iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kaarten programma reageert niet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/19658-kaarten-programma-reageert-niet-meer.html)

MOL20K 21-08-08 13:19

Kaarten programma reageert niet meer
 
Ik heb na het zoeken van een bedrijf in het kaarten programma, dat het programma niet meer reageert op het touchescreen. Hij blijft staan op de adresgegevens van het gezochte bedrijf. Het op nieuw opstarten van de iphone heeft niet gewerkt. Ook het afsluiten van het programma doormiddel van het 6 sec ingedrukt houden van de homeknop werkt niet. Iemand die hier een oplossing voor heeft...

cypher21 21-08-08 13:25

Heb je al een hard reset geprobeerd (Home + sleep ingedrukt houden totdat de telefoon uitgaat?)

MOL20K 21-08-08 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 174250)
Heb je al een hard reset geprobeerd (Home + sleep ingedrukt houden totdat de telefoon uitgaat?)

Heb ik nu net geprobeerd... maar zonder resultaat. Hij reageerd nog steeds niet.

cypher21 21-08-08 13:35

is de telefoon uitgegaan of niet?

MOL20K 21-08-08 14:05

Het zou kunnen dat hij uit is geweest, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...

cypher21 21-08-08 14:14

???
Dan is ie niet uit geweest.
Je moet home + sleep net zo lang ingedrukt houden totdat de telefoon uit gaat.

MOL20K 21-08-08 14:36

Sorry, ik begreep het ff verkeerd. Hij is idd uit gegaan. Zonder resultaat.

Redchilly 21-08-08 14:40

Misschien iets te simpel gedacht van mij, maar als je in het adres veld op "kaart" klikt links boven?

cypher21 21-08-08 14:45

Even een begripsverwarring proberen te voorkomen:

WAT versta jij onder uitgaan???
stand-by of daarna compleet herstarten met het apple logo?

Want als je een harde reset doet, dan start je telefoon compleet opnieuw op, en kan er ABSOLUUT geen programma aan het draaien zijn!

Redchilly 21-08-08 14:48

Om te testen heb ik zojuist even een soft-reset gedaan, GoogleMaps blijft opent weer gewoon het laatste veld.
Om dit te testen heb ik dus ook even een bedrijf opgezocht een aangeklikt voor de gegevens.
Na de soft-rest opent hij dus weer keurig het gegevens veld van dit bedrijf, vandaar mijn vorige post ;)

MOL20K 21-08-08 15:01

Als ik een harde rest gedaan gaat mijn telefoon meteen uit. Hierna zet ik hem weer aan, start hij op en krijg ik het apple logo. Nu ga ik weer naar kaarten en daan gaat hij direct weer naar het onderstaande scherm.

http://img399.imageshack.us/img399/1...0001hg9.th.png

Op dit scherm werkt het touchscreen niet meer en kan ik enkel nog op de home knop druken.

Redchilly 21-08-08 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MOL20K (Bericht 174361)
Als ik een harde rest gedaan gaat mijn telefoon meteen uit. Hierna zet ik hem weer aan, start hij op en krijg ik het apple logo. Nu ga ik weer naar kaarten en daan gaat hij direct weer naar het onderstaande scherm.

http://img399.imageshack.us/img399/1...0001hg9.th.png

Op dit scherm werkt het touchscreen niet meer en kan ik enkel nog op de home knop druken.

Na een harde reset (= restore) ben je alles kwijt, gegevens, app's, etc..
Een soft reset (home-sleep button) is i.d.d. wat je doet, maar bied dus helaas geen oplossing.
Zoals op het plaatje staat links boven in beeld "kaart", dat is wat ik bedoelde om op te klikken.
Waarom het scherm vast slaat snap ik ook niet, misschien een corrupt bestand.
Dan rest er denk ik alleen een echte hard-reset (resore dus).
Gewoon in iTunes "herstellen" en opnieuw beginnen zal denk ik de oplossing bieden :o

cypher21 21-08-08 16:25

redchilly, om spraakverwarring te voorkomen:

soft-reset, is de telefoon handmatig uitschakelen door 5s de sleepbutton in te drukken.
Als dit niet werkt, kun je een harde-reset doen Home + Sleep ingedrukt houden.

Mocht daarna de boel nog steeds in de war liggen, kun je herstellen in iTunes (dit is geen reset, maar gewoon een restore)
En wil je alles grondig herstellen, heb je de DFU mode.

Redchilly 21-08-08 16:57

Cypher21, je hebt gelijk. Ik was nog te veel in de war met mijn WM verleden :p
Herstarten is daar gewoon aan en uit doen (reboot), soft reset (ook reboot) is apparte knop (puntje met stylus indrukken).
Hard-reset betekend daar (kort door de bocht) terug naar fabrieks instellingen, soort format c ;)
Omdat de functies verder gelijk zijn op de iPhone maar de termologie niet synchroon lopen was ik even in de war :o

MOL20K 21-08-08 19:45

Doormiddel van het herstellen via itunes is het probleem verholen.

cypher21 21-08-08 22:35

Mooi zo,

Wel apart dat in de cache van Google Maps de boel wordt vastgehouden, en dat dit zelfs na een reboot/reset nog voor problemen zorgt.

Ik zat later nog te denken dat je misschien handmatig de cache ook kon weggooien via SCP, moet je uiteraard wel ff de locatie weten, maar goed, is niet meer nodig :D

webcat 24-08-08 22:01

Cypher21, kan je in vrouwentaal ;) nog even uitleggen wat ik moet doen want ik heb precies hetzelfde (bij bij blijft het spelscherm staan) en zelfs in de Apple store konden ze r niks mee. Ik kom vrij ver mee in bovenstaande discussie, maar om harde reset problemen te voorkomen, graag nog een uitleg!

webcat 24-08-08 22:03

Sorry, ik bedoel natuurlijk speldscherm...was zo blij dat ik iets erover vond, ben al een week aan het zoeken op fora!

MOL20K 24-08-08 22:26

Wat je moet doen is in itunes herstellen. Dit doe je door je iphone te selecteren in itunes en dan in het eerste scherm (bij het kopje Versie) op herstellen te drukken.

Hij vraagt dan ook of je een backup wil maken. Dit kan je doe zodat je niet alles kwijt qua contacten, smsjes en instellingen. Echter bij mij nam hij na het terug plaatsen van de backup de fout ook weer mee en had ik weer het zelfde probleem.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:44.