//

Iphone SE 2020

Iphone SE 2020 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Nu de nieuwe SE er is ben ik sterk gaan twijfelen welke ik best aanschaf. Ik werk momenteel met een Galaxy A70, na jaren apple ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-04-20, 20:37
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Question Iphone SE 2020

Nu de nieuwe SE er is ben ik sterk gaan twijfelen welke ik best aanschaf. Ik werk momenteel met een Galaxy A70, na jaren apple gebruiker te zijn geweest hadden ze me kunnen overtuigen met de schermgrootte. Maar na enkele maanden ben ik Android zo goed als beu... Voor mijn A70 had ik een Iphone 7, heimwee naar IOS....

Ook heb ik een ipad, met mijn iphone ging het synchroniseren vlekkeloos maar met Android moet ik enkele bochten nemen om succes te hebben. Nu de nieuwe SE uit is begin ik sterk te twijfelen. Het enige wat me nog tegen houd is de camera. Op mijn A70 heb ik 3 camera's zitten al stelt hij sterk teleur bij het inzoomen en foto's in het donker. Zelfs mijn veel oudere iphone 7 deed beter! Nu weet ik niet als ik met de SE terug een stap achteruit zal gaan op gebied van camera en/of schermkwaliteit want dit is een enkele camera terwijl ik er nu 3 heb. Groote interesseert me zo niet. Ik gebruik me toestel wel voor zo goed als alles, enkel in noodzaak ga ik me ipad of laptop erbij nemen. Belangrijk aspect dus!

Batterij moet ook wel 1.5 tot 2 dagen volhouden bij gewoon gebruik zoals mijn toestel nu. Zou de SE voor mij een ideale keuze zijn of toch maar wachten op de release van de 5.4 inch in het najaar met 5G? Al betwijfel ik dat we in België al 5G zullen ter beschikking hebben in de eerste 2-3 jaar (ik doe gemiddeld tot maximum 3 jaar met een toestel).

Ook is mijn toestel met zijn 6.7 inch niet meteen TE groot maar eerder ONHANDIG om met 1 hand te bedienen. Soms bedien ik mijn smartphone met 1 hand en met deze grootte is dit bijna onmogelijk of hij valt uit je hand... Ik twijfel tussen 3 modellen = Iphone SE 2020, Iphone XR, Iphone 5.4 inch (release najaar). Heb me situatie zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen. Wat zouden jullie in mijn situatie doen en waarom? Help me overtuigen om een keuze te maken want na al mijn research blijf ik toch nog twijfelen dus kom ik even via deze weg piepen. Alvast bedankt!

MvG
HardFusion
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-04-20, 23:26
tuxy tuxy is offline
• iOS 13.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Chrome OS
 
