//

iOS14 problemen met gesproken navigatie in de auto

iOS14 problemen met gesproken navigatie in de auto discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds de update naar iOS14 (ik heb nu 14.0.1) problemen met mijn navigatie. Ik gebruik Google Maps (maar ook Apple Maps heeft het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-10-20, 13:42
rgestel rgestel is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2015
Berichten: 3
Question iOS14 problemen met gesproken navigatie in de auto

Ik heb sinds de update naar iOS14 (ik heb nu 14.0.1) problemen met mijn navigatie. Ik gebruik Google Maps (maar ook Apple Maps heeft het probleem). Het probleem is dat de eerste ca. 0.5 tot 1 seconde van de navigatie instructies niet meer worden afgespeeld via mijn Auto Bluetooth verbinding als ik de autoradio aan heb staan. De iPhone onderbreekt de radio en speelt via A2DP (telefoon spraak Bluetooth). Echter sinds iOS14 wordt hier de eerste 1 seconden niet afgespeeld. Dus ipv “over honderd meter linksaf slaan” hoor ik “...erd meter linksaf slaan”. Heel vervelend.

Als ik radio of Spotify luister via (bluetooth van) de iPhone werkt het wel gewoon.

Heeft iemand dit probleem ook of heeft iemand hiervoor een oplossing?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-10-20, 08:58
edc edc is offline
• iOS 13.5.1
• iPadOS 13.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Locatie: Koksijde
Berichten: 48
Standaard

Waze via carplay geeft hetzelfde probleem. De radio wordt onderbroken en er wordt geprobeerd muziek van de iphone af te spelen. Via het carplay menu kan ik echter terugkeren naar Synch3(Ford) en daar de radio opnieuw activeren. Wat ik ook ondervond (maar dit kan aan Waze liggen), dat de Waze mij eerdere afritten wil doen afslaan, dan de juiste afrit. Dit is heel verwarrend en had ik vroeger niet. Dit maakt Waze dus onbetrouwbaar voor mij als ik mij op onbekend terrein bevind.
Reageren

Labels
google maps, ios14, navigatie, probleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: Apple Maps; hoe wijzig ik de gesproken navigatie taal?? Prodigy1982 iPhone Navigatie 1 22-03-18 11:53
IOS 6 Navigatie gesproken tekst mist de 'G' CeMe iPhone Navigatie 0 20-09-12 23:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:32.