iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen PDP identiteit (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/19290-geen-pdp-identiteit.html)

VeniVidiVici-NL- 17-08-08 18:57

Geen PDP identiteit
 
Hoi allemaal,

Ik heb sinds vandaag een iphone 3g, met bijbehorend t-mobile abonnement. Alleen mijn internet werkt niet. Als ik het opstart krijg ik de melding:

Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: PDP-identiteit niet geaccepteerd.

Iemand enig idee wat het is, want ik vind het behoorlijk irritant.

Mvg
Daan

macfreaker 18-08-08 00:50

// verplaatst naar Telecom T-mobile

Teun 09-12-08 18:39

PDP identiteit niet geaccepteerd?
 
Hoi,

Sinds vandaag krijg ik opeens de melding: "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: PDP-identiteit niet geaccepteerd" te zien, als ik via Safari (met 3g) probeer te internetten. Ik heb wel gewoon bereik, genoeg streepjes waar ik normaal wel bereik heb.

Geen jailbreak, firmware 2.2, geen nieuwe apps geinstalleerd sinds gisteren.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

pposthoorn 09-12-08 20:14

reboot je telefoon anders even. Druk de home en sleep knop in totdat je iphone reboot. Er wordt niks gewist alleen wil het nogal is probleempje verhelpen bij mij.

Teun 09-12-08 20:52

Geprobeerd, niet geholpen. Wi-Fi doet het overigens wel gewoon.

rpgorter 10-12-08 00:14

Heb van hetzelfde last. Gisteravond werkte Internet-access (via T-Mobile, 3G) nog prima, maar sinds vandaag 9 december opeens niet meer...
Een reboot helpt niet, een reset van de network settings ook niet. SIM-kaart er in en uit halen helpt ook niet.

De foutmelding: "Could not activate cellular data network: PDP authentication failure".

Jorano 10-12-08 09:54

Ik heb sinds gister ook last hiervan, ook gereboot maar het hielp niets hoe kan dit worden opgelost?

keke 10-12-08 15:45

het is ook elders te lezen dat apple, met de laatste firmware2.2, iphones, die niet op de door apple gewenste wijze zijn aangeschaft, niet-meer-bruikbaar dan wel onbruikbaar probeert te maken. nogmaals, denk na voor u de update2.2 installeert!

Jorano 10-12-08 16:01

Ja, maar ik heb mijn iphone al geupdate naar 2.2 sinds het kon, het kan toch niet ineens na een aantal weken fout gaat zonder er iets aan te doen?

Teun 10-12-08 16:53

Mijn iPhone heb ik gewoon hier in Nederland bij T-Mobile aangeschaft, dat zou het dus ook niet kunnen zijn.

libia 10-12-08 17:18

als hij het nog niet doet, kun je beter maar t-mobile bellen denk ik.. bij mij werkt het overigens nog wel gewoon ;)

alger 10-12-08 17:58

PDP -identiteit niet geaccepteerd
 
1 Bijlage(n)
Beste mensen,

mijn iPhone geeft de volgende melding als ik safari opstart:
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk:
PDP -identiteit niet geaccepteerd. :confused:

Iemand enig idee wat dit betekend ?

Via 3G of GPRS kom ik niet meer op het net.

Dank Erich...

King1987 10-12-08 18:02

Diverse topic's samengevoegd

leyenaar 10-12-08 18:35

mijn iphone is voorzien van een jailbreak en fw 2.2. kon niet meer van 3G gebruik maken (pdp-probleem). oplossing via cydia apn-applicatie installeren (APN = internet; gebruikersnaam = wachtwoord = tmobile; instellingen-algemeen-netwerk-mobiel datanetwerk). worked for me!

Teun 11-12-08 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leyenaar (Bericht 229516)
mijn iphone is voorzien van een jailbreak en fw 2.2. kon niet meer van 3G gebruik maken (pdp-probleem). oplossing via cydia apn-applicatie installeren (APN = internet; gebruikersnaam = wachtwoord = tmobile; instellingen-algemeen-netwerk-mobiel datanetwerk). worked for me!

Ik heb geen zin om een jailbreak uit te voeren, ik hou 'm liever helemaal clean. Van de week maar eens langs gaan bij een T-mobile winkel dan, eens kijken of ze daar iets meer weten..

leyenaar 11-12-08 14:28

heb via google nog geen downloadbare apn-changer gevonden. voorlopig lees ik dat alleen cydia een te downloaden apn-applicatie heeft.

leyenaar 11-12-08 14:30

oja, gisteren had ik contact met t-mobile: ze wisten van niets (onbekend probleem). binnen 2 weken zou ik worden teruggebeld.

leyenaar 11-12-08 15:16

ben zojuist door t-mobile terugebeld. alles zou nu weer in orde moeten zijn. gisteren werd er aan het netwerk geknutseld. kon natuurlijk niet zeggen van die jailbreak, heeft iemand anders al getest of de 3G weer gebruikt kan worden?

Jorano 11-12-08 17:09

bij mij doet hij het nog niet, PDP-identiteit wordt nogsteeds niet geaccepteerd :s en nu?:P

Teun 11-12-08 23:07

Bij mij werkt het ook nog niet.. Dacht net even dat het werkte, maar ik zat op Wi-Fi..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:14.