Geregistreerd: Apr 2020
Berichten: 13
Standaard

Hallo,
Als nieuwe iPhone (iphone SE 2020) gebruiker, na jaren hardcore Android-gebruiker, zal ik waarschijnlijk niet de meest ideale persoon zijn die je met goede raad kan dienen, vooral omdat het ook persoonlijke keuzes zijn.
één iets hebben we zeker gemeen, ik zocht altijd een 'kleine' smartphone die krachtig genoeg is, maar de combinatie krachtig én klein is moeilijk te vinden. Daarom ook mijn keuze voor de iphone SE, voor mij is dit echt fantastisch qia formaat en een verademing een toestel die je met één hand kan bedienen. Toegegeven, ik lees veel ivm de iphone batterij dat dit wel een dingetje is, ttz hoe lang je met een lading kan doen, zelf nog maar 48u ervaring daar ik het toestel pas heb sinds vrijdagmiddag (24/04). Ik kan wel een dag kan doen bij 'normaal' gebruik met één lading, maar je zal ook niet te 'heavy' je iphone mogen gebruiken, maar vermoed, daar je vroeger al een iphone hebt gehad, je meer ervaring zal hebben dan ik hiermee.
Ivm camera: iedereen is altijd aan het opscheppen over het aantal camera's op zijn phone, dit zal wel een toegevoegde waarde hebben, maar mij zegt het écht niks. De camera werkt fantastisch en doet wat het moet doen, kortom éénvoud siert
Iets wat ik persoonlijk dan wel belangrijk vind is NFC, en huidige iphones zijn er (eindelijk) mee uitgerust, niet dat je er momenteel echt veel mee kan, bvb. het Belgische PayConiq by Banconact werkt, maar de optie contactloos betalen werkt (nog) niet in deze app terwijl dit wel werkt op Android phones en Apple Pay ondersteund nog maar weinig Belgische banken (binnenkort zou KBC er alvast mee werken).
Zelfde verhaal met opslag, voor mij is 64Gb ruim voldoende, velen zullen zeggen voor die 50€ meer heb je 128Gb, maar waarom zou ik 128Gb moet nemen als ik genoeg heb aan 64Gb.
Ik ben altijd een Android One fanboy geweest (Stock-Android), dus Android zonder toeters en bellen, standaard en rechtstreeks van Google, maar vond geen ideaal toestel die aan mijn behoeften voldeed, ttz enkele recente Nokia's gehad oa. Nokia4.2, voor mij persoonlijk qua uiterlijk één vd mooiste toestellen én met Android One én NFC, helaas na zes maand merkte ik veel haperingen door de te 'zwakke' processor; in het begin kun je daar mee leven, maar al snel is dit wel frustrerend, zeker als je aan de kassa staat en snel je virtuele klantenkaart moet bovenhalen. Mijn laatste toestel heb ik één maand gehad (Xiaomi Redmi Note 8 Pro), qua specs een fantastisch toestel, maar voor mij vééél te groot en vond hun eigen grafische schil MIUI11 maar niks (gelukkig had ik collega die interesse had in dit toestel dus was snel verkocht!).
Daar ik een echte Google-fan ben, was het voor mij best een uitdaging om eens een iphone te kopen, en eerlijk gezegd, voorlopig zeker geen spijt van, in begin wat zoeken, maar al snel heb ik mijn weg gevonden op dit 'kleintje'. Ongeacht velen liever een groter toestel willen, voel ik me beter met een kleiner toestel. Onze noorderburen zeiden altijd een 'mobieltje' en dit vind ik nog altijd; moet makkelijk in je broekzak passen en makkelijk bedienbaar met één hand, als ik wat intensiever wil internetten, neem ik thuis wel mijn Chromebook, Macbook Air of MacMini erbij. Maar onderweg kan ik mij perfekt behelpen met dit fantastische toestel.

One more thing... FaceID is 'in', maar toch heb ik liever TouchID, kijk maar naar het praktische probleem die nu opduikt met de COVID-19 crisis; hoe ga je je smartphone unlocken met een mondmasker op

Moraal van mijn verhaal, hangt af wat je behoeften zijn, heb je behoefte aan opslagruimte, een intensieve gebruiker, een fervente 'hobby-fotograaf',... de keuze is aan U!

PS: toch iets vermelden waar je rekening mee moet houden bij aanschaf vd iphone SE, deze beschikt niet over de chip (ik dacht C1 chip?) waar Apple in de toekomst zijn AirTags gebruik van zouden maken. Het is een 'verwaarloosbare' beperking maar toch mocht je daar interesse in hebben. Ik gebruik bvb. de Tiles trackers.

Hopelijk kom je er uit.

Laatst gewijzigd door tuxy; 26-04-20 om 23:40.
  #3  
Oud 27-04-20, 12:08
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Het blijft natuurlijk moeilijk om een advies te geven. Het gebruik van een iPhone is zeer persoonlijk. Wel wil ik graag mijn ervaringen meegeven.
Ik had vroeger een iPhone 7 die ik in 2017 vervangen heb door een iPhone 8.
Omdat ik altijd probeer mijn oude iPhones tweedehands aan een goede prijs te verkopen, liep ik al een tijdje rond met het idee om hem te vervangen maar ik vond de nieuwe modellen allemaal te groot.

