iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   OMG wat is dit ding slecht! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/19718-omg-ding-slecht.html)

M1ch3l 20-09-08 20:41

Leg de oplader op je nachtkastje en doe hem er elke avond aan? Dit doe ik al 5 jaar, nooit problemen met batterij gehad.

ppl 20-09-08 20:46

De vraag die je moet stellen is welke telefoon je vandaag de dag wel na 2 dagen kunt opladen. Het is namelijk zo dat alles wat je onder smartphone kunt onderbrengen gemiddeld een dag of 2 op de accu kan. Dan moet je denken aan de diverse HTC apparaatjes, de Nokia N95 (en nog diverse andere Nokia's), diverse Palm Treo modellen (zoals de 650 en de 680 waarvan bekend is dat accuduur nogal kort is) en ook de iPhones (zowel de oude als de nieuwe). Gezien de featureset (de mogelijkheden op zowel hardwarematig als softwarematig gebied) is dat ook niet zo raar. Uiteraard ligt het ook enorm aan wat je met het apparaat doet en welke instellingen je gebruikt. Een Treo 650 met een grote accu krijg je ook met gemak binnen een dag leeg. Het zou leuk als smartphones net als de eerste pda's een week op de accu doen maar goed, het is iets wat op dit moment niet bepaald realistisch is.

Overigens doe je hier nu uit de doeken dat je dus domweg maar dingen in de winkel koopt, waarschijnlijk omdat anderen het ook hebben en jij dus ook maar aan zo'n ding moet ofzo. Impulsief kopen noem je dat. Dat koopgedrag heeft met domheid/intelligentie te maken en is voorbehouden aan de dommen onder ons (en dat kan trouwens iets heel tijdelijks zijn, mensen willen bij het zien van bepaalde dingen wel eens spontaan hun hersencellen verliezen, met name bij dingen waar een stekker aan zit of een batterij in moet...). Iemand die verstandig is doet voor een aankoop eerst het nodige aan onderzoek om te kijken wat voor apparaat het is, wat het doet, wat het kan, etc. om daarna te bepalen of het wat is of niet. Dan komt de factor van prijs om de hoek kijken en wordt er bepaald of men het geld er voor over heeft of niet en dat bepaald of het gekocht wordt of in de winkel blijft liggen.

Dat jij in marketinggeroep trapt en kennelijk niet over de intelligentie beschikt om het nodige aan marketinggeroep te doorzien is iets wat je jezelf kwalijk moet nemen. Het is geheel onterecht om dat richting de fabrikant van het apparaat te schuiven. M.a.w. dat je aankoop je niet bevalt heb je geheel aan jezelf te danken omdat je geen of niet genoeg onderzoek hebt gedaan. Dat hoeft echt niet zo super lang en diepgaand te zijn, even de specs bekijken en wat reviews en je had alle dingen waar je nu over loopt te klagen al vooraf kunnen weten.

Beltonen op je iPhone zetten is ook ultra moeilijk: je zet het in iTunes en synct het met je iPhone, klaar. Echt iets waar je Werner von Braun voor moet zijn... Softwareupdates iedere 2 weken zijn mij onbekend. Apple heeft dat nog nooit gedaan namelijk (voor geen enkel product zelfs). Overdrijven is ook een kunst :X

Wat betreft de iPhone geldt er hetzelfde als voor ieder apparaat. De ene vindt 'm top, de ander een flop. Dat kan komen door de verschillende eisen die mensen stellen aan een apparaat maar ook door dom gedrag (kopen voor de heb, mooi, etc.). Feit blijft dat er simpelweg geen enkel goed of perfect apparaat is. Je moet namelijk altijd kiezen tussen kwaden waarin je de minst kwade moet zien te vinden. De iPhone heeft gebreken net als de rest van het marktsegment waardoor dingen uitpluizen en voor-/nadelen afwegen cruciaal is. Als je dat niet doet dan is dat je eigen keuze en zul je ook de gevolgen ondervinden. Een echte vent durft dan ook te zeggen dat hij fout zat en gaat niet de fabrikant de schuld geven.

polowater 20-09-08 20:59

Serieus, ik had het niet beter kunnen zeggen.
Ik zou dit bijna als Word bestand opslaan, en gelijk voor iemand ze neus leggen, die zegt dat de Iphone slecht is, vanwege het feit dat het van Apple is , of omdat ze overal horen dat er veel geklaagd wordt.

Proficiat met deze mooie verwoording van hoe de boel werkelijk in elkaar steekt.

King1987 20-09-08 22:30

@ ppl,

respect voor de verwoording !!! geweldig stuk text, daar zal weinig weer woord op komen!!!

dikkiedick51 20-09-08 22:39

Helemaal mee eens!!!

mvermeer 20-09-08 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door r21 (Bericht 195633)
Batterij gaat bij mij met 2.1 geen seconde langer mee. Welke telefoon moet je tegenwoordig nog om de 2 dagen opladen?

Mijn HTC TyTn MOET ik elke dag aan de lader hangen.
Ik accepteer dat omdat ik weet welke optie van dat ding ik gebruik. Mijn oude Sony Ericsson kon ik rustig twee weken gebruiken maar dat was natuurlijk geen smartphone.

guytimmers 21-09-08 00:01

een heel mooi stuk, ik behoor wel tot die klunsen. en dat geef ik toe.
de iphone is een mooi aparaat, super makkelijk internet. met mijn vodafone. ik heb een nokia 6300 erbij, deze is ook na 1 dag leeg. alleen jammer dat de iphone geen flashfilmpjes ondersteund, als dat zo was dan was hij echt helemaal top

M1ch3l 21-09-08 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guytimmers (Bericht 195759)
een heel mooi stuk, ik behoor wel tot die klunsen. en dat geef ik toe.
de iphone is een mooi aparaat, super makkelijk internet. met mijn vodafone. ik heb een nokia 6300 erbij, deze is ook na 1 dag leeg. alleen jammer dat de iphone geen flashfilmpjes ondersteund, als dat zo was dan was hij echt helemaal top

YouTube - How To Get Flash Video on iPhone/iPod Touch

Misschien dat dit werkt voor flash?

guytimmers 21-09-08 00:50

max 5 minuten

koen_dr 22-09-08 16:22

Effe ter info: ik had ook problemen met de batterij, maar sinds een update naar 2.1 en geen jailbreak, gaat het TOP!!

Nu 2 a 3 dagen stand-by => :D

Jakiie 22-09-08 16:58

Inderdaad hoor, sinds ik ook naar Firmware 2.1 ben ge-upgrade, gaat de batterij ook veel langer mee.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:58.