iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   LET OP! Relatie slechte ontvangst en vasthouden van Iphone 3G (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/19282-let-op-relatie-slechte-ontvangst-vasthouden-iphone-3g.html)

hadimassa 17-08-08 19:03

LET OP! Relatie slechte ontvangst en vasthouden van Iphone 3G
 
Zoals ik al in andere draadjes heb gemeld heb ik last van een zeer slechte ontvangst (zowel 3G als normaal GSM) waarbij een kruistest met m'n simkaart in m'n vorige Nokia uitwees dat er in ieder geval iets niet in orde is met de Iphone. Omdat ik de indruk heb dat het ook (!) met het bereik van Tmobile te maken heeft heb ik de Iphone ter reparatie teruggestuurd. De Iphone heb ik inmiddels weer terug met de mededeling dat het apparaat 100% in orde is. Omdat het nu dus alleen om het bereik en het net van Tmobile zou gaan heb ik daarop Tmobile verzocht om in mijn dosier te vermelden dat ik me het recht voorbehoud om mijn abonnement ook in een later stadium te ontbinden. Hiervan heeft men (met akkoord) een aantekening gemaakt . Men claimt nl dat het vnl. aan de Iphone ligt en dat er binnen een maand een softwarematige oplossing zal worden aangeboden. Intussen doe ik m'n best om , zo goed en zo kwaad als het gaat, met de Iphone te werken. Nu blijkt er opeens, tot mijn stomme verbazing, dat er TOCH een aantoonbare relatie is met de slechte ontvangst en de Iphone zelf.
Als ik de Iphone ontgrendel en ik in het startscherm naar het bekende trappetje linksboven kijk dan zie ik de ontvangst vrijwel onmiddelijk teruglopen ( drie, vier treedjes terug naar een of zelfs nul!) ALS IK DE IPHONE IN M'N HANDPALM LAAT ZAKKEN en de telefoon dus als het ware omklem met vier vingers en m'n duim aan beide kanten..... Als ik DAARNA vervolgens DE IPHONE TUSSEN DUIM EN WIJSVINGER PAK en het apparaat dus zo min mogelijk aanraak (minder contact dus!) dan LOOPT DE ZICHTBARE ONTVANGST ONMIDDELIJK WEER OP........(!!!) Ik heb dit vandaag op verschillende momenten en op verschillende plekken opnieuw uitgevoerd en telkens opnieuw kan ik dit nu constateren.......

Ik denk dat ik nu weer contact moet opnemen met Tmobile (liefst zelfs met de reparatie afdeling alwaar men zegt dat het toestel 100% functioneert) maar ik ben inmiddels ook wel benieuwd of ANDEREN dit kunnen bevestigen of dat hiervan op andere fora ook melding is gemaakt. Misschien toch rechtstreeks met Apple in de weer?

Silver 17-08-08 19:51

Bij mij:

In de woonkamer bij het raam:
Tussen '2 vingers > 4 of 5 trapjes.
In de handpalm > 2 of 3 trapjes.

In de slaapkamer;
Tussen '2 vingers' > 3 trapjes.
In de handpalm > 3 trapjes.
Los op tafel > 3 trapjes.

iBen 18-08-08 00:56

Bij mij geen enkel verschil, blijft binneshuis op 3 streepjes ongeacht de manier van vasthouden.
ook nog getest met en zonder case, maar hij blijft constant op 3 streepjes.

Abu 18-08-08 01:42

Als ik 'm tussen twee vingers vast houd 5 streepjes, in m'n handen 3 streepjes

Wim_ 18-08-08 10:44

Bij mij geen enke verschil ...

marin277 25-08-08 14:17

Doe eens een zachte reset, ik heb na de eerste opstakels nu continu 4 streepjes met vollop 3G, met een speedtest tussen de 400/500 Kb/second, daar kan ik mij best mee redden, als over een maand de nieuwe update komt moet het optimaal zijn.

Mazinho 25-08-08 14:33

Tussen 2 vingers 2 streepjes
Vol in de handpalm 4 streepjes....

Destiny 25-08-08 19:51

LOL. Als ik 3G uitzet krijg ik VOL bereik. Zet ik 3G aan dan krijg ik 1 streepje

King1987 25-08-08 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 177597)
LOL. Als ik 3G uitzet krijg ik VOL bereik. Zet ik 3G aan dan krijg ik 1 streepje

tiswat je lol noemt, kan je beter een 1e gen hebben, dan zou je altijd vol bereik hebbe:confused:

frida 25-08-08 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 177597)
LOL. Als ik 3G uitzet krijg ik VOL bereik. Zet ik 3G aan dan krijg ik 1 streepje

He dat ken ik, tot nu dan ook niet echt 3g aangehad. vandaag voor t eerst om te testen of ik wel verschil zie. zonder 3g gaat het sneller ;)

iBen 25-08-08 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 177597)
LOL. Als ik 3G uitzet krijg ik VOL bereik. Zet ik 3G aan dan krijg ik 1 streepje

Inderdaad bij mij ook .....met uitgeschakelde 3G maximaal bereik.

giel04 27-08-08 13:41

ik heb ook dat ik met 3g uit geschakeld vol berijk heb. Dat is wel echt heel erg duf. Hopelijk is er met de nieuwe software, na 2.0.2 wat op gevonden

iPiggel 27-09-09 02:55

ik heb het probleem tussen 2g en 3g ook. waar ik woon is niet overal 3g. ik heb nu begrepen dat de schakeling tussen 2g en 3g in de iphone niet goed werkt. hij blijft te lang op 3g staan, als hij slechte ontvangst daarvan heeft en dus eigenlijk vanzelf moet overschakelen naar 2g.
Weet iemand of dit een software probleem is? dan zou er toch ook een oplossing voor bedacht moeten zijn?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:48.