//

Mijn ervaring met het unlocken van de Iphone 3G

Mijn ervaring met het unlocken van de Iphone 3G discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hierbij wil ik mijn ervaring delen met mijn 2 Iphone 3G’s omtrent het sim-unlocken. Mijn eerste Iphone 3G 16GB (uit Zwitserland) heb ik geunlocked met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-08-08, 23:54
Rudy Rudy is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 7
Stuur een bericht via MSN naar Rudy
Exclamation Mijn ervaring met het unlocken van de Iphone 3G

Hierbij wil ik mijn ervaring delen met mijn 2 Iphone 3G’s omtrent het sim-unlocken.

Mijn eerste Iphone 3G 16GB (uit Zwitserland) heb ik geunlocked met een YesSim i.c.m. mijn Vodafone simkaart. Na eerst 2 andere kaartjes gekocht te hebben was de YesSim (€ 45 gekocht) de enigste met een signaal (naar diverse maal de instellingen gewijzigd te hebben op de YesSim-chip zelf).

Maar de eerste problemen kwamen al vrij snel. Het signaal valt bij mijn Iphone na een minuut of 10 iedere keer weg. Als ik vervolgens mijn Iphone diverse keren aan/uit zet of de vliegtuigmodus aan/uit te zetten werkt de YesSim nog steeds niet.
Pas als ik mijn simkaart in een niet-iphone toestel plaats en aan/uit zet werkt de YesSim (met simkaart) pas weer in de Iphone zelf. Voor ik de verknipte-simkaart weer terug kan plaatsen moet ik de YesSim er wel weer op plakken met een stukje plakband. Dit laatste is trouwens fataal geworden voor mijn Iphone. De YesSim bleef steken en kwam er niet meer uit, na ruim een uur te hebben gekloot verneukte ik de simtray, en herkende het toestel vervolgens geen enkele simkaart meer (met of zonder YesSim).
Dit alles heb ik ook getest met een T mobile prepaid kaart en dit werkte ook niet.

Na veel verhalen te hebben aangehoord is mij diverse malen aangegeven dat er hoogwaarschijnlijk geen software sim-unlock beschikbaar komt. Althans de eerste maanden niet. En werd er duidelijk gemaakt dat het veel handiger is om direct een simlockvrij toestel aan te schaffen vanuit België of Italië.
Inmiddels heb ik een simlockvrije Belgische Iphone 3G die ik met mijn eigen Nederlandse simkaart kan activeren via Itunes, ook als ik mijn software herstel, en ook als ik een firmware update uitvoer.

Kortom : ik raad het af om een gesimlockte Iphone te kopen, gewoonweg omdat deze nog niet op een normale manier geunlockt kan worden. Met een TurboSim-YesSim-XSim is het te risicovol om te unlocken.
Kost iets meer maar mijn advies luid koop direct een simlockvrije!


Wat zijn jullie ervaringen met het unlocken....

Laatst gewijzigd door Rudy; 20-08-08 om 23:57.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-09-08, 01:51
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Verplaatst naar ervaringen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn ervaring met tot nu toe met 'van Leliveld Services' - iPhone reparatie snverhallen Koopinformatie Nederland 0 01-10-10 23:20
Mijn iPhone 'vergeet' het wachtwoord van mijn Wi-Fi Eyko Wi-Fi 8 15-11-09 12:30
mijn ervaring met iphone via Ebay/usps Martijn Snels Koopinformatie USA 1214 04-11-09 19:51
Mijn ervaring met de iPhone Swiftly iPhone algemeen 7 24-09-08 10:48
Ervaring met unlocken iPhone versie 1.1.1 en 1.1.2 ? s.vanwijk Unlock [archief] 1 14-01-08 16:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:29.