De vraag die je moet stellen is welke telefoon je vandaag de dag wel na 2 dagen kunt opladen. Het is namelijk zo dat alles wat je onder smartphone kunt onderbrengen gemiddeld een dag of 2 op de accu kan. Dan moet je denken aan de diverse HTC apparaatjes, de Nokia N95 (en nog diverse andere Nokia's), diverse Palm Treo modellen (zoals de 650 en de 680 waarvan bekend is dat accuduur nogal kort is) en ook de iPhones (zowel de oude als de nieuwe). Gezien de featureset (de mogelijkheden op zowel hardwarematig als softwarematig gebied) is dat ook niet zo raar. Uiteraard ligt het ook enorm aan wat je met het apparaat doet en welke instellingen je gebruikt. Een Treo 650 met een grote accu krijg je ook met gemak binnen een dag leeg. Het zou leuk als smartphones net als de eerste pda's een week op de accu doen maar goed, het is iets wat op dit moment niet bepaald realistisch is.
Overigens doe je hier nu uit de doeken dat je dus domweg maar dingen in de winkel koopt, waarschijnlijk omdat anderen het ook hebben en jij dus ook maar aan zo'n ding moet ofzo. Impulsief kopen noem je dat. Dat koopgedrag heeft met domheid/intelligentie te maken en is voorbehouden aan de dommen onder ons (en dat kan trouwens iets heel tijdelijks zijn, mensen willen bij het zien van bepaalde dingen wel eens spontaan hun hersencellen verliezen, met name bij dingen waar een stekker aan zit of een batterij in moet...). Iemand die verstandig is doet voor een aankoop eerst het nodige aan onderzoek om te kijken wat voor apparaat het is, wat het doet, wat het kan, etc. om daarna te bepalen of het wat is of niet. Dan komt de factor van prijs om de hoek kijken en wordt er bepaald of men het geld er voor over heeft of niet en dat bepaald of het gekocht wordt of in de winkel blijft liggen.
Dat jij in marketinggeroep trapt en kennelijk niet over de intelligentie beschikt om het nodige aan marketinggeroep te doorzien is iets wat je jezelf kwalijk moet nemen. Het is geheel onterecht om dat richting de fabrikant van het apparaat te schuiven. M.a.w. dat je aankoop je niet bevalt heb je geheel aan jezelf te danken omdat je geen of niet genoeg onderzoek hebt gedaan. Dat hoeft echt niet zo super lang en diepgaand te zijn, even de specs bekijken en wat reviews en je had alle dingen waar je nu over loopt te klagen al vooraf kunnen weten.
Beltonen op je iPhone zetten is ook ultra moeilijk: je zet het in iTunes en synct het met je iPhone, klaar. Echt iets waar je Werner von Braun voor moet zijn... Softwareupdates iedere 2 weken zijn mij onbekend. Apple heeft dat nog nooit gedaan namelijk (voor geen enkel product zelfs). Overdrijven is ook een kunst :X
Wat betreft de iPhone geldt er hetzelfde als voor ieder apparaat. De ene vindt 'm top, de ander een flop. Dat kan komen door de verschillende eisen die mensen stellen aan een apparaat maar ook door dom gedrag (kopen voor de heb, mooi, etc.). Feit blijft dat er simpelweg geen enkel goed of perfect apparaat is. Je moet namelijk altijd kiezen tussen kwaden waarin je de minst kwade moet zien te vinden. De iPhone heeft gebreken net als de rest van het marktsegment waardoor dingen uitpluizen en voor-/nadelen afwegen cruciaal is. Als je dat niet doet dan is dat je eigen keuze en zul je ook de gevolgen ondervinden. Een echte vent durft dan ook te zeggen dat hij fout zat en gaat niet de fabrikant de schuld geven.
|