iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone geeft steeds weer dat de batterij leeg is (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/18956-iphone-geeft-steeds-weer-de-batterij-leeg.html)

JustinPeters 13-08-08 15:44

iPhone geeft steeds weer dat de batterij leeg is
 
Telkens als ik een een paar uurtjes met mijn iphone bezig ben geweest geeft hij het volgende beeld weer terwijl de batterij nog niet eens tot de helft leeg is:

http://support.apple.com/library/APP...6/HT1476_2.jpg

Het enige wat dan helpt is om de iPhone in de oplader te zetten. Na een paar minuten doet hij het dan weer, als ik hem dan volledig oplaad doet die t weer hooguit een halve dag tot die nog niet half leeg is en dan schiet die weer naar dat schermpje (zie hierboven)

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Ik em al opnieuw gerestored maar heeft t probleem niet verholpen...

iScorpio 13-08-08 15:48

Laat de batterij eens helemaal leeg lopen en laad hem dan volledig. Misschien dat dat helpt.

Kan je ook even je gebruikers instellingen aanpassen? Er staat nu nog dat je geen iPhone hebt.

JustinPeters 13-08-08 15:56

Toevallig net gedaan :)
Het probleem is dat die altijd helemaal leeg loopt (Tenminste ik neem aan dat die helemaal leeg is als je die melding krijgt) en daarna laad ik hem altijd op tot 100% (Hij zit standaart de hele nacht aan de PC gekoppelt)

Niemand een idee?

macfreaker 14-08-08 19:35

Waarschijnlijk heb je op de achtergrond iets draaien. Als je eens zou restoren zodat je met een lege iphone begint en zien wat de batterij dan geeft.

slodo 14-08-08 19:47

idd ik zou ook maar ff proberen om te restoren

JustinPeters 15-08-08 01:32

Dat heb ik dus al eens gedaan, en helaas geen resulataat :(
Zal het dan aan de batterij liggen? Zolang heb ik hem nog niet.
Waar kan ik hem laten vervangen en voor welke prijs?

ETphone 16-08-08 00:13

Goed punt ik heb exact hetzelfde probleem.

Sinds update naar 2.0.1 en installeren van diverse apps uit de Appstore niets dan problemen. Prutphone valt uit tijdens bellen, batterij leeg in een mum van tijd, niks dan ellende. Zit al dagen te zoeken naar oplossingen maar denk dat ik het hele zaakje opnieuw ga installeren en die vervloekte apps niet meer ga downloaden.

Sebastix 16-08-08 18:30

Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem.

Het lijkt erop dat de iPhone via m'n powerbook niet meer oplaadt, als ik de iPhone echter gewoon via netstroom aansluit laadt deze wel op.

JustinPeters 18-08-08 14:21

De mijne laad wel gewoon op maar valt ongeveer rond de 60-70% ineens uit...
Niemand met een oplossing?

Richard.v.Naam 18-08-08 15:46

Apple - Batteries - iPhone
Hier kan je wat tips lezen van Apple zelf.


Op bv wikipedia is overigens te lezen dat je een lithium-ion batterij juist NIET helemaal leeg moet laden alvorens weer op te laden. Dit is bij andere type batterijen juist wel goed, bij lithium juist niet. Een veelgemaakte fout dus,,,,

Citaat:

Unlike Ni-Cd batteries, lithium-ion batteries should be charged early and often. However, if they are not used for a long time, they should be brought to a charge level of around 40%–60%. Lithium-ion batteries should not be frequently fully discharged and recharged ("deep-cycled") like Ni-Cd batteries, but this is necessary after about every 30th recharge to recalibrate any external electronic "fuel gauge" (e. g. State Of Charge meter). This prevents the fuel gauge from showing an incorrect battery charge.[18]

JustinPeters 18-08-08 16:46

Dat is juist het probleem, ik laad em ook niet helemaal leeg, hij valt gewoon uit als de batterij indicator nog op groen staat (ongeveer bij 60%) waardoor mijn batterijduur dus ook met 60% minder is, en als ik em dan aan probeer te zetten krijg ik die melding hierboven.

Jeroenz 17-12-09 16:43

Sorry dat ik oude koeien uit de sloot haal maar ik zit zelf ook met dit probleem en kan nergens een oplossing vinden.
Heeft een van jullie dit probleem op kunnen lossen ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:44.