//

Huidige Apple ID wijzingen in nieuw

Huidige Apple ID wijzingen in nieuw discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb tijdelijk mijn apple id ( email adres is geen iCloud, Me .com enz ) tijdelijk aan mijn vriendin gegeven. , dit om o.a.apps ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-04-20, 15:24
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard Huidige Apple ID wijzingen in nieuw

Ik heb tijdelijk mijn apple id ( email adres is geen iCloud, Me .com enz ) tijdelijk aan mijn vriendin gegeven. , dit om o.a.apps te downloaden . Nu wil zij haar eigen apple id aanmaken. Helaas lukt dit niet. Ondanks giyf is het niet gelukt . Ze wil natuurlijk haar eigen data (contacten, foto’s enz) op haar iPhone bewaren. Hoe kan je nu dit probleem het beste aanpakken ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-04-20, 15:57
Mariche Mariche is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 214
Standaard

Sowieso vind ik het al niet bepaald slim om je Apple ID "uit te lenen"
Dat gebruik je voor jezelf en verder voor niemand!!
Misschien kom je hier verder mee:

https://support.apple.com/nl-nl/HT202667

https://www.iculture.nl/uitleg/apple-id/

Mocht het lukken, zal ze de Apps, die ze gedownload heeft opnieuw moeten doen.
Die zijn nu aan jouw ID gekoppeld.
Succes.

P.S.
Gebruik geen Provider adres!
Mocht je een keer van Provider veranderen, kan je opnieuw beginnen.
  #3  
Oud 23-04-20, 20:50
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard

Natuurlijk doe ik dit in principe niet mbt uitlenen van Id.het waren bijzondere omstandigheden hè . Dank voor de tips
  #4  
Oud 24-04-20, 14:10
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Dat opnieuw beginnen met een apple id valt in de praktijk wel mee. Je kan je nieuwe provider mail account als extra adres aan je apple id hangen en dat hoofdaccount maken. Daarna kan het oude account weggehaald worden.
Ik zou echter zeker tegenwoordig gewoon @iCloud.com aanhouden als appleid.
Dus voor je vrouw een nieuw apple id aanmaken via de site, en (zou ik persoonlijk doen) het toestel nieuw installeren met het nieuwe apple-id. Dan weet je zeker dat je geen overlappende dingen hebt.
Dan zou je familie delen aan kunnen zetten. Dan kan je vrouw met haar nieuwe account ook de betaalde apps installeren die je hebt betaald met jouw apple id (let op, geldt niet voor in app aankopen).
Je kan in dat familie account ook kiezen voor meer iCloud opslag op bijvoorbeeld jouw (hoofd) account en dat dan delen in de familieaccount. Als je bijvoorbeeld 200gb abonnement neemt, dan kan e gezamenlijk tot 200gb gebruiken (terwijl er geen data van de ene account gedeeld wordt met de andere account).
  #5  
Oud 24-04-20, 14:39
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard

Super tip. Dat ga ik doen. Heerlijk . 😇
  #6  
Oud 10-05-20, 09:47
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Dat opnieuw beginnen met een apple id valt in de praktijk wel mee. Je kan je nieuwe provider mail account als extra adres aan je apple id hangen en dat hoofdaccount maken. Daarna kan het oude account weggehaald worden.
Ik zou echter zeker tegenwoordig gewoon @iCloud.com aanhouden als appleid.
Dus voor je vrouw een nieuw apple id aanmaken via de site, en (zou ik persoonlijk doen) het toestel nieuw installeren met het nieuwe apple-id. Dan weet je zeker dat je geen overlappende dingen hebt.
Dan zou je familie delen aan kunnen zetten. Dan kan je vrouw met haar nieuwe account ook de betaalde apps installeren die je hebt betaald met jouw apple id (let op, geldt niet voor in app aankopen).
Je kan in dat familie account ook kiezen voor meer iCloud opslag op bijvoorbeeld jouw (hoofd) account en dat dan delen in de familieaccount. Als je bijvoorbeeld 200gb abonnement neemt, dan kan e gezamenlijk tot 200gb gebruiken (terwijl er
geen data van de ene account gedeeld wordt met de andere account).
Ik heb gistermiddag op De Windows pc van vriendin een Apple ID aangemaakt via hun website , uiteraard met haar data , credit card enz. Toen ik dit nieuwe account op iPhone van mijn vriendin, waar dus mijn Appleaccount opzit , wilde veranderen in de zojuist aangemaakte kreeg ik de melding dat dit niet kon, aangezien het account al bestaat.pff . Wat heb. Ik verkeerd gedaan ?
  #7  
Oud 12-05-20, 15:27
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Wat je verkeerd doet is lastig te zeggen. Probeer je vanaf je toestel een niet apple id aan te maken in plaats van het nieuwe appleid te gebruiken? Klinkt mij het meest waarschijnlijk.
In theorie moet je alleen uitloggen met jouw appleid (ik denk dat je ook even de locatievoorzieningen uit moet zetten).
En dan inloggen met dat nieuwe account.

Wil je het helemaal schoon in orde hebben, dan zou ik persoonlijk overwegen het toestel opnieuw Tre installeren met het nieuwe apple id. Je weet dan zeker dat het helemaal fris en schoon is. En ja, dan is je vriendin ook de highscore in candy crush kwijt (gekscherend bedoeld natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel hopelijk).
  #8  
Oud 12-05-20, 18:44
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard

Dank voor je reactie. Ik denk dat er niets ander opzit om van scratch weer te installeren.
  #9  
Oud 13-05-20, 21:06
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Klinkt lastig, maar ik ben van mening dat je uiteindelijk daar het beste resultaat mee hebt. En zoals ik schreef, niet met jouw account de apps installeren (de eventueel betaalde apps dus). Maar een familie groep aanmaken en haar daar lid van maken.
Je kan dan in de App Store zoeken naar de aankopen van een ander lid van de familiegroep en vanuit daar kosteloos installeren.
  #10  
Oud 13-05-20, 21:10
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard

Duidelijk, ik ga er mee aan de slag.Thx
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple ID wijzigen zonder dat ik het huidige ingelogde id kwijtraak RosaAlexandra iCloud 1 16-02-13 20:53
Overzetten van apps/games van oude ipad/oud apple id naar nieuw pad/ nieuw apple ID Hfaber iPad algemeen 7 05-09-12 13:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:09.