iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   OMG wat is dit ding slecht! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/19718-omg-ding-slecht.html)

Vassili 08-09-08 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lohran (Bericht 185743)
Met zo een hoge productwaarde verwacht ik niet dat 'ie binnen 2 maanden onherstelbaar crasht.
En hoge verwachtingen heeft er niks mee te maken, ik heb er niks geks mee gedaan.

Ben benieuwd hoe ze het gaan doen met de applicaties t.w.v. 100 euro die ik er op had staan. Ook heb ik nu een internet abbo die ik niet kan gebruiken.

ja daar heb je gelijk in ze mogen het wel beter doen

forum.bericht 08-09-08 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lohran (Bericht 185743)
Met zo een hoge productwaarde verwacht ik niet dat 'ie binnen 2 maanden onherstelbaar crasht.
En hoge verwachtingen heeft er niks mee te maken, ik heb er niks geks mee gedaan.
Ben benieuwd hoe ze het gaan doen met de applicaties t.w.v. 100 euro die ik er op had staan. Ook heb ik nu een internet abbo die ik niet kan gebruiken.

Die applicaties zijn gekoppeld aan je iTunes ID dus kun je net gewoon weer installeren.

Wat dat Internet abo betreft. Datzelfde speelt bij elke willekeurige GSM, zodra defect dan kun je hem niet gebruiken tenzij je de SIM in een oud toestel stopt.

Rudy H 08-09-08 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronaldoo (Bericht 185800)
Met me 3 g heb ik veel probs net zo als sommige en de laatste firmware zit er op
safari crasht om de 15sec
filmpjes zien gaat niet terwijl ik dezelfde filmpjes kan zien op 1 gen
scherm flikkerd
foto,s zijn slechter dan bij de 1gen genomen van het zelfde object

dus heb hem gewoon in kast gesmeten en me ooude vertrouwde 1 gen er terug uit genomen
deze avond komt iemand hem kopen doe er geen verlies op dus lig er niet echt van wakker dat hij weg gaat
het is net als bij films de eerste is het beste wat dan komt is troep

Leuk verkooppraatje...weet je zeker dat je koper komt opdagen? :D

Ik heb dezelfde ervaring als hierboven beschreven met updaten, als je niks doet en gewoon lang genoeg wacht gaat het meestal goed...met die apps...

M1ch3l 09-09-08 00:14

Morgen komt de update die de 3G perfect maakt ;)

dontno 15-09-08 21:22

Hoeveel uren moet je wachten vooraleer een update gereed is?
Het is nu 21.1h en sedert 17.00h bezig met het maken van....... een backup!!!?????
Zal wel 04.00h worden. Met een beetje geluk.Voor de goede orde 1x 3gb 16 mb locked on swisscom en 1x 3gb 8gb unlocked uit Italie. Zelfde probs op 3 verschillende pc's.
Is dit standaard? Zo ja F apple. Begin dit gadget te haten. BTW n95 8GB laatste firmware upgrade in 6 minuten!!!!!!!!!!!!!!

King1987 15-09-08 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dontno (Bericht 191672)
Hoeveel uren moet je wachten vooraleer een update gereed is?
Het is nu 21.1h en sedert 17.00h bezig met het maken van....... een backup!!!?????
Zal wel 04.00h worden. Met een beetje geluk.Voor de goede orde 1x 3gb 16 mb locked on swisscom en 1x 3gb 8gb unlocked uit Italie. Zelfde probs op 3 verschillende pc's.
Is dit standaard? Zo ja F apple. Begin dit gadget te haten. BTW n95 8GB laatste firmware upgrade in 6 minuten!!!!!!!!!!!!!!

zodra 2.1 er opstaat is de lange back-up voorbij (athans, bij mij ;) )

M1ch3l 15-09-08 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dontno (Bericht 191672)
Hoeveel uren moet je wachten vooraleer een update gereed is?
Het is nu 21.1h en sedert 17.00h bezig met het maken van....... een backup!!!?????
Zal wel 04.00h worden. Met een beetje geluk.Voor de goede orde 1x 3gb 16 mb locked on swisscom en 1x 3gb 8gb unlocked uit Italie. Zelfde probs op 3 verschillende pc's.
Is dit standaard? Zo ja F apple. Begin dit gadget te haten. BTW n95 8GB laatste firmware upgrade in 6 minuten!!!!!!!!!!!!!!

Backup duurt met 2.1 bij mij minder dan 2 minuten. _O_ Verder geen lockup of vastgelopen applicatie meer gehad.

This time they got it right :')

Lohran 16-09-08 04:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 186052)
Die applicaties zijn gekoppeld aan je iTunes ID dus kun je net gewoon weer installeren.

Wat dat Internet abo betreft. Datzelfde speelt bij elke willekeurige GSM, zodra defect dan kun je hem niet gebruiken tenzij je de SIM in een oud toestel stopt.

