iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone3G - Camera maakt corrupte afbeeldingen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/19351-iphone3g-camera-maakt-corrupte-afbeeldingen.html)

MeneerDuck 18-08-08 14:03

iPhone3G - Camera maakt corrupte afbeeldingen
 
2 Bijlage(n)
Ik heb sinds maandag 4 augustus de iPhone 3G, gekocht bij de BelCompany in Kampen.

Ik merkte al de eerste week dat de camera het niet altijd goed deed. Namelijk:
- Regelmatig de melding: "Not enough room to take additional Pictures. Please delete some existing photos." terwijl er genoeg ruimte vrij is.
- Af en toe corrupte foto's (zie bijlagen)
- Soms geeft de camera zwart beeld

Ik heb gedaan:
- iPhone gerestored.
- Foto's verwijderd.
Maar de fouten blijven soms terug komen.

Een reparatie zou zeker 10 dagen in beslag nemen. Asociaal gewoon. Na twee jaar is het in ieder geval zeker dat T-Mobile exit gaat.

Weet iemand hoe dit opgelost kan worden? Softwarematig? Of hoe kan ik er voor zorgen dat ik de iPhone kan omruilen?
Ik heb overigens een verzekering, maar die zuigt. Ik kan dan een vervangend toestel krijgen, maar dat is geen iPhone.

MeneerDuck 18-08-08 14:05

O ja. De iPhone is niet gehackt en draait 2.0.1. Allemaal officieel spul dus.

Doblie 18-08-08 14:20

Is je iPhone gevallen? Dan zou het kunnen dat de lens kapot is.

MeneerDuck 18-08-08 14:22

Nop, niet gevallen. Meestal maakt hij overigens wel goede foto's, maar zoals je ziet soms ook gewoon totaal niet.

Doblie 18-08-08 14:24

Of de sensor in de camera is lui, daar valt niets aan te doen, je hebt je garantie nog, dus ik zou ernaar laten kijken.

slodo 18-08-08 14:25

ik las ooit dat als je de iphone iets jes bewoog dat je dan hele rare foto's kon krijgen of zo iets. zoek maar ff op de home page

MeneerDuck 18-08-08 14:32

Hehe dat klopt inderdaad, dan worden foto's vervormd zodat het bijvoorbeeld net lijkt of iemand een heel dik hoofd heeft. Dat is wel een ander probleem, hiervan heeft iedere iPhone "last".

Richard.v.Naam 18-08-08 15:38

Hey! Dit had ik ook!

Op vakantie een foto waarin de wolken in de lucht een paar keer herhaald werden. Jammer genoeg heb ik de foto verwijderd anders kon ik het laten zien.

Het lijkt mij niet een hardwarematig probleem. Lijkt er meer op dat er hier en daar wat mis gaat met de convert naar JPEG. Gewoon een bug dus.

(Overigens mijn Iphone3g is ook nog altijd origineel en niet gevallen)

Doblie 18-08-08 15:46

Richard.v.Naam:

Stel even via Gebruikersinstellingen in dat je een iPhone 3G bezit, en met welke firmware.

Groeten,
Doblie.

MeneerDuck 22-08-08 13:42

Jemig man, ik heb gisteren m'n hele iphone lopen te restoren zonder m'n backup teruggehaald te hebben, doet'ie weer het zelfde. Corrupte beelden en nu gewoon een zwart scherm.

Het lijkt wel een alpha versie, de iphone "3G".

Bomans 22-08-08 15:32

Probeer eens de nieuwe firmware 2.0.2 op je 3G te zetten via iTunes.

MeneerDuck 22-08-08 15:37

Done that. Geen enkel effect heeft dat.

Bomans 22-08-08 15:38

Dan zou ik het toch overwegen om hem terug te sturen.
Je iPhoen vertoont een mankement en dat is niet de bedoeling!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:19.