iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone kwijt geraakt (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/188024-iphone-kwijt-geraakt.html)

Goudrenet 18-12-19 06:12

iPhone kwijt geraakt
 
Ik zal helaas niet de eerste en ook niet de laatste zijn die dit overkomt.
Ik zit met een aantal vragen en hoop hier feedback te krijgen zodat ik een volledig beeld heb van de situatie en meer en wat wel en niet te doen.

Mijn iPhone stond uit (100% zeker) toen ik hem kwijt raakte. Vermoedelijk achter gelaten in het vliegtuig waar ik de iPhone in het opbergvakje van de rugleuning stoel voor mij had gestopt. Dit vond plaats afgelopen zaterdag, 14 december.

Sindsdien kijk ik dagelijks via iCloud of de iPhone is te traceren.

Tot dusver niet gesignaleerd. Dit als inleiding.

Kan iemand, die een beetje handig is, de iPhone, die is beveiligd met een 6cijferige inlegcode, weer aanzetten zodat op die manier volledig inzicht wordt verkregen wat er allemaal opgeslagen is zoals foto's, video, sms berichten, emails en ook de zoekfunctie <Waar is mijn iPhone> aldus uitschakelen?
Ik heb begrepen dat ik een mogelijkheid heb alles te wissen maar ik houd een kleine stille hoop dat ik van de desbetreffende lvmij, waar ik het verlies heb gemeld, bericht krijg dat de iPhone is gevonden (wellicht ook wishful thinking).

Hiervoor houdt men een termijn van 30 dagen aan, hier ik niets dan sluiten ze het dossier en betekent dat de iPhone niet is gevonden.

Elke suggestie enz. is meer dan welkom.

Spreeuwke 18-12-19 11:26

Het is volgens mij niet mogelijk om de gegevens op je iPhone te benaderen indien men de toegangscode niet kent.
Maar indien je een reservecopie genomen hebt van je iPhone, kan je hem voor alle zekerheid via "zoek mijn iPhone" op afstand wissen. Indien ze hem dan zouden terugbezorgen kan je de reservecopie terugplaatsen en heb je alle gegeven terug.

Je kunt ook via "zoek mijn iPhone" een bericht plaatsen op je iPhone waarbij je bijvoorbeeld een beloning beloofd aan de eerlijke vinder met melding van een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent.

Succes !

Goudrenet 18-12-19 12:19

Dat eerste heb ik dus niet gedaan, stom van me! Die 2e optie zou de moeite waard zijn, maar als de eerlijke vinder de iPhone niet kan openen, kan ie ook het bericht met telefoonnummer niet lezen of werkt dat toch net ff anders!?

Spreeuwke 18-12-19 12:27

Ja dit werkt inderdaad anders.
Het bericht dat u plaatst via "zoek my iPhone" wordt zichtbaar in het midden van het scherm vanaf het ogenblik dat men de iPhone aanzet.
Dit staat dus volledig los van de toegang tot de gegevens van de iPhone die onbereikbaar blijven zonder ingaven van de toegangscode.

Goudrenet 18-12-19 14:49

Zo leer ik nog eens wat, want van het bestaan van deze mogelijkheid nog nooit gehoord. Grote klasse dat ik dankzij de input op dit forum weer wat heb geleerd. Ik ga daar meteen mee aan de slag en vanzelfsprekend bedankt voor de tip.

Spreeuwke 18-12-19 18:12

Hopelijk lukt het om op deze manier de eerlijke vinder te motiveren om u te bellen.
Laat eens een berichtje indien het gelukt is.

trimix 18-12-19 19:28

zet de iphone ook via www.icloud.com in lost mode verloren modus (wissen zou ook nog kunnen en zou ik ook zeker doen als je een backup hebt )
als je dit namelijk niet doet kunnen andere deze laten unlocken omdat de iphone niet in verloren modus staat dan maken ze of een namaak aankoop bon en laten de iphone via apple unlocken of laten deze unlocken via een website die bronnen in china heeft bv die een apple gsx account hebben en die kunnen hem ook unlocken
Dus iphone in lost mode zetten je kunt evt je telefoonnummer meezenden maar dat heeft weer als risco dat ze jou bv een nep sms je sturen waarin ze zeggen dat de iphone gevonden is en dat jij dan inlogd op die nepwebsite en dan hebben ze dus jou wachtwoord LET DAAR DUS OP !!!

Er bestaat op het moment ook een bypass voor de icloud gelockte iphone s en daarmee kunnen ze de iphone gebruiken dus ik hoop dat de eerlijke vinder hem aan je terug geeft !

