//

kwaliteit youtube slecht

kwaliteit youtube slecht discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Is het jullie ook opgevallen dat de kwaliteit van de youtube filmpjes op de iphone erg slecht is invergelijking met op de pc? Erg blurish.......



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-08-08, 23:06
Swiftly Swiftly is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 72
Thumbs down kwaliteit youtube slecht

Is het jullie ook opgevallen dat de kwaliteit van de youtube filmpjes op de iphone erg slecht is invergelijking met op de pc?

Erg blurish....

__________________
iFuEUck = Apple laat europeanen 1€ voor 1$ betalen, terwijl de euro inmiddels $1,50 waard is.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-08-08, 23:19
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Mij is dat totaal niet opgevallen eerlijk gezegd! Hoe bekijk jij je filmpjes meestal? 3G of router/hotspot?
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #3  
Oud 19-08-08, 23:33
Silver Silver is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 94
Standaard

Gisteren voor het eerst gekeken (3G) en inderdaad erg slechte kwaliteit.
  #4  
Oud 20-08-08, 08:02
oldsmelly oldsmelly is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 2
Standaard

Klopt.. via 3G wordt de kwaliteit erg geknepen om bandbreedte te sparen.. beetje BS argument want een 3G verbinding is volgens mij snel zat om de normale kwaliteit te kunnen showen. Via Wi-Fi heb je wel de normale kwaliteit..
  #5  
Oud 20-08-08, 11:51
junero junero is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 184
Standaard

met mxtube app kun je ook laten streamen met hoogste kwaliteit, maar ik vind het wel overdreven dat jullie het niet mooie vinden het is tenslotte geen computer ofzo
  #6  
Oud 20-08-08, 12:22
Silver Silver is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 94
Standaard

Nu ook eens Wi-Fi "ingesteld" Thnx. En inderdaad... De kwaliteit via Wi-Fi is beter.

@junero
Was voor mij de eerste keer dat ik YouTube-filmpjes heb gekeken via een 'mobieltje'. Had helemaal geen idee wat ik mocht verwachten...
  #7  
Oud 21-08-08, 21:29
Swiftly Swiftly is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 72
Standaard

2mbps zou voldoende moeten zijn voor hoge kwaliteit (of in iedergeval zelfde kwaliteit als pc).
Krijg het gevoel genaait te worden....
En het is aan niemand anders dan mij om te bepalen of ik langer wil wachten of een lagere kwaliteit wil hebben.

@junero
En,..ja ik wil de zelfde kwaliteit als op pc, apple heeft de iphone verkocht onder het mom van,...we hebben er gewoon osx opgezet etc... ze doen ons dus geloven dat we de zelfde kwaliteit mogen verwachten. En daarbij, men zegt dat youtube op de iphone zit, nergens staat dat je die shit kwaliteit krijgt. Het is vaak amper te zien,... tenzij je een sterk inbeeldingsvermogen hebt. Maar als ik het daar van moet hebben dan doe ik mijn ogen wel dicht en verzin ik het geheel zelf wel....
enne...ik heb een iphone niet een ipod touch... had ik toch beter een leuke nokia en een ipod touch moeten kopen?

Laatst gewijzigd door Swiftly; 21-08-08 om 21:34.
  #8  
Oud 21-08-08, 23:06
Devil Devil is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

Youtube knijpt deze filmpjes voor de iphone.

Met de app truveo, (gratis te krijgen in de appstore) kan je dailymotion (en andere servers) filmpjes bekijken via 3G die wel de zelfde kwaliteit hebben als die van de pc.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
  #9  
Oud 19-04-09, 00:23
damnet damnet is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftly Bekijk bericht
2mbps zou voldoende moeten zijn voor hoge kwaliteit (of in iedergeval zelfde kwaliteit als pc).
Krijg het gevoel genaait te worden....
En het is aan niemand anders dan mij om te bepalen of ik langer wil wachten of een lagere kwaliteit wil hebben.

@junero
En,..ja ik wil de zelfde kwaliteit als op pc, apple heeft de iphone verkocht onder het mom van,...we hebben er gewoon osx opgezet etc... ze doen ons dus geloven dat we de zelfde kwaliteit mogen verwachten. En daarbij, men zegt dat youtube op de iphone zit, nergens staat dat je die shit kwaliteit krijgt. Het is vaak amper te zien,... tenzij je een sterk inbeeldingsvermogen hebt. Maar als ik het daar van moet hebben dan doe ik mijn ogen wel dicht en verzin ik het geheel zelf wel....
enne...ik heb een iphone niet een ipod touch... had ik toch beter een leuke nokia en een ipod touch moeten kopen?