Toen de SE2020 uitkwam heb ik dan ook geen moment getwijfeld en meteen besteld. Ik heb hem sinds zaterdag 24.04 in mijn bezit. Uiterlijk is hij identiek aan de iPhone 8.
Met zijn nieuwe A13 Bionic-chip is hij wel opvallend sneller en klaar voor toekomstige ontwikkelingen en updates.

Hoewel dit model misschien een beetje "verouderd" is, blijft het voor mij het ideaal formaat.
Hij ligt goed in de hand, kan met één hand bediend worden en kan zonder problemen in een broekzak of in een hemdzakje weggestoken worden.

Ook verkies ik TouchID boven FaceID en blijf ik voorstander van de thuisknop.
Voor wat het fotogedeelte betreft. Voor mij blijft het uiteindelijk een telefoon en geen fototoestel. Desondanks vind ik de kwaliteit van de foto's zeer goed. Bij de SE is "portretmodus" als een nieuwe functie toegevoegd en dit is wel een echte meerwaarde.

Hoewel ik altijd een 64GB toestel heb gehad en dat dit voor mij voldoende was, heb ik nu gekozen voor 128GB. Ik heb uit ervaring geleerd dat deze capaciteit veel beter in de markt ligt wanneer men het toestel tweedehands wil verkopen en vond de meerprijs van 50,-€ dan ook verantwoord.

Veel succes met je beslissing en laat eens weten wat het geworden is !

Laatst gewijzigd door Spreeuwke; 27-04-20 om 23:33.
  #4  
Oud 27-04-20, 13:40
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tuxy Bekijk bericht
Hallo,


One more thing... FaceID is 'in', maar toch heb ik liever TouchID, kijk maar naar het praktische probleem die nu opduikt met de COVID-19 crisis; hoe ga je je smartphone unlocken met een mondmasker op

Dat doe je op dezelfde manier als je zou unlocken als je een zonnebril op hebt. Dan krijgt je het nummerklavier en typ je even je code. Heb er in het begin ook aan moeten wennen omdat die touch ID ook wel goed werktje. Maar nu ben ik het gewoon dat ik in deze zomertijden vaker de code moet intikken.
  #5  
Oud 27-04-20, 13:50
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Dat doe je op dezelfde manier als je zou unlocken als je een zonnebril op hebt. Dan krijgt je het nummerklavier en typ je even je code. Heb er in het begin ook aan moeten wennen omdat die touch ID ook wel goed werktje. Maar nu ben ik het gewoon dat ik in deze zomertijden vaker de code moet intikken.
Ik begrijp dat jij dan waarschijnlijk een viercijferig inlogcode gebruikt en dan is dat intikken nog wel best te doen.
Wanneer je echter een veiliger en dus ingewikkelder of langer toegangscode gebruikt, (bv een combinatie van letters en cijfers), ligt juist het groot voordeel van TouchID (of FaceID) dat je niet steeds de code dient in te tikken en dat je iPhone toch optimaal beveiligd is.
En zoals je zelf aangeeft, werkt TouchID zeer goed.
  #6  
Oud 27-04-20, 15:25
tuxy tuxy is offline
• iOS 13.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Chrome OS
 
