iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   mp3-bestanden van Win10 naar iPhone en iPad, hoe doe ik dat? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/192920-mp3-bestanden-win10-naar-iphone-ipad-doe.html)

Peter ON5US 06-07-21 09:48

mp3-bestanden van Win10 naar iPhone en iPad, hoe doe ik dat?
 
Hallo,


een vriend van mij heeft een laptop met Win10 waarop mp3-bestanden staan (geript van eigen cd's).

Hij wil die op zijn iPhone en iPad krijgen maar ik weet niet zo goed hoe ik dat geklaard krijg.


Moet ik iTunes op die Windows-pc installeren? Zoja, wat moet ik vervolgens doen?
Of moet het op een andere manier?

Voor die iPhone en iPad gaat het om hetzelfde Apple-account.


Mvg, Peter.

Freeltd 06-07-21 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter ON5US (Bericht 1058859)
Hallo,


een vriend van mij heeft een laptop met Win10 waarop mp3-bestanden staan (geript van eigen cd's).

Hij wil die op zijn iPhone en iPad krijgen maar ik weet niet zo goed hoe ik dat geklaard krijg.


Moet ik iTunes op die Windows-pc installeren? Zoja, wat moet ik vervolgens doen?
Of moet het op een andere manier?

Voor die iPhone en iPad gaat het om hetzelfde Apple-account.


Mvg, Peter.


Ik heb dat een paar jaar geleden gedaan via iTunes. Kunt dan links boven ergens klikken op importeren naar bibliotheek en dan de files aanduiden. Dan maakt hij een bibliotheek aan in Itunes van daaruit uploaden.

trimix 06-07-21 19:29

itunes is daar voor een redelijk omslachtig programma want apple wil natuurlijk liever dat je muziek koopt ....

gebruik 3 u tools is veel makkelijker in gebruik en kunt er playlists en alles mee aanmaken 3 u tools is gratis software kunt daar ook heel eenvoudig slepen en kopieren gebruiken in verkenner stijl

Blazez 14-07-21 14:30

Als je de mp3's al netjes in folders hebt staan is itunes prima te gebruiken hiervoor. Zo al jaren gedaan.

Je moet je alleen even richten op de juiste metadata. zorg datje vooraf de metadata van de mp3's in orde hebt (tip, MP3Tag. gratis software hiervoor.

Als je de metadata weggeschreven hebt, importeer je de mp3's in itunes en gaan.

En ja, dat vergt even wat gewenning (zoals alle software) en het gaat wel eens fout. Maar als je het een beetje door hebt is het prima te doen.

mocht je overigens de cd's zo nog hebben liggen, dan kan je ook itunes starten, en de cd in de computer doen (indien mogelijk uiteraard). Itunes herkent een audio cd en zal vragen om hem te importeren.

trimix 23-07-21 07:59

Maar je zult die cd moeten rippen en daarna in je itunes moeten importeren
Anders is itunes die muziek kwijt als de cd niet meer in je pc zit
Alle muziek zal op je harde schijf moeten blijven staan

Blazez 23-07-21 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1058993)
Maar je zult die cd moeten rippen en daarna in je itunes moeten importeren
Anders is itunes die muziek kwijt als de cd niet meer in je pc zit
Alle muziek zal op je harde schijf moeten blijven staan

Als je de cd er in doet, en iTunes ziet de cd en vraagt om hem te importeren, dan wordt de cd door iTunes geript en op de computer gezet.
Als hij klaar is kan je de cd uit de computer halen (en de bestanden naar je toestel laten zetten)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:31.