//

Apple pay, Face id and assertive touch

Apple pay, Face id and assertive touch discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vanaf de introductie van Apple Pay in Nederland was ik een grote fan om draadloos met de telefoon te betalen. Ik gebruikte daarvoor een iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-02-22, 14:39
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard Apple pay, Face id and assertive touch

Vanaf de introductie van Apple Pay in Nederland was ik een grote fan om draadloos met de telefoon te betalen. Ik gebruikte daarvoor een iPhone SE (2016).

Nu heb ik een iPhone 12mini met Face ID en het lukt met niet om daarmee te betalen via Apple Pay.
Het kan niet anders dan dat ik iets fout doe. Maar wat?

Basis:
In de Wallet zitten drie betaalkaarten; eentje daarvan is mijn voorkeurskaart.

Ik heb deze informatie gelezen:
Betalen met je standaardkaart op een iPhone met Face ID
1. Druk tweemaal op de zijknop.
2. Wacht tot je standaardkaart verschijnt en kijk naar de iPhone om te authenticeren met Face ID of voer je toegangscode in.
3. Houd de bovenkant van de iPhone op een paar centimeter van de contactloze kaartlezer totdat je het woord "Gereed" en een vinkje op het scherm ziet.

Ik kom bij een kassa en wil betalen met Apple Pay.
Ik druk tweemal op de zijknop. Apple Wallet met mijn voorkeurskaart verschijnt. Ik kijk naar het scherm. Er verandert niets. Ik hou het scherm dicht bij de betalingsontvanger. Er verandert niets. Ik tik op het scherm. Niets. ... De betalingspoging wordt afgebroken.

Variant:
Ik heb assertive touch geïnstalleerd. (Dacht dat me dat misschien zou helpen.)
Wederom: Apple Wallt met mijn voorkeurskaart verschijnt. Op het scherm staat ook: bevestig met assertive touch.
Ik tik op het scherm: er gebeurt niets ....
De betalingspoging wordt afgebroken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-02-22, 16:02
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Je schrijft "Ik kijk naar het scherm. Er verandert niets". Maar als ik op m'n telefoon 2x de zijknop druk en applepay/wallet verschijnt, staat er eerst het FaceID logo om te authenticeren.

Als ik dan de telefoon voor mn gezicht hou, dan registreert faceID en komt er te staan "Houd bij de lezer" met een blauw rondje en een bewegende telefoon (plaatje) daar in.

pas dan ga je met de telefoon naar de betaalautomaat.
  #3  
Oud 09-02-22, 19:03
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Terwijl ik contact had met Apple Support kreeg ik jouw reactie binnen.
Bij mijn bleek het voornaamste euvel bij de toegankelijkheidsonstellingen te ligge.
Het bleek ook nog voor AS een heel karwei om dat goed te krijgen. Uiteindelijk gelukt.
Waarschijnlijk volgt morgen nieuwe betalingspoging met Apple Pay en Face id.

Dank voor je reactie.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:24.