Geregistreerd: Apr 2020
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke Bekijk bericht
Ik begrijp dat jij dan waarschijnlijk een viercijferig inlogcode gebruikt en dan is dat intikken nog wel best te doen.
Wanneer je echter een veiliger en dus ingewikkelder of langer toegangscode gebruikt, (bv een combinatie van letters en cijfers), ligt juist het groot voordeel van TouchID (of FaceID) dat je niet steeds de code dient in te tikken en dat je iPhone toch optimaal beveiligd is.
En zoals je zelf aangeeft, werkt TouchID zeer goed.
Ben het eens met @Spreeuwke, dan blijft het probleem toch, zoals eerder, met zonnebril, mondmasker,... dan opteer ik ook liever TouchID, vind ik persoonlijk even makkelijk én veiliger.
Voorheen had ik een Android One smartphone met TouchID én FaceID, beiden ingeschakeld. Als ik enkel naar de klok wilde kijken op standby-scherm, werd de smartphone te pas en te onpas ontgrendeld, vond ik niet altijd even comfortabel en dan maar uitgeschakeld, maar zoals eerder vermeld blijven het persoonlijke keuzes. Ik ben zeker voor FaceID, maar als alternatief mocht Apple er wel voor kiezen om ook TouchID te voorzien, snap niet waarom ze die laatste hebben weggelaten, als de reden de grootte vh scherm is, dan konden ze perfekt TouchID achteraan op de smartphone plaatsen.
  #7  
Oud 27-04-20, 15:57
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ik zeg niet dat het één beter is of niet, maar een combinatie van de 2 was wel ideaal geweest.



Nu, als je je al niet meer veilig voelt met een 4-cijfercode, hoe doe je dat dan met je bankpasjes? Bij mij voldoet al 30 jaar een 4-cijferige code en nog nooit bij iets gekraakt geweest.



Anderzijds heb ik ook niets te verbergen waarvoor ik een enorm lange code moet hebben met cijfers en letters Achterdocht is iets vies.


En als we het dan over veiligheid gaan hebben, dan denk ik dat ze makkelijker zijn met je vinger af te snijden dan je hele hoofd

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27-04-20 om 14:59 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tuxy Bekijk bericht
Apple er wel voor kiezen om ook TouchID te voorzien, snap niet waarom ze die laatste hebben weggelaten, als de reden de grootte vh scherm is, dan konden ze perfekt TouchID achteraan op de smartphone plaatsen.

Misschien speelt kostprijs ook wel mee, en een TouchID aan de achterkant zou mss andere merken wakker maken en weer wat rechtzaken op de been brengen. Er zullen wel redenen zijn waar wij het raden naar hebben.


Maar beiden was idd wel handig geweest. Heb er eigenlijk wel nog niet bij stilgestaan of ge meerdere faceID's kunt opmaken en eentje met en eentje zonder zonnebril/mondmasker,...
  #8  
Oud 27-04-20, 16:30
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Talking

@Freeltd. Dat is correct : beter je vinger kwijt dan je hoofd !

Maar een viercijferig code op een iPhone is niet te vergelijken met een code op een bankpasje. Na drie mislukte pogingen slikt een bankautomaat je bankpasje in en kan er verder niets meer gebeuren.

Met je iPhone is dat wel even anders : voor zover je dat in je instellingen zou hebben ingegeven, zal de iPhone na 10 verkeerde pogingen volledig gewist worden. En dan maar hopen dat je een recente reservecopie hebt !
(Zou die veiligheid niet geactiveerd zijn, heeft een vinder of een dief tijd genoeg om je viercijferig code te vinden en je iPhone te kraken, zo moeilijk is dat niet).

Ik ken een paar vrienden die ook niets te verbergen hadden, en nu zeker niet meer, want ze zijn al hun gegevens kwijt !! (En dan blijkt dat er na verloop van tijd op een iPhone veel meer op staat dan men dacht !)

Men moet niet paranoia worden, maar een beetje voorzichtigheid kan toch geen kwaad
  #9  
Oud 27-04-20, 16:39
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Helemaal veilig ben je nooit, maar op mijn iphone staan nauwelijks dingen die ik zou verliezen. Alles staat ik de cloud en zodra ik hem kwijt ben, blokkeer en wis ik hem. Reservekopie is dagelijks.

Enige dat ik kan kwijt geraken zijn gegevens zijn foto’s die ik gemaakt heb tussen nu en de volgende Wi-Fi verbinding.

Als je het toestel gebruikt waarvoor het gemaakt is, kan er weinig mis gaan. Maar zie vaak mensen die op FB stoefen met de allerlaatste Samsung en een paar maanden later de vraag ‘ben mijn telefoon kwijt en en ook alle nummers. Kan iedereen zijn nummer sturen?’
Hilarisch gewoon. Pokkeduur toestel op mee te showen en geen reservekopie of cloud.
  #10  
Oud 27-04-20, 16:48
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

@ Freedlt, Ik ben het volledig met je eens!