Ik heb nu mijn oude Nokia E50, maar die heeft geen 3G, dus zo bedoelde ik het meer. En kan dus geen gebruik maken van de gratis Wi-Fi hotspots.
Heb als het goed is 50% korting op mijn abbo gekregen, maar hoop dat binnenkort het bereik wel sterk verbetert wordt, want bij mij thuis is het prut.. (woon niet in een afgelegen dorpje)

guytimmers 19-09-08 14:18

tegenvaller
 
ik heb hem nu 3 weken in bezit. met vodafone
internet en bellen top
voor de rest vind ik het nix
geen flash filmpjes kijken, dit vind ik toch wel erg belangrijk.
en de rest van de applicaties vind ik erg matig, heb hem niet gejailbreaked:mad::mad::mad:
denk dat ik hem van de hand doe en de nieuwe samsung of vodafione ga halen.

marcoryn 19-09-08 16:43

Of jailbreak hem of haal een nokia N95 en kan je lkkr flash filmpjes op je mobiel kijken.. Zou wel jammer zijn als volgende maand in een nieuwe update flash zou zitten ;-)

ronald89 19-09-08 16:49

Je wist van tevoren dat hij op dit moment nog geen Flash ondersteunt ;)

curmie 19-09-08 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronald89 (Bericht 194788)
Je wist van tevoren dat hij op dit moment nog geen Flash ondersteunt ;)

Precies, denk dan even goed na voordat je iets aanschaft...:rolleyes:
Beetje laten ''meehypen''???

Robkro 19-09-08 16:54

Misschien speelt geld geen rol.

guytimmers 19-09-08 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronald89 (Bericht 194788)
Je wist van tevoren dat hij op dit moment nog geen Flash ondersteunt ;)

nou nee ik dacht er zit youtube op dus kan ook andere filmpjes op internet kijken, niet wetend dat het een applicatie is van apple zelf.
ook de filmpjes van uitzending gemist in quicktime zijn niet te bekijken.
daarom jammer
inderdaad ook een beetje laten meehypen.

r21 20-09-08 14:42

tegenvallers:

Batterij om de 2 dagen leeg
Internet is af en toe vrij traag
Geen flash
Geen bluetooth naar andere telefoons
Geen navigatie beschikbaar
matige camera zonder flits
sms woordenboek
geen ondersteuning voor wordprogramma`s


Kortom: een leuk nieuw ding wat standaard niet werkt en pas na updaten zijn werk gaat doen. Op sommige vlakken had ik veel meer verwacht van de iphone. Het is meer een gameboy dan een telefoon vanuit mijn beleving.

King1987 20-09-08 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door r21 (Bericht 195443)
tegenvallers:

Batterij om de 2 dagen leeg
Internet is af en toe vrij traag
Geen flash
Geen bluetooth naar andere telefoons
Geen navigatie beschikbaar
matige camera zonder flits
sms woordenboek
geen ondersteuning voor wordprogramma`s


Kortom: een leuk nieuw ding wat standaard niet werkt en pas na updaten zijn werk gaat doen. Op sommige vlakken had ik veel meer verwacht van de iphone. Het is meer een gameboy dan een telefoon vanuit mijn beleving.

De meeste dingen wist je al van te voren (ohke, de batterij niet, maar dat is met 2.1 recht getrokken)..dus ik vind het van de meeste mensen gwoon achteraf geneuzel om daar nou mee te komen....Ook nokia/windows mobile heeft zijn missers....:p

Lohran 20-09-08 16:21

Vandaag teruggebeld door T-mobile, na 2,5 weken mijn iPhone te hebben gemist heb ik nu een nieuwe gekregen. Wel jammer dat ik alles opnieuw moet instellen enzo, maar ja, opzich wel goed geregeld en het heeft niet al te lang geduurd.
Nu weer al m'n applicaties downloaden (die ik al had zijn dus gratis in de App Store via mijn account?) en contacten er in zetten enzo.

r21 20-09-08 19:54

Batterij gaat bij mij met 2.1 geen seconde langer mee. Welke telefoon moet je tegenwoordig nog om de 2 dagen opladen?

Internet zou snel zijn, maar vind ik wisselend.

Daarnaast ben ik geen noob die alle specs tot in den treuren door gaan nemen. Als ik zie dat het ding Wi-Fi, bluetooth, gps etc. heeft dan ga ik ervan uit dat de 'meest revolutionaire telefoon ooit' daarin uitblinkt tov de concurrentie.

Tot op heden vind ik de iphone meer een gameboy met allerlei tooltjes waar je weinig aan hebt. Ik mis toch echt bepaalde dingen die ik op een simpel toestel wel had. De moeite die je moet doen om beltonen op je iphone te zetten, de software updates iedere 2 weken etc.

Lohran 20-09-08 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door r21 (Bericht 195633)

Daarnaast ben ik geen noob die alle specs tot in den treuren door gaan nemen. Als ik zie dat het ding Wi-Fi, bluetooth, gps etc. heeft dan ga ik ervan uit dat de 'meest revolutionaire telefoon ooit' daarin uitblinkt tov de concurrentie.

De spec's zijn niet meer revolutionair hoor. Mijn vader had voor zijn huidige mobiel een aantal jaren een HP iPaq en die had het ook allemaal er al in zitten..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:01.