iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Toetsenbord azerty en T9 nederlands, kan dat ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/19160-toetsenbord-azerty-t9-nederlands.html)

Eos400D 16-08-08 09:37

Toetsenbord azerty en T9 nederlands, kan dat ?
 
Heb als toetsenbord frans gekozen om azerty te hebben, maar dan staat de T9 bij sms ook in het frans, kan dat niet naar nederlands gezet worden, ik zie niet waar?

slodo 16-08-08 09:38

misschien als je frans en nederlands aan zet bij je toetsenborden??

Eos400D 16-08-08 09:49

Die heb ik idnerdaad aanstaan, maar ik krijg zelfs engelse sugegsties, maar geen nederlands.

Denis 13-11-08 10:19

http://www.ifoneguide.nl/?p=48#more-48

Hier zou de oplossing zijn gevonden?? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ben dit wel van plan.

Bomans 13-11-08 10:26

Maar dan heb je nog steeds espace en entrée, wat toch niet mooi staat op een nl azerty klavier.

Probeer deze methode eens. Ik heb het ook gedaan en het werkt perfect. Ook heb ik spatie (ipv espace) en return (ipv entrée) staan.

Eos400D 13-11-08 18:45

kan dat ook voor een niet unlockte dus zonder Cydia etc ?

Bomans 13-11-08 18:57

Voor mijn vorige reply heb je geen cydia nodig.
Probeer eens met diskaid in je iphone te komen. dat werkt op een originele iphone.

Eos400D 13-11-08 19:29

Je link krijg ik niet open, iets met niveaus e.d. ben anders wel ingelogd...kan je verklarender schrijven?

Bomans 13-11-08 19:31

Dit staat er:

Wat moet je doen:
(Neem altijd backups van de bestanden die je gaat overschrijven!)

  1. Ssh naar je iphone met bv winscp (Ga dit niet uitleggen, denk dat er wel genoeg threads bestaan voor dit)
  2. Ga naar /System/Library/Frameworks/UIKit.framework vind de file Keyboard-nl.plist en noem dit Keyboard-fr.plist (bestaande overschrijven)
  3. Nu ga je in de map Dutch.lproj en kopieer je de files naar de map French.lproj (ook overschrijven)
  4. Nu ga je naar /System/Library/TextInput/TextInput_nl.bundle en kopier je Unigrams-nl_NL.dat en Unigrams-nl_NL.idx hernoem ze naar Unigrams-fr_FR.dat en Unigrams-fr_FR.idx. Kopieer deze dan naar TextInput_fr.bundle ( weer overschrijven)
Nu kan je in je instelligen > Algemeen > Toetsenbord > Internationale versies > hier zet je het toetsenbord Frans op.

Als je alles goed gevolgd hebt moet je nu azerty toetsenbord met nederlandse correctie hebben.

Eos400D 13-11-08 19:35

Bedankt Bomans, zeker te overwegen dus. Uit voorzichtigheid ga ik nog even 2.2 afwachten (nieet voor de mogelijke mirakels, maar omdat ze blijkbaar de mogelijkheid tot uitzetten gaan ieden).

Bomans 13-11-08 19:40

Duurt maar een paar minuten, dus inderdaad zeker te overwegen.
Je ziet maar wat je ermee doet.

Succes

jpke 06-12-08 16:10

Azerty toetsenbord
 
Hej, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om mijn qwerty toetsenbord te veranderen in een azerty want 'k vind het behoorlijk vervelend.
bedankt.:)

King1987 06-12-08 16:21

\\Discussie samengevoegd

cedricgl 14-12-08 17:33

hoe toetsenbord in azerty zetten?
 
hallo
ik heb een nieuw eiphone 3G aangekocht
momenteel staat er 2.1 maar ik ga update naar 2.2
hoe moet je het toetsenbord in azerty zetten?
en hoe kan je een mp3 als ringtone zetten?
mijn iphone is niet gejailbreakt

King1987 14-12-08 17:43

Graag de zoekfunctie gebruiken, heb hem nu hierbij gezet, de andere vragen kan je gewoon opzoeken. Je hebt wel een jailbreak nodig ;) (voor je toetsenbord)

Weytie 22-03-09 15:39

Ik heb de werkwijze gevolgd zoals hierboven beschreven, maar wanneer ik Keyboard-nl.plist wil hernoemen naar Keyboard-fr.plist dan geeft hij een error.

Dit is wat hij geeft :
General failure (server should provide error description).
Error code: 4
Error message from server: Failure
Request code: 18

Iemand een idee waaraan dit ligt?

Fab1Man 25-03-09 01:36

Installeer iAzerty van de iFoneguide Cydia source. Krijg je meteen een stek extra toetsenborden, en het is volledig naadloos geïntegreerd. Wisselen via wereldbolletje.

Binnenkort komt een update voor de "space" en "return".


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:34.