iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Swisscom, het kostenoverzicht (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/19872-swisscom-kostenoverzicht.html)

Doblie 24-08-08 11:41

Swisscom, het kostenoverzicht
 
Hallo iPhone-fans,

Hierbij geef ik een verslag wat het kost om een iPhone 3G in Zwitserland te halen, en wat natuurlijk de kosten zijn. Het gaat hier om een pre-paid iPhone 3G. Alvast een voorproefje: Met een Swisscom SIM-kaart kan je in Nederland bellen.

De iPhones:
iPhone 3G 8GB Zwart = 519.00CHF = 320.00 euro
iPhone 3G 16GB Zwart = 619.00CHF = 380.00 euro
iPhone 3G 16GB Wit = 619.00CHF = 380.00 euro

De kosten: (Al deze tarieven gelden ook voor Liechtenstein)
Kosten per maand: 0.00CHF = 0.00 euro
Prijs per MB: 1.00CHF = 0.61 euro
Binnenlandse gesprekken, binnen Zwitserland/Liechtenstein naar een Swisscom-gebruiker: 0.80CHF = 0.49 euro (60 minuten)
Binnenlandse gesprekken, binnen Zwitserland/Liechtenstein naar een andere provider: 0.70CHF = 0.43 euro (per minuut)
SMS (binnenland) = 0.20CHF = 0.12 euro
Visual Voicemail (binnenland, onbeperkt data) = gratis

De SIM-kaart:
In de iPhone 3G uit Zwitserland zijn geen andere SIM-kaarten mogelijk, er zit een simlock op. Het is nog wachten op een unlock, zodat je je eigen SIM-kaart erin kan stoppen.

De onduidelijkheid:
Er is de afgelopen tijd veel onduidelijkheid ontstaan. Elke winkel zegt weer wat anders. De ene zegt dat hij niet voor Nederlanders is, anderen krijgen hem wel mee. Bij de andere winkel is hij 999.00CHF, en weer bij een andere 519.00CHF. Conclusie: De organisatie bij Swisscom loopt niet goed, of de karakters van de verkopers zijn totaal verschillend.

De informerende brief:

Dear ****

We would like to thank you for your e-mail and your interest in Swisscom and gladly respond in reference to your request.

For foreign customers the following rules applies:
- Customers with residence in Switzerland
- Foreigners with permit B or C (which must be shown in the Shop,when purchasing the iPhone)
- maximum one iPhone per prepaid customer.
The iPhone has got a Sim lock of two years, which can only be unblocked after this time of period not beforehand.
We have got the following price plans for the iPhones available:http://iphone3g.swisscom.ch/?lang=en
Swisscom does not ship or send any iPhones outside of Switzerland at all.
At the moment we have got a waiting list for the iPhone and customer who wish to purchase such a phone
will need to go directly into a Swisscom Store and put their name on the list.
Unfortunately we can not reserve you one iPhone now as the demand for it is huge.
When you visit our Country just pop into a Swisscom Shop and see if the phone will be available then or not.

Have we been able to answer your question? Should you require further information, we would be happy to send it to you by e-mail.
Or take advantage of our 24-hour service and call our international Hotline on +4162 286 12 12.

Best regards
Your Swisscom Team

Swisscom (Schweiz) Ltd
Contact Center Mobile
CH-3050 Bern

Hotline 0800 55 64 64
From abroad +41 62 286 12 12 (charged)
Fax 0800 55 76 00
From abroad +41 62 207 68 28 (charged)

E-Mail: mobile.customercare@swisscom.com
Internet: http://en.swisscom.ch/residential


Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen,
Doblie

Bron: Swisscom AG, telecom
Indien iemand een verbetering en/of aanvulling heeft, dan kan je dat PM melden.
Dit is een beginnetje van een Wiki-pagina, help mee om het te verbeteren!

slodo 24-08-08 11:43

handig,
missschien in de wiki zetten

iScorpio 24-08-08 11:46

//Heb even de titel aangepast.

Doblie 26-08-08 20:16

***UPDATE****
______________
De informerende brief

______________


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:52.