Goudrenet 19-12-19 04:18

Ik zal zeker laten weten of het plaatsen van het bericht ervoor heeft gezorgd dat de iPhone weer in mijn bezit is. De termijn hiervoordat het nog enige kans van slagen zal hebben lijkt me en maand daarna heb ik weinig hoop meer.
@Trimix adviseert me om de iPhone in lost modus te zetten. Ik heb gen back up dus wissen zou ik moemteel nog even willen uitstellen.
Mogelijk kijk ik er finaal over heen mar zie nergens ietshoe ik de Iphone in de lost modus zet. Als ik de iPhone selecteer (heb ook nog een Mac Pro) dan zie ik wel: Dit apparaat verloren, verkocht of weg gegeven.
De 5 stappen in de rubriek:
If you no longer have your iPhone, iPad, or iPod touch

lijken me toch niet van toepassing voor lost modus.
Misschien kan je me toch even een duwtje in de goede richting geven, waarvoor bij voorbaat mijn dank.

trimix 19-12-19 07:13

er staan daar ergens de optie s geluid afspelen , wissen ,verloren modus zetten als je de iphone die je kwijt bent aanklikt in de lijst van apparaten

Spreeuwke 19-12-19 10:25

@ Goudrenet.
Ik zie in je instellingen dat je iPhone op versie 12.1 draait. Mijn toestel staat op versie 13.3.
en bij mij moet je hem inderdaad eerst in "verloren modus" zetten vooraleer je een bericht kunt ingeven. Ik weet zeker dat dit in de vroegere versies anders was en dat je daar een bericht kon plaatsen zonder hem in de verloren modus te zetten. Ik weet echter niet sinds welke versie dit gewijzigd is. Het is in elk geval al belangrijk dat je er nu een bericht opgezet hebt. Neem anders eens contact op met een Apple Store om de vraag te stellen hoe je het toestel alsnog in verloren modus kunt zetten zonder hem te wissen. Succes.

Goudrenet 19-12-19 11:17

Zowel @Spreeuwke als @trimix, bedankt voor jullie wel gemeende adviezen, beiden opgevolgd, dus iPhone staat nu in de verloren modus en zal het bericht tonen zodra het wordt aangezet. Rest me nu dus weinig anders dan in alle rust (geen stress) afwachten.

trimix 19-12-19 18:51

inderdaad veel meer zul je niet kunnen doen als bv op marktplaats of ebay bv eens te kijken of hij daar word aangeboden ....

Goudrenet 20-12-19 03:35

Die kans acht ik zeer gering, ik raakte de iPhone nl. kwijt op een vlucht van Taipeh naar Hong Kong. In feite heeft een iPhone 5S praktisch gen economische waarde meer. Het is mijn 2e, want de eerste die ik aanschafte in 2013 begaf het in 2016, crash moederbord, was toen in Hong Kong en kon bij de Apple store tegen geringe bij betaling weer een nieuwe 5S kopen en dat toen maar gedaan. Vanaf 2020 zal een 5S ook gen update meer krijgen van OS heb ik begrepen. Was zo wie zo van plan komend voorjaar, als de SE2 wordt uitgebracht, deze aan te schaffen puur ook vanwege het formaat. Al die "grote "joekels", lastig in je broekzak. Zoals ik al eerder zei, laat beslist nog een bericht achter op of omstreeks 14.01.2020, maand na het verlies. Wat het resultaat ook mag zijn, ik vind dit forum in een woord geweldig mede dankzij de help van jou.

Goudrenet 18-01-20 16:09

Inmiddels meer als een maand verder. Sinds de datum dat ik de iPhone ben kwijt geraakt, regelmatig met "where is my Iphone" gekeken of ie online was, niet een enkele keer. Kan dus nu in feite met aan zekerheid grenzende werkelijkheid aannemen dat ie ook nooit meer boven water zal komen. Lijkt me dat nu alsnog wissen het laatste is wat ik kan doen of heeft dat nu de iPhone al in lost modus staat niet zo heel veel zin?

Spreeuwke 18-01-20 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudrenet (Bericht 1052361)
Inmiddels meer als een maand verder. Sinds de datum dat ik de iPhone ben kwijt geraakt, regelmatig met "where is my Iphone" gekeken of ie online was, niet een enkele keer. Kan dus nu in feite met aan zekerheid grenzende werkelijkheid aannemen dat ie ook nooit meer boven water zal komen. Lijkt me dat nu alsnog wissen het laatste is wat ik kan doen of heeft dat nu de iPhone al in lost modus staat niet zo heel veel zin?

Ik vrees ook dat het nu weinig waarschijnlijk is dat uw toestel nog boven water zal komen.
Als de iPhone in "lost modus" staat, kan hij volgens mij niet meer gebruikt worden en heeft de vinder ook geen toegang tot de inhoud ervan.
Het wissen van de inhoud zou u dus enkel een gevoel kunnen geven van "zeker is zeker".
Het is wel belangrijk te weten dat wanneer u deze opdracht geeft, het wissen slechts uitgevoerd zal worden nadat het toestel verbinding heeft gemaakt met een Wi-Fi-netwerk.

Goudrenet 18-01-20 17:08

Zojuist ook iPhone wissen uitgevoerd, is toch een verloren zaak. In ieder geval een goede les voor me geweest om bij de volgende iPhone toch nog iets beter op te letten. Iedereen bedankt voor alle hulp en aandacht.

Spreeuwke 18-01-20 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudrenet (Bericht 1052364)
Zojuist ook iPhone wissen uitgevoerd, is toch een verloren zaak. In ieder geval een goede les voor me geweest om bij de volgende iPhone toch nog iets beter op te letten. Iedereen bedankt voor alle hulp en aandacht.

Veel succes met uw nieuwe iPhone. En als ik u nog een raad mag geven : neem geregeld een reservecopie! Het neemt maar een paar minuutjes in beslag maar kan u toch wel veel ellende besparen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:03.