Ik ben het hiermee helemaal eens!!
Als ik met de standaard browser (en ook andere) op de iPhone naar youtube brows en op het eerste filmpje klik en ik via 3G verbonden ben, is het beeld gewoon niet te volgen.
Als ik dan niet uit de browser ga en alleen Wi-Fi aanzet en weer op het filmpje klik (zelfde link dus) is het beeld wat ik er van verwacht.
Hoe weet youtube dan dat ik via 3G zit, wordt dat dan ff snel vanuit de iPhone meegezonden?
Kan dat dan niet met een plugin gefixed worden, dan hoef je geen andere apps te gebruiken.
En wat maakt youtube het nu uit of je met je iPhone "net zoveel" data gebruitk als met je PC.

Nee, ik denk dat het bij T-Mobile vandaan komt, je gaat tenslotte via hun proxy. Die proxy is misschien ook de reden dat de iPhone vele malen langzamer met weergeven van een internet pagina dan een HTC.

Wat about deze gedachte?

Dennis
  #10  
Oud 20-08-09, 13:23
sabrientje82 sabrientje82 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Reuver
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silver Bekijk bericht
Nu ook eens Wi-Fi "ingesteld" Thnx. En inderdaad... De kwaliteit via Wi-Fi is beter.
Hoe kan ik de Wi-Fi instellen? Ik heb nu dus ook geen goed beeld als ik You Tube bekijk, de resolutie klopt niet. Maar ik heb mijn iPhone net en ben er nog niet zo handig mee. Kan iemand mij dit stapsgewijs uitleggen misschien??

Gr. Sabrina...
  #11  
Oud 20-08-09, 14:04
damnet damnet is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 143
Standaard

Ga naar instellingen (settings) de tweede optie is Wi-Fi, daaronder kun je hem aan of uitzetten.
  #12  
Oud 20-08-09, 22:50
sabrientje82 sabrientje82 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Reuver
Berichten: 2
Standaard

Hey, de Wi-Fi staat al aan. Maar evengoed... Vreemd hé?!
Iemand nog tips? Kan ik nergens bv de resolutie veranderen??
Gr. Sabrina...
  #13  
Oud 20-08-09, 23:52
funk1980 funk1980 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 7
Standaard

De iPhone/YouTube app bepalen welke kwaliteit YouTube er wordt getoond. Als je op 3G zit streamed de iPhone lage kwaliteit, als je via Wi-Fi verbinding hebt wordt er hoge kwaliteit gestreamed... Dit zit dus in de YouTube iPhone app ingebakken.

Een truc die bij mij erg goed werkt, is via Cydia (jailbreak) de app '3G Unristrictor' downloaden. 3D Unristrictor fopt programma's door ze te laten denken dat je via Wi-Fi verbinding hebt, terwijl je op dat moment alleen 3G gebruikt. In de app kun je aangeven welke programma's (dus bijvoorbeeld YouTube) dit moeten gebruiken.

Niet alleen YouTube laat hierdoor altijd hoge kwaliteit zien, maar ook is het mogelijk om via 3G Voice over IP te gebruiken en bestanden van meer dan 10MB uit de appStore te downloaden.
  #14  
Oud 21-08-09, 13:01
damnet damnet is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 143
Standaard

Voor YouTube via 3G te kijken in normale (dus goede) kwaliteit gebruik ik de gratis tool MxTube via Cydia te installeren.

ps ik snap nog steeds niet waarom via Safari/YouTube-App de qualtiet tegen gehouden wordt via 3G/UMTS/HSDPA.
En de NU app is ook zo'n stuk trager met laden, maar dat zou de latency van het T-Mobile netwerk kunnen zijn.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: iPhone video posten op YouTube: kwaliteit dramatisch remco747 Muziek, foto & video 12 16-08-10 13:48
Slechte youtube kwaliteit met 3G vergeleken met Wi-Fi? Oplossingen? Excellence Wi-Fi 0 22-12-08 11:19
Kwaliteit YouTube filmpjes Martijn030 Archief 3 07-09-08 17:20
Video: YouTube Slecht beeldkwaliteit starboy Muziek, foto & video 2 21-12-07 12:01
YouTube heeft zéér wisselende kwaliteit! sic139 iPhone algemeen 5 30-10-07 23:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.