Maar ik zou de kost niet willen geven aan al diegenen die nooit een reservecopie van hun iPhone, iPad of PC maken !

Maar zoals steeds : gezond verstand gaat voor alles !
  #11  
Oud 27-04-20, 20:47
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

@Hardfusion: je noemt de iPhone SE en de iPhone XR in één adem, dat maakt het wel lastig want dat zijn twee heel verschillende toestellen. Alleen al wat betreft de aanschafprijs. Aan mij heb je in deze niet zoveel. Ik heb de XR en dat is een alom geroemd toestel en een tijdje de beste keuze onder de iPhones genoemd om aan te schaffen. Ik ben het daar volledig mee eens. Machtig mooi toestel maar denk niet wat jij zoekt omdat ‘ie waarschijnlijk te groot en te zwaar is voor jou, als ik je goed gelezen heb.

@FreeLtd: mijn iPhone Xr heeft een prima werkende faceID, zelfs een zonnebril maakt niet uit. En ook in de schemering geen probleem. Hij unlocked vrijwel altijd. Behalve als ik iets voor mijn gezicht heb. Uiteraard. Vingers op je kin is dan geen probleem maar voor je mond wel. En dat is alleen maar logisch natuurlijk. En met een duidelijke foto van mezelf heb ik hem ook niet echt kunnen ‘foppen’. Maar voor de rest geen probleem. En het af en toe moeten unlocken met je 5 cijferige code ervaar ik niet als een probleem. Dan blijft die code ook vers in je geheugen.
  #12  
Oud 27-04-20, 21:18
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deleon Bekijk bericht
@Hardfusion: je noemt de iPhone SE en de iPhone XR in één adem, dat maakt het wel lastig want dat zijn twee heel verschillende toestellen. Alleen al wat betreft de aanschafprijs. Aan mij heb je in deze niet zoveel. Ik heb de XR en dat is een alom geroemd toestel en een tijdje de beste keuze onder de iPhones genoemd om aan te schaffen. Ik ben het daar volledig mee eens. Machtig mooi toestel maar denk niet wat jij zoekt omdat ‘ie waarschijnlijk te groot en te zwaar is voor jou, als ik je goed gelezen heb.

@FreeLtd: mijn iPhone Xr heeft een prima werkende faceID, zelfs een zonnebril maakt niet uit. En ook in de schemering geen probleem. Hij unlocked vrijwel altijd. Behalve als ik iets voor mijn gezicht heb. Uiteraard. Vingers op je kin is dan geen probleem maar voor je mond wel. En dat is alleen maar logisch natuurlijk. En met een duidelijke foto van mezelf heb ik hem ook niet echt kunnen ‘foppen’. Maar voor de rest geen probleem. En het af en toe moeten unlocken met je 5 cijferige code ervaar ik niet als een probleem. Dan blijft die code ook vers in je geheugen.
Mijn 6.7 inch vind ik niet meteen te groot voor gebruik maar eerder onhandig met momenten zoals ik vermeld heb. Dus de grote schrikt me niet zo af, de XR heeft een 6.1 inch scherm dus is al iets kleiner dan mijn huidig toestel. Alleen vrees ik dat de SE een te groot verschil qua grote zal geven, zeker als je rekening houd dat ik mijn toestel voor zo goed als alles gebruik. Enkel in nood de laptop of iPad er even bij nemen. Ik weet van de XR dat de batterij top is, ik haal nu 1.5 à 2 dagen met mijn batterij en denk dat de XR dit zal evenaren. Uit ervaring weet ik dat de meeste iPhones maar 1 dag meedraaien en je niet voldoende percentage hebt om de 2e dag door te komen. Daarom twijfel ik ook sterk... Mijn huidig toestel heeft 3 camera’s maar kunnen me zeker niet overtuigen zoals in me beginpost gezegd. Maar om dan meteen terug naar 1 camera te gaan weet ik niet of hij dan effectief beter zal zijn dan mijn huidige 3 camera’s. Al heb ik ondervonden dat me iphone 7 betere foto’s nam bij het inzoomen en in het donker dan mijn huidig toestel terwijl ik nu 2 camera’s meer heb en een veel recenter toestel.

