iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Calender en Wekker Corrupt!! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/19438-calender-wekker-corrupt.html)

ServicePack 19-08-08 09:11

Calender en Wekker Corrupt!!
 
Sinds ik terug ben uit Cuba is mijn iPhone calender en wekker corrupt geraakt op de een of andere manier.

De Calender:

De datum staat goed (via instellingen, algemeen, datum en tijd en Landinstellingen) alleen als ik in de calender ga en een meeting schedule slaat hij hem op op vrijdag terwijl ik duidelijk voor donderdag kies.
Als ik via: via instellingen, algemeen, datum en tijd, "stel datum en tijd in" de datum wil aanpassen staat 18 juli 2007 in de "blauwe balk" ipv de 19 augustus die er onderstaat. Pas ik dit aan, klopt de datum van de hele iPhone niet meer (Lockscherm en datum aanduiding op mijn springboardcalender)

De wekker:

Als ik mijn wekker zet om 06:30 en bewaar, staat er in het "hoofdscherm" (van de wekker) 20:15 en de wekker zal dus afgaan om 20:15 ipv de ingestelde 06:30.

Ik word hier knettergek van en hoop dat er hier een oplossing voor is.

Ik heb mijn iPhone instellingen al een keer helemaal gewist en via iTunes weer terug gezet (automatisch). Maar helaas!!

truckdiver 19-08-08 09:40

je kan eerst eens een gewone restore uitvoeren.(beide knoppen samen indrukken tot je zwart scherm hebt.nadien gewoon opzetten met je powerknop)
anders eens opnieuw gaan updtaen naar 2,01?
dan is je iphone weer helemaal herstelt.

ServicePack 19-08-08 09:43

Thanks voor je reactie!

Ik heb net een herstel gedaan via iTunes. In de iPhone blijft nu staan en vraagt om iTunes. iTunes geopend en daar moet ik weer een herstel uitvoeren. Ik denk dat er nu 2.0.2 opstaat. Hoe moet ik de iPhone nu weer unlocken, jail etc...

Ben bang dat ik hem gesloopt heb :(

truckdiver 19-08-08 09:54

gesloopt ge je hem zeker niet gedaan hebben. nu terug naar 1.1.4 zetten en nadien kan je de custom firmware van Michael erop zetten. https://forum.iculture.nl/f14/i...ameltopic.html
je mag NOOIT de orginele firmware van itunes erop zetten,dan is hij weer geblokkeert en kan je niet bellen

ServicePack 19-08-08 10:03

Oke ga ik dat proberen! Alvast super bedankt en ik hoop echt dat ik hem weer aan de praat krijg!

Ik kom er op terug!!

cypher21 19-08-08 10:13

Niet dat ik truckdriver graag tegenpraat ;), maar je kunt ook rechtstreeks (dus niet eerst naar 1.1.4) de custom firmware van Michael erop zetten.

Je moet je iTunes pwnen (zie winpwn topic), vervolgens zet je de iPhone in DFU en restore je met de custom van Michael.

Dit bespaard je een hoop moeite en ellende

ServicePack 19-08-08 10:17

winpwn geeft aan dat iTunes gepwned is maar als ik deze opstart kan hij niets doen omdat hij dan de melding geeft: SIM wordt niet ondersteund...

truckdiver 19-08-08 10:18

is dit wat je bedoeld cypher?
lees hier mijn vraag over het zetten van een custom firmware na update.
7de post op de pagina

ServicePack 19-08-08 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 172162)
Niet dat ik truckdriver graag tegenpraat ;), maar je kunt ook rechtstreeks (dus niet eerst naar 1.1.4) de custom firmware van Michael erop zetten.

Je moet je iTunes pwnen (zie winpwn topic), vervolgens zet je de iPhone in DFU en restore je met de custom van Michael.

Dit bespaard je een hoop moeite en ellende

Ben nu de custom van Michael aan het restore ( Na DFU mode aan te zetten kan ik voor Herstel kiezen)...

En nu maar hopen... :(

cypher21 19-08-08 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 172166)
is dit wat je bedoeld cypher?
lees hier mijn vraag over het zetten van een custom firmware na update.
7de post op de pagina

Ja,

Dat werkt nu wel prima (na het verschijnen van WinPWN) Je moet namelijk wel je iTunes pwnen, anders krijg je een 16xx melding.
Je hoeft (gelukkig) dus niet meer eerst terug naar 1.1.4.

ServicePack 19-08-08 10:36

YESSSSSSSSSS!!!

Back in businesss!!

Super bedankt mannen, alleen heb ik nu geen SIMport en NL talig Bosspref etc...

truckdiver 19-08-08 10:38

okidoki
heb je nu alleen maar de custom van Michael erop moeten zetten?
of toch eerst nr 1.1.4 moeten gaan?(zoals het in begin moest)
weet ik weer wat meer als er met dezelfde problemen zijn in windowsland

cypher21 19-08-08 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ServicePack (Bericht 172177)
YESSSSSSSSSS!!!

Back in businesss!!

Super bedankt mannen, alleen heb ik nu geen SIMport en NL talig..

SIMport is niet nodig aangezien firmware 2 dit zelf kan, en firmware 2 heeft de officiele Nederlandse taal, dus dat hoef je er ook niet op te zetten ;)

ServicePack 19-08-08 10:48

@truckdriver: Meteen de custom erop gezet! Nu dus 2.0.1

@Cypher21: Maar mijn contacten zijn leeg NL doet het..

cypher21 19-08-08 10:51

instellingen > Mail, contacten, agenda > Importeer Simcontacten

Daarna staan ze allemaal op je telefoon :)

edit: je kunt ook een backup in iTunes terug zetten, dan heb je alle contacten/instellingen/smsjes ook weer terug

truckdiver 19-08-08 10:53

ga in je instellingen in je iphone
dan naar mail,contacten,agenda
scrol naar beneden en daar kan je je simcontacten importeren

dju,sypher is me voor :p

ServicePack 19-08-08 11:02

Hahah ook dat werkt weer! Super, nu nog even mijn mail instellen en edge uitzetten (dmv Bossprefs).

:)

ServicePack 19-08-08 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 172182)
instellingen > Mail, contacten, agenda > Importeer Simcontacten

Daarna staan ze allemaal op je telefoon :)

edit: je kunt ook een backup in iTunes terug zetten, dan heb je alle contacten/instellingen/smsjes ook weer terug

Via Importeren?? Neem hij dan niet weer de corrupte agenda over??

cypher21 19-08-08 11:09

Ow, dat zou idd kunnen, daar heb ik niet aan gedacht.

Dan kun je beter de iphone als nieuw aanmelden en alles laten synchroniseren!

truckdiver 19-08-08 11:17

dan kan je ook ineens je avator aanpassan van 1.1.4 naar 2.0.1 :cool:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:49.