het terugzetten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:26.