Maar ik blijf twijfelen, zeker nu ik weet dat Apple in het najaar een 5.4 inch model zal uitbrengen, zal perfect met 1 hand te bedienen zijn denk ik en heeft zowiezo een dubbele camera, al zal de prijs me weer doen terugvallen naar een SE of XR, een XS is nog lastig te verkrijgen.

Lees hier wel uitgebreide reacties, is echt aangenaam om te lezen en dat schetst een beter beeld over een bepaald toestel.
  #13  
Oud 27-04-20, 22:01
tuxy tuxy is offline
• iOS 13.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Chrome OS
 
Geregistreerd: Apr 2020
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
Mijn 6.7 inch vind ik niet meteen te groot voor gebruik maar eerder onhandig met momenten zoals ik vermeld heb. Dus de grote schrikt me niet zo af, de XR heeft een 6.1 inch scherm dus is al iets kleiner dan mijn huidig toestel. Alleen vrees ik dat de SE een te groot verschil qua grote zal geven, zeker als je rekening houd dat ik mijn toestel voor zo goed als alles gebruik. Enkel in nood de laptop of iPad er even bij nemen. Ik weet van de XR dat de batterij top is, ik haal nu 1.5 à 2 dagen met mijn batterij en denk dat de XR dit zal evenaren. Uit ervaring weet ik dat de meeste iPhones maar 1 dag meedraaien en je niet voldoende percentage hebt om de 2e dag door te komen. Daarom twijfel ik ook sterk... Mijn huidig toestel heeft 3 camera’s maar kunnen me zeker niet overtuigen zoals in me beginpost gezegd. Maar om dan meteen terug naar 1 camera te gaan weet ik niet of hij dan effectief beter zal zijn dan mijn huidige 3 camera’s. Al heb ik ondervonden dat me iphone 7 betere foto’s nam bij het inzoomen en in het donker dan mijn huidig toestel terwijl ik nu 2 camera’s meer heb en een veel recenter toestel.

Maar ik blijf twijfelen, zeker nu ik weet dat Apple in het najaar een 5.4 inch model zal uitbrengen, zal perfect met 1 hand te bedienen zijn denk ik en heeft zowiezo een dubbele camera, al zal de prijs me weer doen terugvallen naar een SE of XR, een XS is nog lastig te verkrijgen.

Lees hier wel uitgebreide reacties, is echt aangenaam om te lezen en dat schetst een beter beeld over een bepaald toestel.
Ik snap je heel goed! De smartphones worden ons om de oren 'geslingerd' en op den duur heb je keuzestress. Heb veelal hetzelfde probleem.
Ivm camera's: ben je écht zo'n hobby-fotograaf? Of is het puur occasioneel dat je foto's neemt. Ik ben geen expert, maar voor de meeste gebruikers zal één 'goede' camera meer dan voldoende zijn. Mijn vorige smartphone had 2 camera's achteraan waarvan ééntje van 64MP, maar was niet onder de indruk vd prestaties. Goed hangt weer van persoon tot persoon af. En de fabrikanten doen er uiteraard alles aan de consument te overtuigen met prachtige vertoningen op hun website, hoe de camera, chip, ... wel zo krachtig en met een mooi effect 'ontleed' worden tijdens het scrollen. Toegegeven het werkt ook bij mij, moet me echt inhouden om niet aan de verleiding te weerstaan.
Ivm veiligheid: als je nu voorkeur hebt voor FaceID of TouchID, is ook weer een persoonlijke keuze. Hangt écht van je behoeften af wat je écht belangrijk vind en compromissen sluiten voor jezelf bij je keuze.
Ivm grootte, kom ik ook van een groter toestel en dan opeens et 'kleintje' (iPhoneSE) zien, amai zo 'cute' zou mijn dochter zeggen, maar dit vind ik net leuk. Kompleet , klein (in vergelijking met alle 'reuzen'), handzaam én snel, en toch alles aan boord wat je nodig hebt, voor mij persoonlijk de ideale combinatie!
O ja, ivm batterij, intussen heb ik mijn IphoneSE nu enkele dagen en batterij valt voor mij best mee, zeker bij 'normaal' gebruik, maar 1,5 dag zal net niet lukken!
  #14  
Oud 27-04-20, 22:54
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Ik ben niet meteen een hobby fotograaf maar neem graag foto’s zoals moment opnames, dingen die je niet elke dag ziet in je leven. Ook maak ik al eens graag een foto af op canvas met goeie kwaliteit dus mag de camera zeker een goeie kwaliteit hebben. Met mijn 7 reeks ging dit, met mij huilde A70 ook maar in beperkte grote wegens te lage kwaliteit...

Ik twijfel of de SE niet te klein ga zijn omdat ik veel opzoekwerk doe op mijn toestel en dus gemakkelijk iets wil kunnen lezen of typen. Daarom lonk ik ook voorzichtig naar de XR en de 5.4 inch release in het najaar aangezien deze net dat tikkeltje groter zijn en makkelijker om dingen te lezen en te typen. Maar hij mag niet onhandig worden want mijn 6.7 inch is zalig om te lezen en te typen maar soms onhandig als je even maar 1 hand ter beschikking hebt... 6.1 inch of 5.4 inch zal denk ik wel lukken, de 4.7 inch van de SE is wel serieus veel kleiner, misschien zelfs te klein dus daarmee is het een lastige keuze. Ik vrees dat het wachten op de 5.4 inch release zal tegenvallen wegens de hoge prijs, dan heb ik al die tijd gewacht voor niets. De XR is ook betaalbaar maar heeft maar een enkele camera, geen idee hoe de kwaliteit int donker is dan en indien je inzoomt. De 11 vind ik te duur, daarom laten we deze links liggen voorlopig of hij moest sterk dalen bij de release in het najaar van de nieuwe modellen. Richting de prijs van de XR nu, dan zou ik het misschien in overweging nemen.
  #15  
Oud 28-04-20, 01:13
tuxy tuxy is offline
• iOS 13.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Chrome OS
 
Geregistreerd: Apr 2020
Berichten: 13
Standaard

Ik vind een 'goede' camera ook wel belangrijk, maar niet van die aard, dat het zoooo perfekt hoeft te zijn. Zeker omdat ik mijn foto's bewaar in de Cloud en dus eigenlijk zelden tot nooit afdruk. Trouwens als je enkel je foto's zou bekijken op een scherm, zijn die superhoge resoluties niet altijd nodig, ttz een beeldscherm/monitor heeft een veel lagere resolutie dan een afgedrukte foto, maar dan kan ik me wel voorstellen als je eens foto wil afdrukken op doek of zo dat je nood hebt aan een goede camera, maar zelfs dan denk ik dat de huidige camera's zelfs op vrij grote canvas best acceptabele kwaliteiten kunnen leveren.

Als je van een groot toestel zal overschakelen naar de SE, zal het wel even schrikken zijn, qua grootte. Heb zelf een maand vrij groot toestel gehad (na een Nokia4.2) en vond dit ook onhandig omdat deze zo groot was, (reden dat ik deze heb verkocht), dan was ook even wennen, zelfs na amper een maand.
Toegegeven groter toestel is makkelijker om te lezen, maar daar tegenover staat dat je soms twee handen nodig hebt om te bedienen. Bij kleiner toestel is het net omgekeerd, is maar wat je belangrijker vind
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 2020 concept Nemisis2003 Chat en geruchten 21 21-02-10 15:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:13.